Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی ارجمندی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است.

 وی ادامه داد: ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی در جنوب این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است و همچنین شاهد افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها هستیم.

وی اظهار داشت: ۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

ارجمندی ادامه داد: وسعت سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع است که ۶۲ هزار کیلومتر مربع آن در حوزه بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این سیلاب تلفات جانی به همراه نداشت؛ تصریح کرد: ارتباط ستاد بحران با دهیاری‌ها در همان لحظات اولیه به خوبی انجام شد و اطلاع رسانی و اعلام وضعیت هشدار توسط بلندگوهای مساجد از جمله عوامل مهم در نداشتن تلفات جانی بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ۲۰۰ سورتی پرواز در این مناطق توسط چرخ بال‌های هلال احمر و نظامی انجام شده و ۲۶۷ مادر باردار نیز توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: ۱۶ میلیارد تومان هلال احمر، ۱۳۰ کامیون امدادی به ارزش ۴.۵ میلیارد تومان توسط شرکت شستا، ۱۵ هزار جفت کفش توسط کفش سازی بِلا، ۸۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب داران و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)۹۰ تن اقلام امدادی به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کرده است.

ارجمندی اظهار داشت: ۲۱ گروه پزشکی جهادی به غیر از گروه‌های پزشکی ارتش و سپاه با آورده یک میلیارد تومان دارو کار امدادرسانی در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان را انجام دادند.

وی بیان کرد: ۳۵ هزار و ۶۲۷ خانوار سیلزده جنوب استان تا کنون از طریق ستاد بحران، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و گروه‌های خودجوش زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۱۵۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این مدت بسته غذایی و امدادی دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص تخریب منازل سیلزده گفت: ۲۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی دستور ساخت و بازسازی آنها صادر شده که ۱۴ هزار واحد در حوزه روستایی و ۲ هزار واحد در حوزه شهری است و همچنین هشت هزار واحد باید بازسازی شود.

ارجمندی یکی از مشکلات مهم در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان را نبود کامل ماشین آلات راهسازی دانست که نیاز است شرکت‌های دولتی، خصوصی، خیران و مردم در این بخش کمک کنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان مدیریت بحران کشور سیل پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان مدیریت بحران کشور سیل سیستان و بلوچستان سازمان مدیریت بحران کشور سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان

علیرضا قاسمی  گفت: پیرو صدور هشدار قرمز هواشناسی تمام تمهیدات لازم اعم از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، استقرار تمام تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، ناوگان آبرسانی سیار و ایمن‌سازی خطوط برق منابع تولید تا پایان بحران اتخاذ شده است.

وی  بیان کرد: برای مقابله با بحران سیل و جلوگیری از اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، همزمان با اعلام هشدار قرمز هواشناسی جلسه مدیریت بحران تشکیل و اقدامات لازم برای پیشگیری و یا کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: در همین راستا برای روزهای بحرانی پیش‌رو از هم‌اکنون ۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۳ تیم واکنش سریع و ماشین‌آلات سنگین در پنج شهرستان زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند خبر داد و گفت: پایش و رصد مستمر کلرمازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه‌ها و یا از سدها آب تامین می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایمن‌سازی و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب در رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست نسبت به رفع حوادث نشت خطوط انتقال یا شکستگی خطوط انتقال سریعا اقدام شود.

رصد مستمر تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب در طول بحران

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هم بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، چابهار، کنارک و دشتیاری، تمامی ماشین آلات حوزه فاضلاب و پمپ‌های لجن‌کش قوی، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران جهت امدادرسانی در حالت آماده بکار قرار دارند.

احمد دشتی افزود: هماهنگی برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای بکارگیری تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات انجام شده تا درصورت نیاز بکارگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مولدهای برق اضطراری در تاسیسات آب و فاضلاب و ناوگان آبرسانی سیار در سیستان و بلوچستان نیز در حالت آماده به کار قرار دارند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: استقرار و برقراری کشیک کارکنان معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب، رصد مستمر تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب تا پایان شرایط اضطراری، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت در طول گذر از بحران است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت بحران مقرر شد با توجه به وقوع سیلاب در رودخانه‌های فصلی و در صورت وارد آمدن آسیب به تاسیسات نسبت به اعزام تیم‌ عملیاتی جهت رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • بارندگی ۱۲۰ میلیمتری در سیستان و بلوچستان؛ انسداد راه ارتباطی ۳۵ روستا
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۳ استان جنوبی | آخرین خبرها از سیلاب
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • پیش بینی وقوع سیلاب در جنوب کشور