Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل مدیریت بحران خوزستان در پی تقویت سامانه بارشی از اوایل روز شنبه به تمام فرمانداران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این استان اعلام آماده‌باش کرد. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، پیرو آماده باش‌های قبلی و اخطاری چهارم بهمن ماه جاری اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سامانه بارشی طی اوایل صبح شنبه تا اوایل صبح یکشنبه ( پنجم و ششم بهمن جاری) در همه مناطق استان به ویژه در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرق تقویت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این اعلام آماده باش سامانه مذکور با رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادلحظه ای، بارش به شکل برف در ارتفاعات و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد، همچنین مواج همراه با رگبار و رعد و برق شدن شمال خلیج فارس همراه است.
ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده‌باش واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت و ترک نکردن محل خدمت بدون هماهنگی و اخذ موافقت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.
پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

بارش باران در خراسان رضوی ادامه داردمیانگین بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد 191 میلی متر کاهش یافتبارش باران و برف ‌عصر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود‌

اعمال محدودیت برای تردد شناورهای سبک ، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار اکیپ های عملیاتی دستگاه های مرتبط به همراه ماشین آلات مجهز به برف روب و نمک پاش در نقاط و گردنه های برف گیر استان نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استان به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/331/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار هواشناسی اصفهان نسبت به ورود سامانه جوی به استان اظهار کرد: این سامانه بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود و همه استان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه در استان فعال است و در تمامی مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، توفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما را به همراه دارد که شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق ومرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فردا صبح بارش‌های رگباری در نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، ورزنه، انارک، بادرود و چوپانان پیش بینی شده است، تصریح کرد: بر این اساس ستاد مدیریت بحران در استانداری اصفهان تشکیل و مصوبات آن به ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی لزوم تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها و آمادگی اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، جمعیت هلال احمر و … را از مصوبات ابلاغ شده اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید لزوم استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده به کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری است.

شیشه‌فروش افزود: پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری و پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای سیل گیر و اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی همچنین پرهیز از صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های هواشناسی در شرایط اضطرار است.

وی با اشاره به لزوم توجه به حفاظت محصولات سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تصریح کرد: همچنین صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات و توقف در مسیل‌ها و ردخانه‌های فصلی ممنوع است.

کد خبر 6085101

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش مدیریت بحران تهران برای بارش های شدید فردا و پس فردا
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌باش مدیریت بحران در استان تهران/ ‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران در استان تهران/‏سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود