نه لبنان نه ایران جانم فدای «ویزای آمریکا»/ بارانِ جنجالی سینمای ایران 28 ساله شد!
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۰۸۱
باران کوثری یکی از پرحاشیهترین بازیگران سینمای ایران که عادت دارد در همه زمینهها اظهار نظر کند، 28 سال است که در عرصه سینما و تئاتر فعال است اما بعضا رفتارهای سیاسیاش بر فعالیتهای سینماییاش غالب میشود.
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا-کیانوش رضایی، سلبریتی (celebrity) در لغت به معنای فردی مشهور است، اشخاصی پرطرفدار که شهرت خود را مدیون رسانهها هستند و از این شهرت به دست آمده برای خود موقعیت اجتماعی و ثروت قابل توجهی رقم میزنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سینما، تلویزیون، موسیقی، ورزش، سیاست و امروزه دنیای مجازی همگی ابزاری هستند که میتواند در به شهرت رسیدن فرد کمک کند؛ اما نکته قابل توجه در مورد سلبریتیها این است که هر فرد زمانی که شهرتی برای خود دست و پا کرد، باید جهت حفظ محبوبیت فقط در حوزه تخصص خود اظهار نظر کند. متأسفانه این مهم در ایران خیلی مورد توجه نیست و سلبریتیهای ایرانی در هر موضوعی به خود جرئت دخالت میدهند، فارغ از اینکه آن اظهار نظر چه خساراتی برای کشور به بار خواهد آورد یا نه!
گروه فرهنگ و هنر قصد دارد ضمن پرداختن به زندگی برخی سلبریتیها در ایران، حاشیههای ایجادشده از سوی آنها در خلال فعالیتهای حقیقی و مجازیشان را بازخوانی کند. دومین شماره این پرونده به باران کوثری اختصاص دارد، یکی از سلبریتیهای خانواده سینماست که سال96 در میتینگ تبلیغاتی روحانی به شدت برای رای آوردن دولت تدبیر و امید سنگ تمام گذاشت.
باران کوثری متولد 25مهر ماه 1364 در تهران است. انصراف وی از رشته جامعه شناسی نشان دهنده این است که این بازیگر به داشتن مدرک دیپلم بسنده کرده است.
«بهترین بابای دنیا» ساخته داریوش فرهنگ نخستین تجربه بازیگری باران کوثری در عرصه فعالیتهای هنری اوست که در سال 1370 و تنها در سن 7سالگی به بازی در این فیلم پرداخت و پس از این تا سالها در فیلمهای مادرش «رخشان بنیاعتماد» حضور داشت تا به شهرت برسد.
رخشان بنیاعتماد مادر باران کوثری نیز از جمله فعالین دنیای سینماست که این روزها به دلیل تحریک اغتشاشگران به بهانه سقوط هواپیمای اوکراینی حسابی مورد توجه قرار گرفته است.
باران کوثری به همراه پگاه آهنگرانی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدینژاد به دلیل فعالیتهای سیاسی و حمایت از اغتشاشات 88 و تشکیل پرونده قضایی، از سوی رسانه ملی ممنوع التصویر شدند؛ پگاه آهنگرانی نیز در سال 90بازداشت و در سال 92 در دادگاه بدوی به 18ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این بازیگر به دعوت مصطفی تاجزاده و با حضور و سخنرانی در میتینگ انتخاباتی روحانی به حمایت تمام قد از دولت تدبیر و امید پرداخت که هماکنون تبعات حمایت چنین افرادی در وضعیت معیشتی مردم مثل روز روشن است، جالب توجه آنکه این افراد هیچگاه حاضر نشدند بخاطر مسیر اشتباهی که جلوی پای مردم قرار دادند از آنها عذرخواهی کنند.
اما اینکه کوثری در حمایتش از روحانی گفته مطمئن هستیم در 4سالِ شما به همه خواستههایمان میرسیم باید دید خواستهاش چیست؟
همکاری با BBC فارسی
ضبط ویدئوی اختصاصی برای شبکه معاند و تفرقهافکن بی بی سی فارسی در توضیح ابعاد استقبال از حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد از دیگر مواردیست که وی باید بابت همکاری با این شبکه پاسخگو باشد.
اما گویا قرار نیست حواشی این بازیگر تمام شود و دوست دارد در دنیایی به غیر از دنیای سینما بر سر زبانها باشد و اینبار انتقاد عجیبش به فیلم «ماجرای نیمروز» که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران کسب کرده بود و حمایت از منافقین جنجالهایی را به وجود آورد.
دفاع از منافقیان
در یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سال96 جعفر پناهی از فیلمسازان پرحاشیه ایران حاضر نشد برای اهدای جایزه به محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» روی سن حاضر شود و مهدویان را فیلمساز دولتی خطاب کرد که این اقدام پناهی واکنشهای متفاوتی از سوی اهالی هنر در پی داشت.
این کار جعفر پناهی در حالی رخ داد که وی در سال 88 به دلیل حمایت از اغتشاشات دوبار دستگیر و در نهایت بر اساس حکم دادگاه به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۶ سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی، ۲۰ سال محرومیت از فیلمنامهنویسی، ۲۰ سال محرومیت از سفر به خارج از ایران و ۲۰ سال ممنوعیت از هر نوع مصاحبه با رسانهها و مطبوعات داخلی و خارجی محکوم شد.
پناهی در تازهترین اقدامش علیه امنیت ملی همراه با سفیر انگلستان در آشوبهای دانشگاه امیرکبیر () حاضر شد که پس از دستگیری سفیر انگلیس به داخل سفارت گریخت.
باران کوثری نیز به صراحت در حمایت از اقدام غیر ادبی جعفر پناهی در صفحه اینستاگرام منتسب به خود که هنوز در هالهای از ابهام است نوشت:
«جناب مهدويان، شايد من و شما كمى جوان باشيم براى آنكه كاملاً درك كنيم نگاه ناقص و سطحى به وقايع سياسى اجتماعى دهه 60 چهطور آتش به دل نسل قبلترمان مى زند! نسلى كه در آن سالها به دليل موج سياسى موجود و نوجوانان و جوانانى كه به درست يا غلط جذب گروههاى مختلف مى شدند، دوست و رفيق و خواهر و برادر از دست دادهاند. موضوع فراتر از «مشكلات آقاى پناهى در سينما» است.
حتماً خودتان متوجه ابعاد موضعگيرىتان فارغ از فيلمسازى هستيد پس ابعاد دلخورى بزرگترها از خودتان را كوچك نكنيد. آقاى پناهى و امثال ايشان، طلب فيلمهاى نساختهشان را از من و شما ندارند، امثال من كه طرفدار ايشان و كسانى هستيم كه قدرت مذبوحانه تصميم به حذفشان دارد، طلبكاريم، طلبكار آثارى كه در گنجه تفكر پناهىها ماندند، حتماً اگر در ميانسالى من هم، جوانى فيلمى درباره وقايع دهه ٨٠ بسازد و همه واقعيت را تصوير نكند، برايش دست نمى زنم.»
وي به همين بسنده نمیكند و از برگزاركنندگان جشن منتقدان هم انتقاد میكند كه چرا جايزه را آنطور كه آنها دوست داشتند، اهدا نكردهاند: «از منتقدين محترم تعجب مىكنم و اهداكنندگان جوايزى كه براى هر بخش انتخاب كردند.»
اینستاگرام باران دست چه کسی است؟
به گفته جهانگیر کوثری پدر باران، او صفحهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ندارد و صفحهای که به نام باران کوثری فعال است توسط طرفداران وی راه اندازی شده است؛ اما انتشار عکسهای خصوصی باران در این صفحه و توانایی دسترسی به این عکسها و حتی گاها انتشار نظرات شخصی باران در این صفحه گویای چیزی غیر از ادعای جهانگیر کوثری است.
همزمان با افزایش قیمت عوارض خروج از کشور توسط دولت، تعدادی از سلبریتیها نسبت به این اقدام دولت اعتراض کردند که برخی رسانهها واکنش سلبریتیها را به حساب پشیمانی آنان در رای به دولت روحانی به شمار آوردند و در این بین باران کوثری در صفحه اینستاگرامیاش واکنش نشان داد. صفحهای که بنا به اظهارات پدرش و برخی اظهارات خودش، صفحه هوادارانش است.
از جنجالهای دیگر این عضو خانواده سینما عبور از خط قرمزهای فرهنگی کشور است. شرکت باران کوثری به همراه آزاده صمدی در یک تئاتر فرانسوی با منبع نامشخص مالی و رقصیدن بر روی سن تا حدی قبیح بود که حتی صدای دادستان تهران را درآورد و وزارت ارشاد را بابت صدور مجوز چنین نمایشهایی نقد کرد.
نظر غیرکارشناسی در مورد قصاص
کوثری همچنین با بازی در فیلم «لانتوری» و پس از اکران این فیلم در اظهارنظری گفت: «نباید جواب توحش را با توحش داد. باید نوک پیکان را به سمت قانون مملکت گرفت که راهی بهتر از قصاص پیش پای ما نمیگذارد.» این صحبت غیرکارشناسانه بارانِ همه فن حریف که دقیقا خلاف آموزههای دینی مسلمانان و خلاف نص صریح قرآن است باعث شد تا رسانهها و مردم وی را مورد انتقاد قرار دهند و با ذکر مثالهایی همچون اینکه با «قاتلین تجاوزهای جنسی به کودکان چه باید کرد؟» این سلبریتی را نکوهش کنند.
ماجرای مادر باران
اما تازهترین جنجال این خانواده هنری اینگونه رقم خورد که رخشان بنیاعتماد پس از سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی در اینستاگرام خود از مردم خواسته بود تا جهت اعتراض، در میدان آزادی تجمع کنند که این فعال عرصه سینما به دلیل تحریک اغتشاشگران و برهم زدن نظم عمومی چند ساعتی در بازداشت نیروهای امنیتی بود و سپس آزاد گردید.
به دنبال این موضوع محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه و از فعالان رسانه با انتقاد از رخشان بنی اعتماد نسبت به تحریک اغتشاشگران، امنیت کشور را یادآور شد و گفت: « اگر اون بچههای سپاه تو مرز نبودند خانمی که میای فراخوان میزنی…میدونی دست امثال عبدالمالک ریگی به تو و دخترت و کسوکارت میرسید... شاید هم خوشت میاومد، شاید دوست داشتی ولی مردم ایران دوست ندارن»
به دنبال این صحبت کوشکی، تعدادی از اهالی سینما در واکنشی تند و به حمایت از بنیاعتماد جشنواره فیلم فجر را تحریم کردند و از شرکت در آن انصراف دادند؛ نکته جالب توجه اینجاست که تعدادی از آنان نه در این جشنواره فیلم داشتند و نه دعوت بودند. سوال بسیاری از فعالان فرهنگی این است که این افراد دقیقا از کجای جشنواره انصراف دادند؟
اما نکته جالبتر اینکه باران کوثری یکی از چهرههاییاست که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد و درباره صحبتهای کوشکی واکنشی نشان نداده است که این خود به نوعی حکایت از کاسه داغتر از آش این ده سلبریتی انصرافی دارد.
اما از هرچه بگذریم ویزای آمریکا خوشتر است
به تازگی تصویری از ویزای آمریکایی باران کوثری منتشر شده که اگر این تصویر صحت داشته باشد باید تمام صحبتهای وطن دوستانه باران کوثری را دور ریخت. اخذ ویزای آمریکا به راحتی نشان دهنده برنامه ریزی هدفمند این بازیگر است که چرا و با چه هدفی در این سالها از میرحسین موسوی تا روحانی بخشی از بازی سیاسی این بازیگر بودند و چرا همیشه مواضع ضد دینی و ضدفرهنگی داشته است.
طبق ادعای جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یکی از مراحل دریافت ویزای آمریکا، قسم یاد کردن فرد است که پایبند و وفادار به آمریکا باشند و با دشمنان آمریکا دشمنی کند و در راه منافع آمریکا تفنگ در دست بگیرند. از آنجا که دشمن آمریکا، کشورمان جمهوری اسلامی است لذا افرادی که این قسم را یاد کنند به نوعی ایران را دشمن خودشان میدانند خواه فارسی زبان باشند خواه غیرفارسی.
حالا با مشخص شدن تابعیت آمریکایی کوثری و اینکه در میتینگ تبلیغاتی گفته بود «به همه خواستههایمان خواهیم رسید»، این سوال برای مردم به وجود میآید که براستی فردی با تابعیت آمریکایی چه خواستههایی میتواند از رئیس جمهور و دولت قانونی ایران داشته باشد؟!
جهانگیر کوثری پدر باران نیز در خصوص این موضوع چنین مدعی شده که «این مسئله شخصی است و دخترم در صفحه خود واکنش نشان خواهد داد.»
اینکه باران کوثری در طی این سالها با حمایت از اغتشاشات 88، دفاع از پدر فتنه و همچنین همراهی با افرادی چون جعفر پناهی برای تخریب شخصیتهای ارزشی کشور پلی برای عبور به آمریکا برای خودش ساخته بر کسی پوشیده نیست اما مهمترین موضوع این است که آیا دریافت ویزای آمریکا با پشت کردن به مردم کشور و خیانت به آنان لذت بخش است؟
انتهای پیام/
منبع: آنا
کلیدواژه: باران کوثری سلبریتی سلبریتی حاشیه ساز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شامگاه یکشنبه ـ دوم اردیبهشت ماه ـ بخش کوتاهی از یک گفتگوی ویدیویی با محمدحسن شانهساززاده ـ نایب رییس هیاتمدیره پلتفرم ویاودی نماوا ـ در شبکههای اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که به مذاق جمع گسترده ای از اهالی سینما خوش نیامده، درباره سینما و نمایش خانگی سخن میگفت.
او در بخشی از سخنانش در این برنامه گفته بود: همه بازیگرها و تهیهکنندهها بیاخلاقیهای خاص خودشان را دارند؛ نه به قرارداد و نه به حرفشان متعهدند. من در چند صنعت مختلف بودهام و به بیاخلاقیِ اینها هیچجا ندیدهام. اسمشان هم هنرمند، فرهیخته و فرهنگی است، ولی بسیار بیاخلاقند.
این مدیر نمایش خانگی در پاسخ به این پرسش که از بابت تحریم هنرمندان نگرانی ندارد، با خنده پاسخ داده بود: برای آنها اول و آخرش پول است. شما پول بده، هر کاری میکنند.
حالا این صحبت ها موجی از واکنشها را در میان سینماگران به راه انداخته است. عده زیادی در صفحات اینستاگرام خود نسبت به این سخنان واکنش انتقادی نشان دادند و خواهان عذرخواهی وی شدند.
در این میان چند واکنش ویدیویی نیز بیشتر دیده شد که در رأس آنها واکنش خالقان دو مجموعه «خسوف» و «شریک جرم» ـ محصول پلتفرم مذکور ـ قرار گرفت.
همایون اسعدیان، کارگردان و تهیهکننده سینما که پیشتر تهیهکنندگی این دو مجموعه را بر عهده داشت، با انتشار ویدیویی گفت: آقای شانهساززاده مدیرعامل قبلی و یکی از مدیران ارشد فعلی نماوا با حرفهایی که بیشتر زیبنده خودشان است، بازیگران و تهیهکنندگان سینمای ایران را مورد نوازش قرار دادند. من در ۴۰ سال گذشته، این میزان وقاحت در بیان الفاظ را به یاد ندارم و به نظرم بیسابقه است.
او در بخش دیگری با اشاره به جمله آخر شانهساززاده تاکید کرد: قیاس به نفس میفرمایید جناب شانهساز! حداقل برای منی که در یکی دو پروژه، یکی دو سال با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم، باعث تاسف است. جناب شانهساز! برای حفظ حرمت سینمای ایران و برای حفظ حرمت و شأن بازیگران و تهیهکنندگان سینمای ایران، من همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در این مجموعه (نماوا) حضور داشته باشید، در هیچ سمتی و به هیچ عنوان با این مجموعه همکاری نخواهم داشت.
اما مازیار میری، کارگردان دو سریال یادشده نیز در ویدیویی کوتاه گفته است: روز گذشته جناب آقای شانهساز از مدیران ارشد پلتفرم نماوا فرمایشاتی فرمودند که واقعا باعث تاسف است. البته از نظر من تاسف بزرگتر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را به وجود میآورند که افراد کاسبکاری چون ایشان عهدهدار تصمیمگیری در امور فرهنگی میشوند که واقعا باعث تاسف است. از آن جایی که به خلاف نظر ایشان معتقدم اخلاق و شرافت بیشتر از هر حرفهای نزد اهالی سینماست، تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند، از تمام پروژههایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم، رسما انصراف میدهم.
هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما دیگر فردی است که واکنش نشان داده و اینطور نوشته است: در جبهه «قدرت و سرمایه»، اغلب بیاخلاقی و بیتعهدی، با ستم و فساد مالی و رانتخواری و حقکشی نیز همراه است. ای کاش کسانی هم از بیاخلاقی جبهه «قدرت و سرمایه» بگویند؛ کسانی که خود درگیر آن بودهاند. ولی ما به عنوان اهل رسانه، فقط یک قلم از بیاخلاقی را در کسب درآمد بیقرارداد از فیلمها و سریالهای خارجی میتوانیم یادآوری کنیم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار و پول گرفتن از کاربران برای تماشای آنها.
در واکنش به سخنان محمدحسن شانهساززاده، محمدحسین فرحبخش، تهیهکننده سینما با اشاره به پخش بدون مجوز فیلم او در پلتفرم نماوا، مدیران این پلتفرم را بیاخلاق خواند و نوشت: اگر یک فرد لمپن و باجخور تحت عنوان تهیهکننده کاری کرده، ربطی به جامعه تهیهکنندگان ندارد. به این مدیر پلتفرم توصیه میکنم به سراغ فروش سرامیک برود و عرصه هنر را برای اهالی هنر بگذارد. شأن خود را باید خودتان حفظ میکردید و با افراد معتبر هنرمندان کار میکردید چون بخش عمده اهالی سینما افراد باشخصیت هستند، حتی آن آبدارچی صحنه. پس بهتر است هرچه زودتر از اهالی هنر بابت این ادعاها عذرخواهی کنید.
از میان هنرمندانی که محصولی در حال انتشار در پلتفرم نماوا دارند، اسماعیل عفیفه، تهیهکننده سریال «جنگل آسفالت» نیز به سخنان مدیر این پلتفرم واکنش نشان داد. او در بخشی از یادداشت خود نوشت: ما به اندازه جناب شانهساززاده درگیر پول نیستیم که به خاطرش هر کاری بکنیم. ما مانند ایشان ابوالمشاغل نیستیم و شغل و میزان درآمد و سابقه و سطح زندگی ما چیز پنهانی ندارد.
او افزود: تهمت های ایشان قابل پیگرد قانونی است اما در حال حاضر تیم ما و مجموعه نماوا فصل مشترکی به نام «جنگل آسفالت» دارد، پس ما مانند ایشان مصداق این بیت سعدی نمیشویم که یکی بر سر ِشاخ بُن میبرید ... .
همچنین مهدی امینی، دوبلور و مدیر استودیو کوالیما که همکار پلتفرم نماوا در دوبله و صداگذاری محصولات سینمایی است، با انتشار ویدیویی خطاب به شانهساززاده گفت: عدم آگاهی شما نسبت به سینما و هنر باعث شد مجموعههایی که با شما تعامل و همکاری دارند، آسیبهای جدی ببینند. در طی ۲۰ سال فعالیتم در حوزه سینما، مدیری به ناآگاهی شما ندیدم و تا زمانی که افرادی از نوع و تفکر شما در مجموعه نماوا باشند، اعلام میکنم که همکاری مجموعه کوالیما و بنده با آن مجموعه قطع خواهد شد.
در کنار این سینماگران، انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران هم در بیانیهای ضمن اعلام آمادگی برای بررسی موارد نمایش بیمجوز محصولات خارجی و گاه ایرانی در نماوا، نوشت: انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران مراتب تاسف و انزجار خود را از اظهارات توهینآمیز نایبرییس پلتفرم نمایش خانگی نماوا اعلام میدارد. اظهارات توهینآمیز این مدیر پلتفرم نشان از عدم شناخت، عدم توانایی در این عرصه، مدیریت غلط و عدم شناخت روشهای تولید حرفهای دارد.
در واکنش به سخنان این مدیر پلتفرم نماوا، روابط عمومی خانه سینما (جامعه اصناف سینمای ایران) هم اعلام کرد هیئترییسه این نهاد، بررسی موضوع سخنان محمدحسن شانهساززاده را به شورای صیانت خانه سینمای ایران ارجاع داده و در این شورا، درباره آن تصمیمگیری خواهد شد.
روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران سینما نیز با صدور اطلاعیهای، ضمن محفوظ دانستن حق اقدام حقوقی علیه این اظهارات نوشت: این نگاه ناعادلانه قیممآبانه از بالا به پایین نسبت به کسانی که موجودیت همان پلتفرم از وجود آنها شکل گرفته، نشانگر چیست؟ توجیه سوءمدیریتهای غیرمتخصصانه با تهمتزدنهای بیادبانه بیش از هر چیز زیر سوال بردن هویت تشکیلاتی است که متاسفانه با عنوان فرهنگی و هنری، اخلاق و ادب را قربانی اهداف اقتصادی خود میکند.
اما با گذشت حدود ۲۴ ساعت از انتشار سخنان محمدحسن شانهساززاده و در حالی که این مدیر نمایش خانگی، شخصا از اهالی هنر عذرخواهی نکرده است، روابط عمومی پلتفرم نماوا در اطلاعیهای رسمی، نسبت به این سخنان توضیح داد و بابت آن عذرخواهی کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودتآمیز و محترمانه با سرمایههای گرانسنگ سینمای ایران همچنان مهمترین سرمایه او خواهد بود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه، این توضیح آمده است: هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعههای نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعهای علیرغم صرف هزینههای گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه اخیر نایب رئیس هیئتمدیره نماوا را میباید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.