Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: علاوه بر مراسم‌های قرآنی در مدارس، برگزاری نشست‌های پرسمان دینی و مذهبی و گفت‌وگو در مورد مسائل مختلف دینی را در مدارس هم‌زمان با دهه فجر خواهیم داشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند در حوزه آموزش‌ و پرورش توجه به ایام‌الله‌ها است و ایام‌الله‌های مختلفی اعم از ملی و مذهبی در تاریخ پرشکوه اسلام و انقلاب داریم، اما برخی از ایام رنگ و بوی ملی و مذهبی را توأمان دارند، یکی از آن‌ها دهه فجر انقلاب اسلامی است که یک جشن ملی و مذهبی برای آحاد جامعه است چرا که استقلال کشور رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران برپا شد و تمام ارزش‌ها مسیر خود را در کشور با جدیت دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دهه فجر امسال آموزش‌ و پرورش در دو حوزه انجام‌ وظیفه می‌کند، یک بخش کمیته دانش‌آموزی است که با مسئولیت معاونت پرورشی و همکاران در قسمت فرهنگی و هنری و تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود و یک بخش هم در حوزه فعالیت‌های کمیته قرآن، عترت و نماز است.

برگزاری مرحله دوم مسابقات قرآن درایام‌الله دهه فجر
مدیرکل قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته فعالیت‌های متنوعی را در عرصه قرآن، عترت و نماز پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: فعالیت‌های ما در آموزش‌وپرورش فعالیت‌های فرآیندی است یعنی فعالیت‌ها از نقطه‌ای آغاز می‌شود تا به سرمنزل برسد بنابراین فعالیت‌های ما مقطعی نیست و یکی از آن فعالیت‌های ارزشمند برگزاری مسابقات قرآن است که بیش از ۳۸ سال سابقه و عقبه ارزشمندی دارد و به امید خداوند مرحله دوم این مسابقات در دهه فجر گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده تصریح کرد: امسال دهه فجر رنگ و بوی شهادت، جهاد و ارزش‌های شهید را به همراه دارد و تقارن آن با چهلم شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همراه است و به همین منظور یکی از برنامه‌های ویژه ما در دهه فجر برگزاری محافل انس با قرآن است که قبلاً هم گفته‌ایم در هر مدرسه طی سال تحصیلی سه محفل انس با قرآن برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز در هفته پایانی آذرماه و یکی دیگر دهه مبارک فجر و یکی هم هفته گرامیداشت مقام معلم است و از این‌ جهت محافل انس با قرآن در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه به‌تناسب توان همکاران در مدارس برگزار می‌شود.

راه‌اندازی کاروان انقلاب در مناطق محروم و مناطق مختلف کشور
وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان انقلاب در مناطق محروم و مناطق مختلف کشور در سال گذشته، اظهار کرد: امسال نیز از روز ۸ بهمن‌ماه هم‌زمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی جامعه قاریان و حافظان و اساتید قرآن کریم در مرقد مطهر امام خمینی(ره) گرد هم می‌آیند و مراسم بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی را انجام می‌دهند و سپس از حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) کاروان انقلاب حرکت می‌کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز تصریح کرد: ۷۵۰ دارالقرآن در سطح کشور داریم که یکی از فعالیت‌های ارزشی آن‌ها برگزاری محافل انس با قرآن است و بر اساس مصوبه کمیته هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کشور، هریک از استان‌ها یک دارالقرآن را به نام شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری خواهند کرد تا یاد و خاطره و جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های این شهید والامقام همیشه مدنظرمان باشد و ارزش‌های والای کشور و انقلاب را فراموش نکنیم که این اتفاق در ایام‌الله دهه فجر رقم خواهد خورد.

برپایی نمایشگاه‌های مختلف با رویکرد قرآنی در ایام‌الله دهه فجر
مسیب‌زاده بابیان اینکه علاوه بر مراسم‌های قرآنی در مدارس برگزاری نشست‌های پرسمان دینی و مذهبی و گفتگو در مورد مسائل مختلف دینی را در مدارس هم‌زمان با دهه فجر خواهیم داشت، گفت: ازجمله فعالیت‌های دیگر بحث فعالیت‌های نمایشگاهی در دهه فجر است که نمایشگاه‌های مختلف با رویکرد قرآنی در مدارس برپا خواهد شد که در آن اقلام و بسته‌های قرآنی عرضه خواهد شد.

تجلیل از حافظان جز ۳۰ قرآن‌کریم در ایام‌الله دهه فجر
مسیب‌زاده با اشاره به پویش‌های قرآنی در پایان گفت: پویش ختم قرآن و پویش تلاوت سوره مبارکه الرحمن را در برنامه‌ها داریم که آموزش‌وپرورش با جدیت در این موارد ورود پیداکرده است و البته یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما حفظ جز ۳۰ قرآن کریم است که جلسات تجلیل از حافظان در ایام‌الله دهه فجر به‌صورت ویژه انجام می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا آموزش و پرورش مسیب زاده دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد روز چهارشنبه در جمع مدیران مدارس شهرستان ارومیه افزود: مدرسه محل‌ کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان است و هنر معلم شناسایی استعداد دانش آموزان و هدایت آنان براساس این استعداد است.

وی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی و سلامت یک برنامه مهم آموزش یک‌ رشته ورزشی، هنری و یا یک رشته مهارتی به دانش آموزان است.

ستاری فرد بیان کرد: مهمترین زیرساخت تحقق اهداف تربیت بدنی توانمند شدن معلمان است و داشتن تجهیزات و زیرساختها و اینکه آموزش ها هدفمند و نظام مند باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه های طراحی شده حول سه محور و بر مبنای سند تحول است که طی کارهای پژوهشی احصا شده است.

وی با بیان اینکه تحول باید حول سه محور باشد که سرمنشا آن مدیران و محور نیروی انسانی است اظهار کرد: معلم محور همه تحولات است و نیروی انسانی می‌تواند مبدا و منشا تحول باشد و دانش‌آموزان به عنوان نرم‌افزار اصلی تعلیم و تربیت در دست معلمان هستند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه محتوا و برنامه محور دوم و معلم نیازمند کتاب خوب برای تدریس است گفت: ولی باوجود تمامی این ملزومات محوراصلی معلم است.

وی با بیان اینکه در بخش سوم برنامه اصلی باید ارائه شود تا برنامه محور یا نتیجه محور بودن آن مشخص شود اضافه کرد: مدیر مدرسه تضمین کننده جریان تعلیم و تربیت اصلی در کشور است ولی همه فرهنگیان مسوولیت مهمی دارند.

ستاری فرد گفت: مدرسه فقط محل درس نیست و هیچ کسی نمی‌تواند جای تربیت را پر کند معلم فقط مدرس برای انتقال برخی معلومات نیست و معلم دانشی به دانش آموزان منتقل می‌کند که تبدیل به نگرش و رفتار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بین رسالت و ماموریت تفاوت وجود دارد افزود: رسالت معلم تربیت نسل سالم با نشاط است.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد ادامه داد: این درحالی رخ داد که در کل کشور این رشد ۵۰ درصد بود.

این گردهمایی با حضور بیش از ۲۷۰ مدیر از مدارس شهرستان ارومیه به مدت یک روز در سالن نیلوفر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • دعوت ۲۰ کشور دنیا از نابغه قرآنی برنامه محفل
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند