Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:33:05 GMT

امسال ۱۵ فقره آتش سوزی در جنگل های مازندران رخ داد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۱۹۳

امسال ۱۵ فقره آتش سوزی در جنگل های مازندران رخ داد

سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، قاچاق را مهمترین تهدید فراروی جنگل‌ها برشمرد و گفت: در زمینه کشفیات ماده ۴۸ سال قبل شمار تخلفات کشف شده ۹۱۹ فقره بود که امسال به بیش از هزار فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه تعرفه جریمه قاچاق چوب متناسب با جرایم و راضی کننده نیست تا منجر به بازدارندگی شود، از قضات خواست تا مجازات‌های سنگین‌تری نسبت به قاچاقچیان چوب اعمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در سال قبل و امسال آمار سوزاندن درخت سه فقره بوده است و برای تخریب و تصرف امسال ۳۲ فقره پرونده تشکیل شد که سال قبل تعداد آن ۵۲ مورد بوده است.

موسوی با بیان اینکه امسال از ۲۴۲ فقره دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی پیشگیری شده است، افزود: این آمار در سال قبل ۳۶۹ فقره بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری از اجرای ۴۸ فقره احکام قضائی در راستای مبارزه با تصرف عرصه‌های ملی در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار سال قبل ۳۶ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ فقره آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی رخ داد، میزان آتش سوزی سال قبل را ۳۲ فقره اعلام کرد و گفت: امسال آتش سوزی در مراتع به رغم آنکه بیشتر بود، اما از نظر سطح کم بوده است.

موسوی یاداور شد: سال قبل پرونده قطعه ۳۰۹ اصله درخت تشکیل شده بود که امسال به ۸۴۶ فقره رسیده است.

۷۹۴ هزار هکتار عرصه جنگلی تحت پوشش منابع طبیعی ساری است.

کد خبر 4834656

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی سید محسن موسوی جنگل بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس دهه فجر گرگان قزوین ایلام شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 7 فیلم ماه در جنگل به کارگردانی و نویسندگی سیامک شایقی محصول سال 1394 است. آقامحرم، جنگلبان کارکشته جنگل‌های (زیرآب) مازندران، توسط قاچاقچیان چوب به شدت مضروب شده و در بیمارستان بستری است. یحیی پسر جوان آقامحرم، علیرغم آنکه تمایلی به ادامه راه پدر نداشته، آقامحرم را با خود به کلبه جنگلی می‌برد تا هم مراقبت از او را به عهده بگیرد و هم ناگزیر مراقبت از جنگل را، اما قاچاقچیان چوب اقدامات تخریبی‌شان را ادامه می‌دهند و یحیی پایداری‌اش را... . لادن مستوفی، آزیتا حاجیان، فربد فرهنگ، مهسا طهماسبی، رزگار خاطری، کیوان زند، آرمان سلطان‌زاده و علی عظیمی در این فیلم مقابل دوربین روزبه رایگا بازی کردند. داریوش تقی‌پور موسیقی متن این فیلم را ساخت و بهرام دهقانی این اثر را تدوین کرد. سکانس‌هایی از این فیلم سینمایی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی