Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم اتریش با اشاره به اینکه سبزها در اروپا به صورت روزافزون حزب مهم سوسیال دموکرات را به کنار می‌زنند، تشکیل ائتلاف با سبزها همان گونه که اخیرا در اتریش رخ داده است را در آلمان بعید ندانست. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش تشکیل دولت ائتلافی با حزب سبز که اخیرا در این کشور تشکیل شده است را یک مدل احتمالی برای اروپا دانسته و گفت: من می توانم حالا احتمالا برای این سناریو شرط بندی کنم که تشکیل ائتلاف مشابه اتریش برای آلمان هم بعد از انتخابات بعدی بعید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که به طور کلی سبزها در اتحادیه اروپا به صورت فزاینده ای سوسیال دموکرت ها به عنوان یک نیروی مهم سیاسی را کنار می زنند. نقشه سیاسی اروپا در کل رنگارنگ تر می شود.

چندی پیش حدود صد روز بعد از انتخابات پارلمانی اتریش دولت جدید این کشور به صدر اعظمی مجدد "سباستین کورتس" 33 ساله رسما آغاز به کار کرد. کورتس برای دومین بار سکان صدر اعظمی این کشور را در دست گرفته و در راس یک ائتلاف متشکل از محافظه کاران و حزب سبز اتریش قرار گرفت.

بوریس جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضا کرداتحادیه اروپا: بازه زمانی مکانیسم حل اختلاف در برجام تمدید می‌شودسران اتحادیه اروپا توافق برگزیت را امضا کردند

ائتلاف بین حزب خلق اتریش و سبزها تنها دولت با چنین شکلی در اتحادیه اروپا است.

صدر اعظم اتریش که در اجلاس اقتصادی داووس سخن می گفت تصریح کرد که مسئله تغییرات آب و هوا هم موضوعی که طی امروز و فردا بتوان آن را انجام داد نیست. وقتی از مسئله حمایت از آب و هوا سخن به میان می آید عرصه سیاسی باید به رقابت عادلانه در زمینه صنعت توجه کند.

وی این مسئله را خطا دانست که اقتصاد اروپا را ( برای پیشبرد اهداف اقلیمی این اتحادیه) تحت فشار قرار دهیم و از آن سو محصولات ارزان قیمت از کشورهای ثالث که تحت استانداردهای زیست محیطی ضعیف تری قرار دارند را به اروپا وارد کنیم.

براساس طرح آب و هوایی کمیسیون اروپایی موسوم به "معاهده سبز" این اتحادیه باید تا سال 2050 به منطقه‌ای بی طرف در زمینه زیست محیطی تبدیل شود و تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به شدت کاهش دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا مصمم است در مقابله با تغییرات اقلیمی و روند رو به رشد افزایش دمای زمین، با وضع مقررات ویژه شرایطی را فراهم کند که تا 30 سال دیگر اقتصاد این اتحادیه بدون تولید گازهای گلخانه‌ای عمل کند.

این به معنای خروج کامل از مصرف نفت ، گاز و زغال سنگ در تولیدات اقتصادی و حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه