Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، در پی شیوع بیماری کرونا در چین که تاکنون تعدادی زیادی از شهروندان این کشور را مبتلا کرده و جان برخی را نیز گرفته است، کشورهای بسیاری، مسافران از این کشور را در مرزها و ورودی‌های خود رصد و معاینه کرده تا ویروس این بیماری به کشورشان منتقل نشود.

منوچهر سلمانزاده -مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا، درباره  چگونگی پایش بیماری کرونا در مرزها و مبادی جاده‌ای کشور گفت: گرچه ارتباط مستقیم  جاده‌ای با  چین نداریم اما مبادی ورودی به کشور می‌تواند از هر مبدا و به هر مقصدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در همه مرزهای کشور نمایندگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قرنطینه انسانی وجود داشته و استقرار دارد که پرسنل این وزارت خانه قبل از وارد شدن مسافران و حتی رسیدن آن‌ها به بخش گذرنامه، بیماری‌های احتمالی ‌آن‌ها را رصد می‌کنند.

وی افزود: این اتفاق مدت‌هاست که در مرزهای کشور رخ می‌دهد و بسته به شیوع بیماری‌های گوناگون  در نقاط مختلف جهان از نظر میزان آماده باش و سطح کنترل، شدت و ضعف پیدا می‌کند.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع و ورود بیماری کرونا در کشور رصد بسیار دقیقی در این نمایندگی‌ها وجود دارد و قرنطینه‌های انسانی در مرزهای جاده‌ای کشور فعال‌تر از گذشته شده‌اند. اما همه دستگاه‌های ذی‌ربط مانند گذرنامه و وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر باید در این زمینه با همدیگر همکاری کنند تا بتوانیم مانع شیوع این بیماری در کشور شویم.

سلمانزاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه با وجود اینکه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم، آیا رانندگان و تجاری از این کشور یا با ملیت و تابعیت این کشور به ایران وارد می‌شوند و در صورت ورود مورد پایش قرار می‌گیرند؟ اظهار کرد: شناسایی هویت و ملیت رانندگان، تاجران و همه افرادی که برای ترانزیت به کشور وارد می‌شوند در حیطه اختیارات سازمان راهداری نیست و اداره گذرنامه این وظیفه را بر عهده داشته و چنین آماری در اختیار دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران بیماری کرونا کرونا بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دانشگاه‌های معتبر ۱۴۷ کشور جهان را به روزرسانی و اعتبارسنجی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان است، بر اساس آخرین اعتبار سنجی که برای سپتامبر ۲۰۲۴ ویژه رشته‌هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است، انجام شده، دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور به روزرسانی شد.

در مجموع تعداد ۲۲۹۰ دانشگاه اعتبارسنجی شد که از آن تعداد ۴۴۶ دانشگاه در گروه الف (ممتاز)، ۸۳۳ دانشگاه در گروه ب (خوب) و ۱۰۱۱ دانشگاه در گروه ج (متوسط) در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل بارگذاری شد.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹/۰۶/۲۲ تنها در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

گفتنی است، مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، تنها تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

کد خبر 739899

دیگر خبرها

  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل