Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@19:56:54 GMT

پیونگ یانگ بار دیگر پنتاگون را غافلگیر کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۳۹۰

پیونگ یانگ بار دیگر پنتاگون را غافلگیر کرد

مارک اسپر در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی آمریکا از تهدید پیونگ یانگ و احتمال رونمایی از یک سلاح استراتژیک جدید که اواخر سال 2019 به عنوان هدیه کریسمس از جانب این کشور مطرح شده بود این جواب را به خبرنگاران داد.

وی که در اندیشکده مطالعات بین المللی و استراتژیک صحبت می‌کرد افزود: «حداقل می‌توانم بگویم که آنها یک برنامه تحقیق و توسعه تهاجمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از کارهایی که آنها دارند انجام می‌دهند آگاه هستیم. در راس این اقدامات، آنها (کره شمالی) در حال تلاش برای ساخت یک موشک دوربرد بالستیک با قابلیت حمله کلاهک اتمی هستند. این چیزی است که ما با دقت در حال رصد آن هستیم.»

کره شمالی آخرین بار در سال 2017 و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود. 

با به بن بست رسیدن مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در ازای لغو تحریمهای اقتصادی آمریکا، پیونگ یانگ اخیرا تهدید کرد که در صورت عدم پیشنهاد منصفانه از سوی آمریکا ممکن است فعالیتهای هسته‌ای و موشکی خود را دوباره آغاز کند. 

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به این تهدیدات از کره شمالی خواست به میز مذاکرات بازگردد. 

وی اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم بهترین راه برای پیشبرد امور از طریق یک توافق سیاسی و ابتکارات دیپلماتیک است.

310311

کد خبر 1345750

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره شمالی ایالات متحده آمریکا مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به اهداف اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد، اما گفت واشنگتن به‌دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد نیرو‌های آمریکایی در منطقه شماری از پهپاد‌ها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیرو‌های نیابتی آن» را محکوم کرده و از ایران خواسته فورا این حملات از جمله از جانب نیرو‌های مقاومت منطقه را متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفته آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما «در محافظت از نیرو‌های آمریکایی و حمایت از دفاع اسرائیل تردید نخواهد کرد».

او همچنین گفته از نزدیک به پایش اوضاع و مشورت با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • موضع‌گیری تازه پنتاگون درباره جنگ با ایران
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • اولین واکنش پنتاگون به حمله ایران به اسرائیل