Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه حجازی خط دو متروی اصفهان پس از احداث بار ترافیکی خیابان آتشگاه را کاهش می‌دهد و به حمل‌ونقل عمومی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عباس روحانی در بازدید دو تن از اعضای شورای اسلامی ‌شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از خط دو مترو در منطقه ۹، اظهار کرد: این منطقه تمام تلاش خود را در برآورد بودجه لازم و کمک به پیشرفت پروژه ایستگاه حجازی خط دو متروی اصفهان جهت دسترسی  شهروندان به امکانات رفاهی و حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایستگاه خط دو مترو غرب اصفهان در خیابان شهید حجازی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع نیز آزادسازی و جهت تجهیز کارگاه و آغاز به کار تحویل پیمانکار شد.

«سید محمدرضا بنکدارهاشمی» مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز در این بازدید به تشریح مشکلات و روند ساخت خط دو مترو پرداخت و گفت: شفت را در تمام ایستگاه‌ها قرار دادیم و مردم نیز دسترسی‌های کنار ایستگاه را می‌بینند، البته هر چه طول ایستگاه‌ها کوچک‌تر باشد، دسترسی‌ها بزرگ‌تر می‌شود تا بتوانیم تجهیزات لازم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید حدود ۱۰ هزار مترمربع در بافت فرسوده حواشی میدان امام علی(ع) آزادسازی شود تا بتوانیم «تی بی ام» را در آن بخش وارد کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری بسته شد که بر اساس آن ۵۰درصد هزینه تملک را این سازمان و ۵۰‌درصد باقی‌مانده از بودجه شهرداری تأمین شود؛ همچنین اوراق مشارکت به‌صورت پنجاه‌پنجاه بین شهرداری و دولت است و شهرداری اضافه بر این موارد تملک را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه‌ نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه در خط دوم قطار شهری اصفهان به منظور افزایش سرعت ساخت، عبور TBM از دو جهت انجام می‌شود، افزود: حفاری مکانیزه تونل دوچشمه با دو دستگاه TBM از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان تا ایستگاه میدان امام علی(ع) به طول ۷.۷ کیلومتر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: یک تونل یک چشمه حفاری قطعه حد فاصل ایستگاه کهندژ(در غرب اصفهان) تا میدان امام علی(ع) به طول حدود ۶.۵ کیلومتر را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان در ساخت خط دوم قطارشهری، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.

در این بازدید همچنین «شیرین طغیانی» رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی ‌شهر اصفهان با اشاره به فرم معماری ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: زحمات بسیاری که در زیر زمین به‌صورت تکنیکال انجام می‌شود که باید در ایستگاه‌ها به مردم نشان داده شود تا شهروندان نیز در جریان این تلاش‌ها برای راه اندازی ایستگاه‌های مترو قرار گیرند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های شهری باید در راستای کمک به مردم اجرایی شود، به همان میزان که به پروژه‌های کلان نیاز داریم، اجرای پروژه‌های منطقه‌ای و خرد نیز باید مورد توجه باشد.

کد خبر 407394

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان شهر کلانشهر خط دوم مترو اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از احداث خیابان گرکان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از احداث خیابان گرکان با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این خیابان برای تسهیل در تردد شهروندان و در راستای محله محوری احداث شده است.

وی افزود: خیابان‌ها به‌عنوان فضاهایی پویا در شهرها محسوب می‌شود، بنابراین باید به گونه‌ای ایمن و بهینه طراحی شده و آسایش شهروندان را فراهم کنند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرهای بسیاری دچار مشکلات در زمینه حمل‌ونقل بوده و علت آن طراحی ضعیف شبکه معابری است که شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل را با هم ادغام نکرده است یا محیطی امن برای استفاده عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم نمی‌کند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه این خیابان سال‌ها مطالبه اهالی محله گرکان بوده است، تصریح کرد: این خیابان در حال حاضر به‌عنوان یکی از پروژه‌های محرک توسعه برای این محله کمتر برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای احداث این خیابان احداث پارک محلی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این خیابان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صیرفی‌نژاد با تاکید بر اینکه پارک‌ها با افزایش جذابیت‌های شهر، سبب توسعه گردشگری و افزایش درآمد شهری می‌شود، تصریح کرد: فضای سبز تأثیر مستقیمی بر روان شهروندان دارد و از این طریق بر کیفیت زندگی شهروندان که از اجزای کلیدی توسعه پایدار است، تأثیر گذار است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این منطقه پروژه‌های عمرانی و فرهنگی دیگری را در راستای محله‌محوری و شهروند محوری در دست اقدام دارد.

کد خبر 745690

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی