Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک 36 امامزاده و بقعه شاخص استان با حضور 46 مبلغ بومی و اعزامی خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز، پنجم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس 36 امامزاده و بقعه شاخص استان با حضور 46 مبلغ بومی و اعزامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام آزادی با اشاره به آغاز ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان، اظهار کرد: این برنامه‌ها تا عصر روز نهم بهمن مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا خواهد کرد.

 معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: مراسم سوگواره یاس نبوی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور دسته‌های عزاداری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان، برگزار و همچنین عصر روز شهادت هم ویژه‌برنامه «رهروان یاس نبوی» با حضور بانوان عزادار برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام آزادی بیان کرد: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا (س)، اطعام عزاداران در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی خیمه‌های معرفت و... ازجمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با اشاره به نهایی شدن حضور 10 مبلغ اعزامی از قم، تصریح کرد: 36 مبلغ بومی نیز 10 مبلغ اعزامی در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص استان حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام آزادی در تشریح برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در بقعه‌های متبرکه استان گفت: در شهرستان بندرعباس در بقعه‌های سید مظفر (ع)، شاه محمدتقی، سید کامل، بقعه ابوالفضل محله اوزی‌ها، سید سلیمان، عبدالقهار، شاه معزالدین، سید جلیل سادات، بقعه ابوالفضل بنگلایان، بقعه حضرت علی (ع)، تکیه مولا هرمز، سید احمد (ع)، شاه صفی الله، بقعه تن مسلم و درویش سلیمان مراسم سوگواری بانوی دوعالم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان حاجی‌آباد در بقعه سید محمد علیه‌السلام و در شهرستان رودان در بقعه‌های سید سلطان محمد (ع)، سید علی (ع)، شاه قطب‌الدین حیدر (ع)، سید محمود (ع)، سید عمرو (ع)، نظرگاه ابوالفضل (ع) کمیز، نظرگاه ابوالفضل (ع) جغین، نظرگاه ابوالفضل (ع) سنگ بند، سید امیر (ع) برنطین، نظرگاه امام حسن مجتبی (ع) مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: در بخش فین نیز در بقعه‌های امامزاده شاه علی‌محمد کهن بالا و امامزاده شاه ولایت، در شهرستان میناب در بقعه‌های آستانه امام حسن مجتبی (ع) حاجی خادمی، آستانه امام حسن مجتبی (ع) باغگلان، آستانه حضرت ابوالفضل (ع) احمدآباد، آستانه حضرت ابوالفضل (ع) شهمرادی، امامزاده شاه مرعش (ع) و در قشم در بقعه امامزاده سید مظفر (ع) سوگواره یاس نبوی را خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اوقاف و امور خیریه سوگواره یاس نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در سال ۱۴۰۳ با حضور علیرضا زاکانی رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور، حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد امین توکلی زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرها، احسان متولیان دبیرمجمع شهرداران کلانشهرها و شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد مقدس آغاز شد.

در یکصد و نوزدهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که به مدت ۲ روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده از سوی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌های کشور در دهه کرامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در این نشست با اشاره به کاستی‌های گذشته در بحث گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: جشن میلاد کریمه اهل بیت سلام‌الله علیها تنها منحصر به یک یا نهایتاً دو روز از دهه کرامت بوده و ما برای تکریم مقام والای خواهر مکرم حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) باید به تدابیر و برنامه‌های جدید برسیم.

توکلی‌زاده افزود: یکی از این تدابیر می‌تواند اجرای برنامه‌های جمعی و جشن‌های شاد دخترانه از چند روز مانده به روز میلاد حضرت معصومه (س) باشد.

وی گفت: طراحی پویش مناسب با قشرهای مختلف مخاطب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها به ویژه دانش‌آموزان دختر از ضرورت‌های تدوین برنامه مناسب برای گرامیداشت روز دختر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در ادامه افزود: در ادامه برنامه‌های دهه کرامت و با توجه به اوج پیدا کردن ویژه برنامه‌های گرامیداشت این دهه، دلدادگان و عاشقان حضرت رضا علیه‌السلام با شور و نشاط بیشتری جشن‌های مردمی و خودجوش را برپا می‌کنند و ما نیز با همه ظرفیت‌های مردمی همراه می‌شویم تا جشن‌های این دهه با وسعت و شادمانی و نشاط بیشتری برگزار شود.

توکلی زاده اظهار کرد: کارهای مهمی در راستای تعمیق بیشتر عشق و ارادت مردم نسبت به حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام از سوی خادمان آن حضرت در مسئولیت‌های مختلف صورت پذیرفته که اعزام زائراولی‌ها، پوشش درمانی و کمک‌رسانی به بیماران خاص، آزادسازی زندانیان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان از جمله آن کارهاست و می‌بایست به این نوع برنامه‌ها بیشتر پرداخت.

وی در پایان گفت: در حال برگزاری جلسات مختلف با فعالان فرهنگی و اجتماعی هستیم تا بهتر از سال‌های گذشته جشن‌های دهه کرامت را برگزار کنیم و پس از تجمیع و نهایی سازی تصمیمات ان‌شاءالله برنامه‌ها را به سمع و نظر مردم عزیز خواهیم رساند.

کد خبر 6082156

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه‌ها برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت در کشور
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل