Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، امیرعباس منوچهری در همایش تخصصی روسای بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تامین اجتماعی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با تعامل بسیار خوبی که بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایجاد کرده‌ایم، شرایط بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات بهتر و موثر تر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به وجود ناظرانی از اهل صدق و وفا اشاره کرد و گفت: برای تضمین بر رعایت امانت داری و مدارای کارگزاران با مردم، وجود بازرسانی از جنس صدق و وفا لازم است.

این مقام مسئول افزود: رعایت عدالت در جایی که حقوق مردم مطرح است، بالاترین وظیفه بازرسان است.

محمدرضا احمدی (مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی) نیز در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را نقد و بررسی فرایندهای رایج در امر بازرسی و نظارت دانست و گفت: هدف از بازرسی ها و نظارتها اصلاح فرایندها است.

او با بیان اینکه دلیل شکل گیری شکایات، انحراف از قوانین و مقررات است که این خود باعث نارضایتی می‌شود، گفت: در کشور ۱۸۳ دستگاه اداری وجود دارد که عمده کار آنان بحث نظارت است.

احمدی ادامه داد: با نظارت مستمر و مداوم بر مجموعه‌های تابعه می توان از به روز مشکلات و نارضایتی‌ها جلوگیری کرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی به موضوع اشرافیت در بازرسی اشاره کرد و گفت: اشرافیت بحث مهمی در حوزه بازرسی است.

احمدی با اشاره به عزم و اراده مدیریت ارشد سازمان به تکریم ارباب رجوع و صیانت ازحقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۵۲ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، باید نظارت نهادینه شده و با استفاده از ابزار‌ها و تشکیلات پیشرفته در راستای ارتقای سطح نظارت اقدام شود و آن را تقویت کنیم.

 حمید داستانی (مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی) نیز در ادامه این همایش گفت: برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح علمی، فنی و کاری و همچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه می‌تواند اثر گذار باشد.

او در ادامه اظهار داشت: برای کارآمدی بیشتر یک سیستم مدیریتی می‌توان از ابزار نظارت و تشخیص استفاده کرد.

داستانی افزود: مهمترین نقش سیستم‌های نظارتی برای مدیران، ارائه اطلاعات صحیح و نشان دادن نقاط ضعف و ارائه طریق مبتنی بر قواعد کاری، علمی و فنی است.

به گفته او می‌توان به شکایت به عنوان یک گلوگاه برای ایجاد فرصت‌های بهبود و رشد نگاه کرد و نقاط ضعف و کاستی های سیستم را شناسایی و در راستای رفع آن اقدام کرد و در تشکیلات جدید این سازمان نیز به بحث رسیدگی به شکایات توجه بیشتری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین اقدام بعد از دریافت شکایات، نحوه مدیریت آن به سمت مدیریت دانش و اصلاح فرآیند‌ها و جلوگیری از تکرارپذیری ناخوشنودی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه تامین اجتماعی دفترچه درمانی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان البرزگفت: در استان البرز بخش مهمی از تولیدات در بخش باغی، زراعی و دامی توسط کشاورز، دامدار و تولید کننده، انجام می‌شود و این بیانگر مردمی بودن اقتصاد در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی در استان البرز است.

وی افزود: در این میان جهاد کشاورزی نقش هدایت، راهبردی، تسهیلگری، کمک به صدور مجوزها و حل و فصل مشکلات در حوزه تولید را بر عهده دارد و تولید توسط بهره‌بردار، کشاورز، تولیدکننده، دامدار و مرغدار در حال انجام است. به این شکل حجم تولیدات برای مصرف وارد بازار استان شده و مازاد آن هم به استان‌های هم مرز و مجاور فرستاده می‌شود و متقابلا از استان‌های دیگر هم به استان البرز وارد می‌شود.

حسنی مقدم بیان کرد: طبق سند ابلاغی مقام معظم رهبری وظیفه اصلی و اساسی جهاد کشاورزی امنیت غذایی است. امنیت غذایی یعنی تولید غذا و بعد فراهم کردن دسترسی آحاد مردم به غذای کافی است. خوشبختانه بالای ۸۵ درصد نیاز غذایی کشور در داخل در حال تولید بوده و در استان البرز هم به همین شکل است. چون استان البرز جزو استان‌هایی است که تراکم جمعیتی دارد، یعنی قریب ۳.۵ میلیون نفر جمعیت در این استان زندگی می‌کنند و قریب ۳.۷  درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه کمبود کالاهای اساسی در استان البرز وجود ندارد، چون از محل تولیدات استان تامین شده و یا اینکه از استان‌های همجوار وارد بازار می‌شود. بنابراین با توجه به توانمندی‌های تولید وفور کالاها و مواد غذایی را در استان داریم که اعم از میوه‌ها، مواد پروتئینی، شکر و مرغ و.. است.

حسنی مقدم در ادامه اظهار کرد: در بعضی از محصولات هم مثل تخم مرغ، شیر در استان مازاد تولید داریم و بعضی محصولات دیگر هم با کمبود تولید مواجه هستیم که در این زمینه برنامه‌های بلند مدتی برای افزایش حجم تولیدات در سازمان جهاد وجود دارد.

وی درخصوص وضعیت بازار گفت: هیچکدام از اقلام اساسی دولتی شامل برنج، شکر و گوشت منجمد و گوشت مرغ که توسط جهاد کشاورزی توزیع می‌شود، افزایش قیمت نداشته است و اگر موردی از افزایش قیمت مشاهده می‌شود، این گران فروشی است و گرانی نیست.

حسنی مقدم ادامه داد: در خصوص گران فروشی هم باید با آن برخورد شود. بازرسی از خرده فروشی‌ها برعهده وزارت صمت و اتاق اصناف است. البته این نظارت و بازرسی به جدیت در حال انجام بوده و روزانه از واحدهای صنفی بازدید و بازرسی می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی درخصوص عملکرد جهاد کشاورزی بر نظارت بر تامین و توزیع اقلام خوراکی گفت: جهاد کشاورزی در راستای وظایف و تعهدات خود در سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰پرونده تعزیراتی تشکیل داده که در این زمینه بالغ بر۱۸ میلیارد تومان جریمه صورت گرفته است. اما وظیفه ما در جهاد کشاورزی تامین و تولید مواد غذایی بوده لذا در این حوزه جهاد نظارت و بازرسی مراکز عمده تولید، انبارها و سردخانه‌ها را بر عهده دارد. البته جهاد کشاورزی در کنار ارگان‌های دیگر ایستاده و در کار کارگروه‌های که تشکیل می‌شود مشترکا در بازرسی‌ها شرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی در هرمزگان در ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند