Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از نخست وزیر این کشور درخواست کرده تمامی کشورهای اتحادیه اروپا باید دسترسی ۲۵ ساله به آب‌های انگلیس با هدف ماهیگیری داشته باشند. 

اتحادیه اروپا می‌گویدپس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پیش‌نیاز هرگونه موافقت‌نامه آزاد تجاری در آینده،  رسیدن به توافقی برای ماهیگیری خواهد بود و زمان مطلوب برای رسیدن به این توافق تا اوایل ماه ژوئیه (تیر) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته اکسپرس، درحالی‌که بلژیک و انگلیس با اولین چالش بزرگ پس از برگزیت مواجه میشوند، دولت جانسون تنها تمایل دارد امکان دسترسی یک ساله به آب های این کشور را فراهم سازد.  

آنگونه که  دیلی‌تلگراف گزارش داده، این تقاضای فرانسه در جلسه‌ای خصوصی و بین اعضای کمیسیون اروپا و دیپلمات‌هایی از ۲۷ کشور دیگر مطرح شده است.

یک دیپلمات آگاه به این مسئله گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن باشیم و نمی‌توانیم هرسال، یا هر پنج سال این مجادله را تکرار کنیم. باید معامله‌ای انجام بگیرد».

مکرون درحالی این تقاضا را مطرح می‌کند که بیشتر کشورهای اروپایی مدت زمان آن را غیرمنطقی دانسته و درنظر دارند این توافق را به ده سال برسانند.

اعضای کمیسیون بیان کرده‌اند حصول توافق تا ژوئیه آینده (تیر) دشوار خواهد بود،  اما مقامات عالی‌رتبه  امیدوارند تا این زمان به امتیازاتی از سوی دولت انگلیس دست یابند. دلیل این امیداوری این است که حدود سه‌چهارم از ماهی‌های صیدشده از منابع آبی انگلیس در اروپا به فروش می‌رسد.

 رئیس جمهور فرانسه در شرایطی این تقاضا را مطرح می‌کند که  بوریس جانسون تحت فشار زیاد سیاست‌های داخلی برای برآورده کردن تعهداتی است که در جریان انتخابات سال گذشته درماه دسامبر (آذر) به ماهیگیران بریتانیایی داده بود.

 نخست وزیر انگلیس پیش‌تر مکرر به ماهیگیران بریتانیایی این وعده را تکرار کرده بود که برگزیت می‌تواند هزاران هزار ماهی بیشتر برای آنان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون بوریس جانسون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توافق برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • حذف بازی تکراری از مراحل دوم به بعد جام حذفی انگلیس در فصل آینده
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است