Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@09:15:22 GMT

جهانگیری مصوبه بازسازی مناطق سیل‌زده را ابلاغ کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۷۹۹

جهانگیری مصوبه بازسازی مناطق سیل‌زده را ابلاغ کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری روز شنبه مصوبه هیات وزیران درخصوص اختصاص مبلغ ۶ هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب‌گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیست و نهم دی ۱۳۹۸ با اختصاص مبلغ ۶ هزار ۸۳۹ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این تصمیم، اعتبار تخصیص یافته صرف کمک‌های بلاعوض جهت احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی و تأمین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، کمک هزینه اسکان موقت واحدهای مسکونی شهری و روستایی، کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای جایگاه دامی آسیب دیده و هزینه‌های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و نیز اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت بازسازی تأسیسات روبنایی داخل محدوده و دفع آب‌های سطحی روستاها در استان‌های یاد شده خواهد شد.

دولت همچنین، مبلغ ۱۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آب گرفتگی در استان‌های آسیب دیده اختصاص داد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان موضوع بند (۲) این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال‌های بعد پیش‌بینی و منظور کرده و به شبکه بانکی پرداخت کند. این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه‌ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۵ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران که در ۱۲۴ ناحیه مناطق ۲۲ گانه اجرا شد، درمجموع ۷۲۹۸ نفر ساماندهی شدند.

احمد احمدی صدر افزود: از این بین حدود ۶۵۱ متکدی،  ۲ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر و ۴۸۲ کودک کار و خیابان بودند و ۳ هزار و  ۲۳۲ نفر را نیز افراد بی خانمان و کارتن خواب تشکیل می‌دادند که همگی ساماندهی شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره پراکندگی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت گفت: متکدیان بیشتر در مناطق یک، چهار، پنج، هفده، بیست و بیست و یک بودند و معتادان متجاهر نیز بیشتر در مناطق چهار، یازده، دوازده، پانزده و شانزده پراکنده بودند، کودکان کار و خیابان نیز در مناطق چهار، پنج، هشت، یازده، پانزده و بیست پراکندگی بیشتری داشتند.

احمدی صدر همچنین گفت: اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی مانند مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود اتباع غیر مجاز، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود آسیب‌های اجتماعی دوباره تکرار خواهند شد و لازم است مسئولان، نهاد‌ها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی و فرهنگسازی عمومی بیشتر بپردازند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی