Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد محمدی فرد، مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان البرز گفت: اولین مرکز نیکوکاری تخصصی رهنمون برای توسعه خدمات مشاوره ای و روانشناسی در جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرج راه اندازی شد.

محمدی فرد افزود: در این مرکز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) که نیاز به مشاوره تخصصی دارند کمک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: خدمات مشاوره ای این مرکز نیکوکاری، استعدادیابی، مشاوره خانواده پیش از ازدواج و مشاوره های مربوط به روانشناسی است که این مشاوره ها به صورت رایگان  توسط اساتید علمی دانشگاهها ارائه می شود.

مدیر کل کمیته امدادامام خمینی (ره) استان البرز در ادامه افزود: در فاز نخست، کسانی می توانند به این مرکز مراجعه کنند که از سوی کمیته امداد معرفی می شوند اما در مرحله دوماین خدمات  در مناطق حاشیه نشین نیز  ارائه خدمت می شوند.

انتهای پیام / م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز نیکوکاری البرز کمیته امداد امام خمینی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن

استقبال و مراجعه به مشاوران اسلامی و حوزوی، اتفاق قابل توجهی است که این شب‌ها در نمایشگاه قرآن کریم می‌توان به وفور مشاهده کرد و از آن به عنوان یکی از نمادهای علاقه و دلبستگی دینی جامعه یاد کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دارای بخش‌های متنوعی است که برگزاری همزمان آن با ایام تعطیلات عید نوروز موجب استقبال قابل توجه خانواده‌ها از این نمایشگاه شده است. در نمایشگاه سی و یکم، غرفه‌های عرضه محصولات حجاب، دوخت رایگان چادر، تعویض چادرهای کهنه با نو و هدیه به حجاب اولی‌ها تا استفاده از هوش مصنوعی در ارائه مفاهیم آیات، آموزش قرآن بر بستر فضای مجازی، نشر کتاب‌های دینی و تأسیس اولین کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه از جمله بخش‌هایی هستند که با مخاطبانی از قشرهای مختلف مواجه شده‌اند.

در کنار تمام این بخش‌ها، حضور فعال حوزویان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال جلب توجه می‌کند. طلبه‌هایی از حوزه علمیه قم، جامعه الزهرا (س) و سایر حوزه‌ها و مدارس علمیه در این رویداد بین‌المللی حاضر شده‌اند و هر یک به نوعی در ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی تلاش می‌کنند. در مجموع حدود 20 نهاد و مرکز حوزوی در این رویداد قرآنی حضور دارند و خدمات مختلفی از جمله در زمینه مشاوره و امور تحقیقی و پژوهشی ارائه می‌دهند.

همکاری نهادهای دولتی و مردمی در بخش حوزوی نمایشگاه

در بخشی از نمایشگاه قرآن، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بخشی از فعالیت معاونت‌های خود را عرضه کرده است که از آن جمله می‌توان به اعزام 14262 مبلغ فعال در سال تحصیلی 1402-1403 در مدارس امین اشاره کرد که یکی از اقدامات معاونت تبلیغ حوزه محسوب می‌شود.

البته بخش‌های حوزوی به نهادهای دولتی محدود نمی‌شوند و بخش‌های مردمی نیز در این بخش فعال هستند. به عنوان مثال ستاد احیای احکام دین یکی از نهادهایی است که به صورت مردمی اداره می‌شود در بخش حوزوی نمایشگاه امسال آثار مهم و کاربردی را در زمینه احکام مشاغل ارائه کرده است.

 

خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

 

مراجعه گسترده مردم به مشاوران حوزوی

استقبال و مراجعه به مشاوران اسلامی و حوزوی، اتفاق قابل توجهی است که این شب‌ها در نمایشگاه قرآن کریم می‌توان به وفور مشاهده کرد و از آن به عنوان یکی از نمادهای علاقه و دلبستگی دینی جامعه یاد کرد.

مرکز مشاوره اسلامی سماح وابسته به حوزه‌های علمیه در گوشه‌هایی از نمایشگاه بین‌المللی قرآن میزهای مشاوره قرار داده تا مردم بتوانند در حوزه‌های گوناگون از این خدمت بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام علی اکبر شورورزی، مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح، درباره میزان مراجعه مردم به مشاوران این مرکز می‌گوید: امسال شاهد استقبال گسترده و قابل توجه مردم از نمایشگاه قرآن هستیم که تعداد زیادی از آنان برای دریافت مشاوره به کارشناسان ما مراجعه می‌کنند.

شورورزی توضیح می‌دهد که مشاوره‌های ارائه شده در این نمایشگاه قرآن بنیان هستند و در قالب 15 کرسی در موضوعات گوناگون اعم از مشاوره ازدواج، تربیت فرزند، مسائل نوجوانان، مشاوره تحصیلی، امور اعتقادی و دینی، احکام و ... ارائه می‌شوند.

مرکز مشاوره سماح 33 مرکز فعال در سراسر کشور دارد که از این میان 2 مرکز در استان تهران فعالیت دارند. به این ترتیب افرادی که برای دریافت مشاوره به میزهای مرکز در نمایشگاه قرآن مراجعه می‌کنند، در صورت نیاز به مراکز فعال در شهرها و استان‌ها محل زندگی خود راهنمایی می‌شوند تا موارد تکمیلی مشاوره در مراکز سماح انجام شود.

 

چرا قرآن از عهدین اقتباس نشده است؟

 

غرفه جامعه الزهرا (س) و بانوان طلبه

حوزه علمیه جامعه الزهرا (س) امسال در بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن را هنرمندانه روایت کنیم» و با رویکرد مسئله محوری نسبت به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه بیان هنرمندانه دین و ارائه آموزه‌های قرآنی حضور دارد.

در این غرفه حدود 20 اثر برتر و منتخب به نمایش گذاشته شده که در هر یک از این آثار، آیات و آموزه‌های قرآن را با بیانی هنری برای اقشار گوناگون جامعه به خصوص جوانان روایت کرده‌اند تا قرآن از دریچه هنر به زندگی مخاطبان وارد شود.

آن طور که دکتر فاطمه حیدری، مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا (س) توضیح می‌دهد، با رویکرد مسئله محوری به مطالبه رهبر معظم انقلاب برای ارائه هنرمندانه دین و قرآن کریم، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا (س) اقدام به شناسایی و تربیت طلبه‌های هنرمند کرده است.

در نتیجه این روند آموزشی 40 اثر تجسمی، 38 عنوان کتاب، 200 اثر برتر فراگیران و  46 اثر در بخش صنایع دستی تهیه شد که از مجموع آنها به دلیل محدودیت فضا در نمایشگاه قرآن، تنها 20 اثر برتر در معرض دید مردم قرار گرفت.

البته باید به این بخش، پایان‌نامه‌های برتر سطح سه و چهار و برخی آثار طلبه‌های بین‌المللی را نیز اضافه کرد که در کنار نشست‌های علمی و تخصصی، موجب رونق غرفه حوزه جامعه الزهرا (س) شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کمیته امداد امام خمینی (ره) ۸هزار مرکز نیکوکاری دارد
  • افتتاح اولین مرکز تخصصی فنی پنبه در گلستان
  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد
  • سفره افطار ۲۰۰ متری در اهواز برپا شد
  • گسترده شدن سفره افطاری ۲۰۰ متری در اهواز
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲ رشد داشته است