Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:49:43 GMT

شورای فرهنگ عمومی به بحث اسراف و تبذیر ورود کند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۹۳۵

شورای فرهنگ عمومی به بحث اسراف و تبذیر ورود کند

عباس رضایی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان افزود: باید از ظرفیت این شورا برای مباحث مهمی همانند صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و موارد دیگر بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت و مقایسه بارش‌ها در سال‌جاری نسبت به سال گذشته، باید از هم اکنون ائمه‌جمعه و جماعات، رسانه‌ها، تبلیغات شهری و دستگاه‌های اجرایی به این موضوع بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی کارشناسان بر این باور هستند که با وجود بارندگی‌های سال‌جاری، بخش قابل توجهی از کشور منجمله استان اصفهان با تنش آبی روبه‌رو است که با این توصیف، راهبرد صرفه‌جویی باید در همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و آشامیدنی به نحو مطلوب اجرایی شود.

به گفته این کارشناسان، بی‌آبی بخش زیاد حوضه آبریز زاینده‌رود در یک دهه گذشته خسارت‌های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی زیادی برجا گذاشته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی در استان اصفهان گفت: با ساماندهی موسسات متولی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی می‌توان به نیازهای آنها هم پاسخگو بود.

وی همچنین با اشاره به موضوع ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی و مبارزه با خرافات تصریح کرد: نباید موضوع قمه‌زنی را تنها در زمان نزدیک شدن به ایام محرم در دستور کار قرار داد.

رضایی اضافه کرد: نیروی انتظامی نباید تنها دستگاه مقابله با این موضوع باشد، بلکه برای دستیابی به راه‌های موثر در مقابله با انجام این گونه اعمال خرافی باید از ائمه‌جمعه و روحانیان کمک گرفته شود.

وی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مداحان و هیات‌های مذهبی را در پیشگیری از ورود خرافات و بدعت‌ها در مراسم مذهبی بسیار مهم و موثر دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست، تشکیل کارگروه قرآن و عترت زیر نظر شورای فرهنگ عمومی را یکی از مصوبه‌های مهم عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری با اشاره به اهمیت برجسته‌سازی امور قرآنی در فضای تبلیغی شهرها گفت: بر این اساس نیاز است که تعدادی از تابلوهای شهری برای این مهم اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار ارایه یکسان معافیت‌های پرداختی برای مصرف انرژی به همه موسسات قرآنی استان اصفهان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به مصوبه‌های نشست پیشین یادآور شد: سند راهبردی ارتقای کارکرد مساجد با امضای استاندار به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی عملکرد اصفهان در بحث قرآن و عترت را به نسبت سایر استان‌ها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: هفته قرآن و عترت با همکاری دستگاه‌های اجرایی به خوبی برنامه‌ریزی شده است که از ۱۹ تا ۲۵ بهمن‌ماه برگزار شود.

در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ موسسه قرآنی در استان پنج میلیون نفری اصفهان فعالیت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 اقتصادی و اجتماعی برق دستگاه های اجرایی قرآن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت‌_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود. فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره‌کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد و در طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی هم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم. قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کارهای فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: در سطح کشور هم سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و تصریح کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کارها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان هم معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده، باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

کد خبر 747053

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • فناوری‌های تجربه شده در حوزه فرهنگی اجرا شود
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • ۹۴ مرکز رصد شورای فرهنگ عمومی در کشور شناسایی شد