Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@10:49:35 GMT

سوپ خفاش تنها عامل انتقال کرونا نیست

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۳۹۵۹

سوپ خفاش تنها عامل انتقال کرونا نیست

 

به گزارش  تابناک به نقل از جام جم آنلاین ، ویروس کرونا تا به حال ده ها قربانی در سراسر جهان قرار گرفته است. این بیماری از ووهان چین آغاز شده و بر اساس آخرین اخبار اکنون وارد اروپا و استرالیا هم شده است. نخستین مورد ابتلا به کرونا در آمریکا هم ثبت شد. یک زن آمریکایی که به چین سفر کرده بود در بازگشت به آمریکا متوجه شده که گرفتار کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا وارد ایران هم شده است؟ در این رابطه دنیا حق شناس کارشناس ارشد بهداشت عمومی به جام جم آنلاین گفت: ویروس کرونا بر خلاف آنچه که تصور می شود چیز جدیدی نیست و شاید جالب باشد که بدانید شاید ما قبلا در شکلی بسیار خفیف به آن مبتلا شده ایم اما بدون اینکه خبر دار شده باشیم بهبود یافته ایم. یعنی آمدن و رفتن این ویروس به بدن انسان شاید اصلا هیچ علامتی نداشته باشد.

کارشناس ارشد بهداشت عمومی عنوان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده این ویروس ابتدا از غذا منتقل شده است. هنوز هم نمی توان با صراحت در رابطه با انتقال ویروس کرونا از سوپ خفاش به انسان صحبت کرد اما احتمالی که قطعی تر از دیگر احتمالات به نظر می رسد این است که از طریق غذا به انسان سرایت یافته است.

حق شناس افزود: ما باید در رابطه با گستره کرونا با جزئیات بیشتری صحبت کنیم. مسلما در ایران و کشورهای همسایه کسی سوپ خفاش و یا سایر گوشت های غیرعرف را نمی خورد که به آن مبتلا شود اما چیزی که باید به آن اهمیت بسیار زیادی داد این است که این ویروس کرونا به راحتی از حیوان به انسان منتقل می شود.

وی در ادامه گفت: در وهله بعدی با شرایط سرایت از انسان به انسان مبتلا هستیم. ویروس انسانی کرونا به راحتی از طریق عطسه و سرفه در محیط پخش می شود و به دیگر افراد می‎رسد.

این کارشناس ارشد بهداشت عمومی تاکید کرد: با دیگران دست ندهیم، روبوسی نکنیم، بهداشت فردی همانند شستن مداوم دست ها و صورت را رعایت کنیم، از افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا دوری کنیم و حتی اشیایی که احتمال آلوده بودن آنها وجود دارد را از خود دور کنیم.

حق شناس با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق چشم و مدفوع هم انتقال می یابد گفت: در هر فصلی از سال احتمال انتشار ویروس کرونا وجود دارد اما کاملا واضح به نظر می رسد که زمستان موسم اصلی کرونا است.

وی در ادامه گفت: ویروس کرونا باعث گلودرد، تنگی نفس و تب و لرز در بدن افراد ظاهر می شود. در کل مشکل تنفسی به وجود می آورد و مراتب شدید آن مرگ افراد را رقم می‎زند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نه واکسن دارد و نه راه درمان تاکید کرد: کرونا ممکن است از طریق چشم هم وارد بدن انسان شود. بسیاری از موارد ابتلا به کرونا خود به خود خوب می شوند اما به تمام کسانی که علائم این ویروس را در خود احساس می کنند توصیه اکید می شود که به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

حق شناس یادآور شد: برای تشخیص کرونا در بدن انسان آزمایش هایی انجام می شود. این ویروس در شرایط خاصی در کشت سلولی ایزوله می شود تا آزمایش های بیشتری بر روی آن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال در ایران هیچ موردی به ابتلا به کرونا گزارش نشده است اما در همسایگی ایران یعنی افغانستان موارد ابتلا به کرونا گزارش شده است که این زنگ خطر بسیار بزرگی برای ماست و این یعنی اینکه کرونا لحظه به لحظه به ما نزدیک می شود بنابراین باید بسیار مراقب باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه کروناویروس سوپ خفاش چین روبوسی سرایت عبدالحسین مجدمی اکبر طبری اجلاس داووس طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا احمد حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • دستمزد دلاری و نجومی انتقال یک تن شیشه به تهران!