Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:49:57 GMT

پرچم انقلاب به برکت فاطمیه بلند خواهد ماند 

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۰۳۱

پرچم انقلاب به برکت فاطمیه بلند خواهد ماند 

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که فاطمیه و موضوع ولایت و امامت، موجب بقای انقلاب شده است، بر ترویج و گسترش روزافزون فرهنگ فاطمی در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «محمدجواد فاضل‌لنکرانی» امروز (شنبه 5بهمن) در ابتدای جلسه درس خارج خود با اشاره به ایام فاطمیه و فریادهای حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از غصب ولایت و منصب خلافت اظهار داشت: تأکید حضرت بر همین مطلب بود که چرا انحراف در اسلام ایجاد کردید،‌ نه بر فدک تأکید داشت، گرچه برای اینکه حقّ مسلمش را گرفتند و از او غصب کردند باید فریاد بزند، عقلاً و شرعاً باید حضرت بیان می‌کردو فریاد می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بحمدالله بعد از این احیای فاطمیه‌ای که از زمان مرحوم والد ما شکل گرفت که در سال 72 عده‌ای از ائمه جماعات را جمع کردند فرمودند باید راجع به فاطمیه کار کنیم، دشمن می‌خواهد فاطمیه را از ما بگیرد.

 

وی عنوان کرد: یک مجله‌ای در یکی از نقاط ایران چاپ شده بود، تیترش این بود «فاطمه زهرا از ولادت تا افسانه شهادت» پدر ما وقتی این مجله دستش بود دیدم بدنش شروع به لرزیدن کرد و اشک ریختن، فرمودند عجب! شد افسانه‌ی شهادت؟ فرمودند می‌خواهند شروع کنند این حقایق را یکی پس از دیگری تردید ایجاد کنند و ما هر طلبه‌ای هر شیعه‌ای هر مسلمانی وظیفه داریم ، به عنوان یک وظیفه شرعی است نه به عنوان یک تکریم استحبابی! فرمودنداحیای فاطمیه وظیفه است.

 

آیت الله فاضل‌لنکرانی با تأکید بر این که مراجع بزرگ تقلید فاطمیه را احیا کردند، خاطرنشان کرد: ابوی ما در همان سال روسای هیئات مذهبی و منبری‌هارا دعوت کردند، پیام‌ها دادند، مراجع بزرگ دیگر مرحوم آیت الله العظمی تبریزی(ره) و مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی وحید، برای فاطمیه فریاد زدند و عجیب این بود که اینها مقارن هم شد و بدون اینکه از قبل با هم صحبتی کنند و توافقی کنند از آن زمان مردم درخصوص عزاداری فاطمیه به صحنه آمدند.

 

وی یادآور شد: بحمدالله بعد از اینکه مراجع بزرگ ما فریاد احیای فاطمیه را بلند کردند، محققین در مورد این مصائبی که بر حضرت زهرا وارد شده از پشت در قرار گرفتن، از آتش زدن باغ،‌ از هجوم به بیت، از سقط جنین، از زدنِ قنفذ، چقدر تحقیقات، مدارک، از منابع خود اهل‌سنت استخراج کردند.

 

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: در فاطمیه فقط بحث این نیست که انسان بخواهد احساسات افراد رابرانگیزانند، اینها حقایقی است که در کتب شیعه و سنی وجود دارد، ما همان طوری که مقامات حضرت زهرا را باید توجه کنیم این مصائب هم قابل تردید نیست، اصلاً اینها نیازی به کتاب ندارد.

 

وی بیان داشت: الآن بعد از 1400 سال که از شهادت این بی‌بی می‌گذرد قبر آن بی‌بی کجاست؟ حالا می‌گویند فلان جا، در فلان قسمت، و من به شما عرض کنم ممکن است یک وقتی اگر در بعضی از روایات ما هم تعیینٌ مائی شده باشد آنها را باید حمل بر تقیه کرد.

 

آیت الله فاضل‌لنکرانی با اشارهب ه لزوم مخلفی بودن قبر حضرت فاطمه(س) خاطرنشان ساخت: این مسئله مسلم است که به وصیّت آن حضرت، قبرش مجهول است، وقتی امیرالمؤمنین فاطمه را دفن کرد در تعبیری که در یک روایت معتبر در خود کافی دارد، این است که می‌فرماید عفی عن موضع قبرها ، آثارش را محو کرد یعنی کاری کرد که معلوم نشود اینجا کسی دفن شده، اینها روشن است.

 

وی با تأکید بر این که پرچم این انقلاب به احیای فاطمه زهرا و احیای امیرالمؤمنین و احیای ولایت بستگی دارد، ابراز داشت: ما هم باید خودمان نسبت به حضرت زهرا بیشتر توجه کنیم، چه سرمایه‌ای بالاتر از این برای قیامت ماست؟ من نمی‌گویم فقط مسئله مصیبت خوانی، دسته های عزاداری،اینها همه باید باشد، بنشینیم خودمان زهرا را بشناسیم، از خود حضرت استمداد کنیم در مباحث علمی‌مان متوسل به او بشویم این بی‌بی یک سرمایه‌ای است که نه در قبل از او و نه بعد از او نظیر ندارد، او سیدة نساء الاولین و الآخرین است، به راحتی از کنار این قضیه نگذریم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که ما بافاطمه می‌خواهیم اسلام، شیعه و انقلاب را نگه داریم، گفت:  انقلاب ما یک پرتویی از عظمت آن حضرت است،  همه انقلاب ما گوشه‌ای از ادای حق آن حضرت است؛ ما با این انقلاب، امیرالمؤمنین و اولاد او را در دنیا محور قرار دادیم، انقلاب ما پرچمش ولایت است، با انقلاب، فاطمه و امیرالمؤمنین در دنیا اوج گرفت.

 

وی ادامه داد: یک عده از اینهایی که با انقلاب مخالفند گاهی اوقات می‌گویند بله این انقلاب مثلاً ولایت را چه کرد، اشتباه می‌کنند! ممکن است یک کسی یک مسئولی یک دولتی خطایی و خیانتی کند ولی آنها به خودشان خیانت می‌کنند این انقلاب به برکت آن روح پاک و قدسی امام راحل  و این خون‌های شهیدان پابرجاست و خون شهید قاسم سلیمانی دو مرتبه انقلاب را در کشور از نو زنده کرد.

 

آیت الله فاضل‌لنکرانی در پایان یادآور شد: پرچم این انقلاب احیای فاطمه زهرا و احیای امیرالمؤمنین و احیای ولایت است، ما زیر این پرچم داریم سینه می‌زنیم و همه عشق‌مان همین است، لذا هر چه فاطمه زهرا را و حرفهایی که فاطمه زده در قضایای مختلف که یکی خطبه فدکیه است اینها را هر چه تبیین کنیم خدمت به اسلام و اهل‌بیت و انقلاب کردیم.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما نماز جمعه فهما سردار سلیمانی رویداد ملی فهما فاطمیه آیت الله فاضل لنکرانی انقلاب اسلامی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی میرزاده در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع (شب نوزدهم)، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی (شب بیست‌و‌یکم) و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل (شب بیست‌و‌سوم) ادامه پیدا می‌کند.

مناجات‌خوانی در شب‌های قدر در دانشگاه تهران با نوای حاج مرتضی طاهری و کربلایی حامد فراهانی از ساعت ۰۰:۲۰ بامداد و مراسم قرآن به سر از ساعت ۱ بامداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی (شب نوزدهم و بیست‌و‌یکم) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان (شب بیست‌وسوم) برگزار می‌شود.

حضور در مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • آیین اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران درپایتخت مقاومت
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • دختران بابلی در تیم ملی فوتبال جوانان
  • اعلام ویژه برنامه‌های مراسم احیای لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)
  • در قرآن ۷ مورد از نمونه‌های احیای مردگان در همین دنیا داریم
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم فوتبال دختران جوان
  • تنها موزه متعلق به یک بانوی کریمه در جهان