Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان در هر متر مربع رسیده که سه درصد نسبت به ماه قبل و ۴۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد. این افزایش ۳ درصدی بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در حالی اتفاق افتاده که ماه گذشته قیمت‌ها ۶.۸ درصد بالا رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا سرعت رشد ماهانه قیمت، گرفته شده و ۳.۸ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

تحلیل‌های کارشناسی نیز در ماه گذشته حاکی از آن بود که علت رشد ۶.۸ درصدی ماهانه قیمت مسکن در آذرماه، تغییر قیمت بنزین بوده و از شدت این شوک کاسته می‌شود.

هم‌چنین تعداد معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بوده که نسبت به ماه قبل ۱۲.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهند.

ارزش ریالی مبایعات انجام شده در دی‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که از رشد ۱۴.۲ و ۱۱۱ درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

افزایش ۱۲ درصدی ساخت و سازها

از سوی دیگر تعداد واحدد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره در آذرماه ۱۳۹۸ که گزارش آن در دی ماه ارایه شده حاکی از آن است که در آذرماه ۵۶۵۸ واحد مسکونی، پروانه ساخت گرفته‌اند که نشان می‌دهد نسبت به آبان ماه امسال ۱۲.۲ درصد افزایش داشته اما نسبت به آذرماه پارسال ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۳ درصدی معاملات نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال قبل

گزارش تجمیعی وضعیت بازار مسکن شهر تهران نیز حاکی از آن است طی ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد معاملات ۶۱ هزار و ۱۰۹ فقره بوده که ۴۳.۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در ۱۰ ماهه نخست ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان بوده که از رشد ۷۰ درصدی نسبت به ۱۰ ماهه نخست ۱۳۹۷ حکایت دارد.

ارزش ریالی مبایعات انجام شده در ۱۰ ماهه نخست امسال ۶۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به همین زمان در سال قبل ۵.۲ درصد پایین آمده است.

تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های ساختمانی صادره نیز ۴۷ هزار و ۹۲۹ فقره بوده که این شاخص نیز نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال گذشته ۱۶.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری عصر امروز در جریان سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان سمنان در جمع شماری از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان اظهار کرد: مدیریت دولت سیزدهم کارتابلی نیست؛ میدانی است.وی ادامه داد: مسأله دولت، مسأله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است. دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملاً میدانی است.معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد می‌گفت این‌ها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفاقاً نقطه قوت و عزت ما شد و حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.منصوری تصریح کرد:‌ شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود و امروز در سال سوم دولت بالای 6 درصد است و همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.وی تصریح کرد:‌ بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته و نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از ۴۲ درصد به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است.منصوری گفت: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجراست.وی تصریح کرد: ۱۲ میلیون نفر برای نخستین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اتصال خط ریلی دریا به دریا برای اولین بار در این دولت انجام شد.

کد خبر 845501 برچسب‌ها قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است