Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان ضمن بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 202 نفر در گلستان بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست دادند گفت: تلاش خواهیم کرد از طریق مجامع سلامت استان اهداف ارتقاء سلامت را پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عبدالرضا فاضل صبح شنبه در دومین مجمع سلامت استان گلستان ضمن بیان اینکه  در سال ۹۷، تعداد دو هزار و 797 گلستانی به بیماری سرطان مبتلا شدند، خاطر نشان کرد: از تعداد مبتلایان سرطان در استان ۵۳ درصد مرد و ۴۷ درصد زن و ۵۵ درصد ساکنین شهری و ۴۵ درصد ساکن روستا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  گفت: سرطان معده که یکی از سرطان های شایع در استان محسوب می‌شود، بیشترین شیوع آن در شهرستان کلاله، مراوه تپه و گرگان است.

وی توضیح داد: بیشترین شیوع سرطان مری در سطح استان در کلاله و مراوه تپه و گنبدکاووس، سرطان خون در گمیشان، کردکوی و گرگان و سرطان پستان در کردکوی، بندرگز و گرگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای توسعه تجهیزات پزشکی برای درمان سرطان ها، در استان گفت: در حال حاضر در بخش رادیوتراپی در استان دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به ورود سمن ها به انجام فعالیت در جهت ارتقاء سلامت مردم بیان داشت: همانند تشکل های محیط زیستی که بسیار جدی و موفق در این زمینه تلاش میکنند، سمن های مردم نهاد حوزه سلامت نیز میتوانند در این حوزه بسیار موفق عمل کنند.

فاضل در رابطه با شیوع سرطان در گلستان یادآور شد: در سطح دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 210 نفر به سرطان مبتلا هستند و در سطح کشور این عدد 130 نفرمی باشد که در استان گلستان این آمار 142 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است.

وی تاکید کرد: ما سعی خواهیم کرد از طریق آموزش و انجام غربال گری زمینه کاهش شیوع سرطان های شایع مانند پستان و روده را در استان فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن بیان اینکه  از طریق نمایندگان سمن ها اهداف ارتقاء سلامت را پیش خواهیم برد در رابطه با توانمند سازی سمن ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی از طریق 5 نماینده منتخب سمن ها میتواند اهداف و برنامه های سمن ها را ساماندهی نماید و در اساسنامه آنان تغییراتی برای اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کند.

فاضل در پایان گفت: هدف ما همکاری دوطرفه و نهایتا منفعت بیمارمی باشد اما محدودیت هایی در دانشگاه وبیمه وجود دارد اما ما سعی خواهیم کرد همه اقداماتی که برای بیماران مثمر ثمر باشد را انجام دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دانشگاه علوم پزشکی درمان سرطان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت