Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: مطلبی از یک عضو مجمع تشخیص دیدم که گفته بود چونFATF را شورای نگهبان رد کرده و از عمر تصمیم گیری  مجمع هم یک سالش گذشته است، این به معنای تایید نظر شورای نگهبان است و عملا معنایش این است که دیگر FATF رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من معتقدم کسی که این حرف را زده، درک درستی از قانون اساسی ندارد.

این نماینده مجلس افزود: واقعیت قضیه این است که اولا بحث  FATFنیست، آن چیزی که در شورای نگهبان وجود دارد، دو لایحه  پالرمو و CFTاست که ایران بتواند با تصویب آنها به  FATFبپیوندد. اگر هم یک سال از تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد این لوایح گذشته و نظری نداده است معنایش این نیست که نظر شورا تایید شده است  اصلا چنین درکی از قانون اساسی وجود ندارد.

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: اگرشورای نگهبان  رد کرده باشد، باید لایحه به مجلس بیاید و دوباره اصلاح شود و اگر مجلس اصرار کند، معنایش این است که منتظر مجمع تشخیص می‌ماند و اگر نظر ندهد، این به این معنا نیست که نظر شورای نگهبان تایید شده یا نظر مجلس تایید شده یا غیره.

وی ادامه داد: اینکه یک شخصی جایگاه جدیدی برای شورای نگهبان فراتر از قانون و حتی فراتر از مجمع قائل شود درست نیست. مامعتقدیم در مورد این دو لایحه باید در نهایت  نظر مصلحتی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: پالرمو یک کنوانسیون اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس نیست، هیات عالی نظارت ایراداتی گرفته بود که ایرادات به ضرر منافع ملی کشور هم تمام شد و این روند را یکسال طولانی کرد و اگر این تصویب می شد شرایط اضطراری بر پرونده ایران  حاکم نمی شد و کسانی که کارشکنی کردند خودشان هم در این رابطه باید پاسخگو باشند، کما این‌که در داخل خود مجمع، همین وقت‌گذرانی‌های مجمع باعث انتقادات جدی خود اعضای مجمع هم شد .

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: درCFT  اختلاف مجلس و شورای نگهبان حل نشد، بلکه ایرادات  زیادی از طرف شورای نگهبان گرفته شد که برخی گفتند این ایرادات به معنای رد CFTاست و  ولی تفسیر آن زمان من این نبود که این رد شده است یکسری ایرادت جدی مطرح شده بود که مجلس فقط سه، چهار مورد ایراد را توانست برطرف کند، بقیه را تاکید مجدد کرد و بازهم این به معنای رد نیست چراکه شورای نگهبان رسما اعلام نکرد که CFT رد شده است .

فلاحت پیشه تصریح کرد: مردم حق دارند بدانند چرا دراین شرایط مجمع تشخیص مصلحت اینگونه  برخورد می کند و بی سابقه است  که در مجمع  تشخیص قانونی به پارکینگ مجمع ارجاع شود آن هم قانونی که بیشترین آثار را برای منافع ملی کشور دارد مجمع تشخیص باید تصمیم بگیرد و قطعا در نهایت هم چه دررد و چه تایید این لوایح تصمیم می گیرد .

این نماینده مجلس افزود: وقتی  افرادی که برای  تشخیص مصلحت  کشور در مجمعی جمع شده اند و بعد از یکسال نتوانند برای موردی که به منافع کشور ربط دارد به نظر مصلحتی برسند حتما در مورد مصلحت اندیش بودن آنها شائبه جدی بوجود می آید. مصلحت سنجی نباید دچار نوعی محافظه کاری و لاپوشانی شود یعنی امری که الان داریم می بینیم.

وی  در مورد آسیب های که در پی نپیوستن ایران به FATFمتوجه کشوراست گفت: اگر ما به FATFنپیوندیم بانک‌ها دچار مشکلات عدیده می شوند و قرار گرفتن بانک‌ها در لیست کشورهای غیرهمکار به معنای خوابیدن هر گونه مناسبات بانکی کشور است. قطعا نپیوستن ما آثار زیان باری دارد که اعضا مجمع نتوانستند دو لایحه باقیمانده را رد کنند و البته درعین حال تحت فشارهای جدی هم قرار گرفتند که نتوانستند کماکان تایید کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی فلاحت پیشه اف ای تی اف قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225475 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • ببینید| افشاگری فلاحت پیشه درباره پدرخوانده جبهه پایداری /با امتیاز سوآپ نفت تریلیاردر شد!
  • کنایه فلاحت پیشه به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!