Web Analytics Made Easy - Statcounter

خروج آمریکا از عراق به معنای خروج آنها از منطقه، انتخاباتی بر مبنای رضایت عامه، احیا و تقویت بیشتر وحدت داخلی و هم‌افزایی ملی راه برون رفت از مشکلات موجود است، تاکید ائمه جماعات بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، خروج آمریکا از عراق به معنای خروج آنها از منطقه است، انتخاباتی بر مبنای رضایت عامه،  احیا و تقویت بیشتر وحدت داخلی و هم‌افزایی ملی راه برون رفت از مشکلات موجود است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه پنجم بهمن ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهپیمایی میلیونی مردم عراق نشان داد همه خواهان خروج آمریکا هستند

سید رضا صدر الحسینی شب گذشته (جمعه 4 بهمن) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به تظاهرات میلیونی مردم عراق اشاره و تظاهرات میلیونی مردم عراق را رفراندومی عنوان کرد که نشان داد همه مردم عراق می خواهند که آمریکا هرچه زودتر عراق را ترک کند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه برای برگزاری این راهپیمایی از هفته پیش فراخوان داده شده بود، با وجود این فراخوان اما این حضور در راهپیمایی پیش بینی نمی شد.

 

صدرالحسینی با بیان ایننکه در میان شرکت کنندگان در راهپیمایی میلیونی مردم عراق تفرقه ای وجود نداشت، گفت: همه حاضران در این راهپیمایی شعار اخراج آمریکایی‌ها را دادند.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکاییها در مقابل اقدام پارلمان عراق برای خروج آمریکا از این کشور از همه ابزارهایشان از جمله تهدید و تحریم استفاده کردند، گفت: رسانه های آمریکایی بنا بر این اهداف تمام تلاش خود را برای کمرنگ جلوه دادن حضور میلیونی مردم عراق در این راهپیمایی انجام می دهند.

 

خروج آمریکا از عراق به معنای خروج آنها از منطقه است

« حسین اکبری » شب گذشته (جمعه 4 بهمن) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به بیان دیدگاه و ارزیابی خود از حضور میلیونی مردم عراق در راهپیمایی حمایت از خروج آمریکا از این کشور پرداخت و در بررسی خود به بیان تاریخچه کوتاهی از وضعیت سیاسی عراق پرداخت و گفت: عراق ۱۰۰ سال پیش در انقلابی انگلیسی‌ها را بیرون کرد و امروز نیز این تظاهرات انقلاب دوم است.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه همه عراقی‌ها آمدند تا آمریکا را اخراج کنند، ادامه داد: همه زیر یک پرچم آمدند و برای یک هویت ملی آمدند و این جمعیت جمعیتی بی سابقه بود.

 

وی درباره پیام های این حضور میلیونی گفت: بعد از راهپیمایی همه حاضران در این اجتماع در صف های نماز جمعه حاضر شدند و اعلام کردند که همه ما مسلمانیم و به رغم برخی اختلاف سلیقه‌ها بر اخراج آمریکا تاکید کردند.

 

اکبری با تاکید بر اینکه این تظاهرات در حقیقت رفراندومی برای اخراج آمریکایی ها بود، گفت: آمریکایی‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند که از عراق نروند و تلاش می‌کنند خروجشان را تا آنجا که ممکن باشد طولانی کنند.

 

انتخاباتی بر مبنای رضایت عامه

علی ربیعی در یادداشتی نوشت: رئیس جمهوری با ملاحظه حجم و شدت فشارها و تهدیدهای امریکا که «فشار حداکثری» توصیف شده چاره نهایی و اصلی را در رویکرد حداکثری به ملت می‌بیند و به این لحاظ تصریح می‌کند که برگزاری انتخابات مجلس با تکیه بر الگوهای ۱۵ درصدی و حداکثر سی و چند درصدی که مشارکت و «رضایت عامه ملت» را نادیده انگارد و به رسمیت نشناسد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مبرم لحظه حاضر یعنی مقاومت حداکثری در مقابل فشارها و تحریم‌ها و تروریسم امریکایی باشد.

 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت ادامه داد: تحرکات اخیر دولت امریکا بر بنای مشروعیت‌زدایی از جمهوری اسلامی ایران استوار شده است. تلاش امریکا این‌است که دولت مشارکت بنیاد ایران با سابقه ۴۰ ساله را دولتی مبتنی بر سرکوب روایت کند. من مجموعه اتفاقات در حوزه ورزش را نیز در همین راستا تحلیل می‌کنم. این مشروعیت‌زدایی در کنار فشار حداکثری برای ناکارآمد نمودن دولت جهت اداره کشور، دو اقدام موازی به عنوان استراتژی اقدام علیه ایران در حال اجراست. من قبلاً در مورد تلاش امریکا برای فروپاشی‌های دوگانه فیزیکی و ذهنی توضیح داده‌ام. در یک نگاه ساده مفروض دانستن چنین استراتژی‌هایی ما را به دو استراتژی کارآمدی با نگاه اقتصادی و افزایش مشروعیت داخلی با ایجاد رضایت عامه رهنمون می‌کند. تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی با توده‌های عظیم مردمی، بنا کردن داغداری ملی برای ایرانیان جان باخته در سانحه هوایی و مشروعیت‌زایی از طریق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس می‌توانست و می‌تواند راهبرد هوشمندانه‌ای برای ما باشد. البته معتقدم رسانه‌های بزرگ در داغداری ملی آنچنان که شایسته بود عمل نکردند که می‌توانست التیام غمی فروخورده و همدلانه در میانه تشییع عظیم سردار شهید سلیمانی باشد که با برگزاری انتخاباتی فراگیر تکمیل شده و مشروعیت‌افزای دوران بی نظیر تاریخ سیاسی ایران باشد. امروز نزدیک‌ترین مناسبتی که می‌تواند مشروعیت‌افزایی ما را محقق سازد، انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 

احیا و تقویت بیشتر وحدت داخلی و هم‌افزایی ملی راه برون رفت از مشکلات موجود است

«ایران» روز گذشته در آغاز فعالیت بیست و ششمین سال انتشار روزنامه «ایران»، جمعی از مدیران، دبیران و خبرنگاران «ایران» و «ایرنا» در جماران با یادگار امام دیدار و در فضایی صمیمی به گفت‌وگو با او نشستند. حجت‌الاسلام سید حسن خمینی که این ایام کمتر با رسانه‌ها سخن می‌گوید، پس از شنیدن گزارش‌ها و دغدغه‌های مدیران عامل «ایرنا» و «ایران» نسبت به وضعیت رسانه‌ها و کشور، در سخنانی، بر ضرورت همدلی و تقویت روحیه همکاری ملی در کشور تأکید کرد.

او که سخنان خود را با درخواست از حاضران برای قرائت فاتحه‌ای برای روح امام(ره)، شهیدان و جانباختگان حوادث ناگوار اخیر کشور آغاز کرد، به واقعیت‌هایی از دهه 60 اشاره کرد که در آن زمان، با وجود مشکلات مختلف و جنگ تحمیلی، مردم نسبت به نظام تعلق خاطر داشتند و ضمن تحمل مشکلات موجود و نداشتن توقع بالا در شرایط ویژه آن سال‌ها، از کمک به مسئولان در حوزه‌های مختلف هم دریغ نمی‌کردند.

سید حسن خمینی بر همین اساس راه برون رفت از مشکلات موجود را نیز احیا و تقویت بیشتر وحدت داخلی و هم‌افزایی ملی دانست و تأکید کرد: در چنین شرایطی نه تحریم کارگر خواهد افتاد و نه تهدید. او روایات گوناگون و مثال‌های فراوانی را ذکر کرد که تأکید کند اصل باید مردم باشند و اتحاد حول آنان. یادگار امام، در ادامه به سختی‌های کار رسانه‌ای هم اشاره کرد و با بیان اینکه اعتماد به رسانه مصداق و کانال اعتماد به مردم است و اعتماد به رسانه و مردم منجر به تقویت اعتماد عمومی به حاکمیت خواهد شد، بر ضرورت امیدواری به آینده و گذر از مشکلات موجود تأکید کرد. وی گفت: اگر امید وجود نداشته باشد هیچ کاری از دست کسی بر نمی‌آید.

 

ائمه جماعات بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات در شرایط فعلی تاکید کنند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و لزوم حضور مردم در انتخابات گفت: رهبری و امام خمینی (ره) همواره بر کلمه توحید و وحدت تاکید داشته اند. رمز پیروزی و موفقیت ما عبور از همه شرایط سخت و وحدت بوده است. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بین فرق و مذاهب دینی که در کشور داریم محور وحدت، اسلام است و تجسم اسلامیت این است که پشت سر ولی امر و حاکم اسلامی حرکت کنیم. در واقع جامعه محور وحدت می خواهد که سکاندار این وحدت ولی فقیه و رهبری است و سایر مذاهب، فرق و ادیان دیگر نیز که شهروندان جمهوری اسلامی هستند و عرق ملی و میهنی نیز دارند نیز حول همین محور باید جمع شوند.

 

وی تاکید کرد: اگر کسانی از سیاسیون به صورت مقطعی از سخنان رهبری استفاده می کنند که جای پای خودشان را تثبیت کنند، این اشتباه است چرا که وحدت با چسبیدن به محوریت وحدت محقق می شود، قرآن نیز می فرماید «واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا» شما باید به ریسمان الهی چنگ بزنید تا وحدت حفظ شود.

 

مساجد در این دوره نقش کلیدی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و لزوم حداکثری مردم در انتخابات گفت: مردم ما زمان شناس هستند و همواره تحلیل شان نسبت به مسایل و شرایط کشور تحلیل دقیقی بوده است، در هر شرایطی موقعیت کشور را درک کردند و به صحنه آمدند. این ادعا را می توان در مراسم تشییع شهید سپهبد سردار سلیمانی و همچنین در نماز جمعه دو هفته قبل به خوبی دید.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ما می دانند که چه موقع باید به صحنه بیایند و می دانند که کدام مسئول پاک باخته و خالص است و وقتی آن مسئول از آنها امری را می خواهد، پای کار می آیند و لبیک می گویند.

 

وی با بیان اینکه قطعا مردم در انتخابات به صورت معناداری پای صندوق می آیند، گفت: مردم ما متوجه مسایل و شرایط کشور هستند و پای صندوق می آیند؛ امیدواریم مسئولان نیز بتوانند با آنجایی که می تواند در رسانه ها و با تبلیغات فضا را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

 

وی با تاکید بر حل مشکلات مردم گفت: مردم نباید از ما مسئولان مایوس و دلسرد شوند. گاهی می بینیم دعواهای سیاسی مسئولان مردم را دلسرد می کند. ما باید از این فضا دور شویم و به سمت وحدت برویم و به فکر حل مشکلات این مردم باشیم.

 

جمهوری اسلامی گفتمان مقاومت را به یک گفتمان پیروز در منطقه تبدیل کرد

«حمیدرضا ترقی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد رویکرد انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: تا اندازه ای می توان گفت که خط حرکت آینده کشور و نظام را در آغاز دهه پنجم، مقام معظم رهبری با بیانیه گام دوم و سخنان اخیرشان در نماز جمعه تهران تبیین فرمودند که با نگاه تمدن سازی و جامعه پردازی و دولت سازی اسلامی باید در گام دوم و دهه پنجم انقلاب به سمت تشکیل یک دولت کاملا اسلامی و جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و به منظور مقابله با توطئه های دشمنان و موانعی که سر راه گام دوم انقلاب وجود دارد، باید در تمام عرصه ها قوی شویم.

 

 نماینده مردم مشهد در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در آغاز دهه پنجم  دارای قدرت دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قوی باشیم افزود: به طور طبیعی در این عرصه ها از جمله عرصه سیاسی نیازمند افزایش سرمایه اجتماعی نظام و مشارکت سیاسی گسترده مردم در عرصه سیاسی و حضور اقشار مردم در تمام صحنه ها هستیم که خوشبختانه این حضور را مردم در طی چند ماه اخیر نشان دادند.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در عرصه اقتصادی باید با تکیه بر ظرفیت های اقتصادی و توانمندی هایی که در درون کشور وجود دارد و سرمایه های زمینی و زیرزمینی، نیروی کار جوان و متخصص اقتدار اقتصادی خود را با تکیه بر این ظرفیت داخلی به حد مطلوبی برسانیم.

 

ترقی خاطرنشان کرد: با این مولفه ها می توانیم بگوییم که فاصله زیادی با قدرت اول اقتصادی در دنیا نداریم، همان گونه که در چشم انداز آینده کشور این موضوعات به خوبی تبیین شده است./

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما نماز جمعه خطبه نماز جمعه اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس جمهور گفت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیموی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم 10 میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

وی همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به 10 میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی