Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:33:51 GMT

اپل به دنبال کنترل اشیا در واقعیت مجازی و افزوده

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۳۴۳

اپل به دنبال کنترل اشیا در واقعیت مجازی و افزوده

شرکت "اپل" از طرح ابتدایی ابزار جدیدی رونمایی کرده که امکان کنترل اشیا را در فضای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فراهم می‌کند. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، شاید یک ابزار جدید در ابعاد ناخن که با چند حسگر بارگیری شده، بتواند امکان اتصال به ابزار دیگر را برای کاربران خود فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت "اپل"(Apple)، از طرح ابتدایی اختراعی رونمایی کرده که ابزارهای کوچکی به اندازه انگشت را به نمایش می‌گذارد. این ابزارها، با چندین حسگر بارگیری می‌شوند که می‌توانند امکان تعامل با اشیا را در فضای واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی فراهم کنند.

امکان دارد که بتوان از عناصری مانند حسگرهای نیرو، حسگرهای نوری و حسگرهای مافوق صوت برای جمع‌آوری ورودی‌ها استفاده کرد. ورودی‌ها پس از جمع‌آوری، برای کنترل اشیای مجازی در فضای واقعیت مجازی به کار گرفته می‌شوند و ابزارهای انگشتی، بازخورد آن را به صورت یک اثر واقعی ارائه می‌دهند. برای مثال، کاربر می‌تواند با کمک ابزار انگشتی، شماره‌گیر مجازی را کنترل کند و میزان صدای اسپیکر را تغییر دهد.

این ابزار می‌تواند به دستورات کاربر هنگام استفاده از یک جسم خارجی عمل کند. تصویری که از این ابزار ترسیم شده، نشان می‌دهد که ابعاد آن به اندازه یک ناخن است.

هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین طرحی، به حقیقت بپیوندد اما تلاش اپل برای صعود در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، تحقق آن را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. این شرکت سال گذشته نیز موفق به ثبت اختراعی برای ابداع یک هدست واقعیت ترکیبی شده بود که واقعیت مجازی و افزوده را ادغام می‌کند.

اپل هنوز واکنشی نسبت به نظرات نشان نداده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) لو رفتن سوالات امتحان نهایی؛ شایعه یا واقعیت؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز
  • روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • معاریو: نتانیاهو همانند یک کودک پرخاشگر رفتار می‌کند
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • کشف اشیا عتیقه برای هزاره اول قبل از میلاد در رودبار
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • (ویدیو) لو رفتن سوالات امتحان نهایی؛ شایعه یا واقعیت؟