Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی علی‌نژاد» روز شنبه در جلسه رییس کمیته ملی المپیک با کمیسیون رسانه و مدیران روابط عمومی فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: رابطه ایران با نهادهای بین‌المللی همیشه از بالا به پایین بوده است. همواره آنان می‌گفتند و ما عمل می‌کردیم و در فوتبال به صورت ویژه اتفاق افتاده و اگر بخواهیم مرور کنیم از حوصله بحث بیرون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و اگر درست تحلیل نکنیم به اشتباه می‌رویم. آثار این شرایط به ورزش هم می‌رسد.

علی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل برخی مسایل کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت، مسابقات خانگی نمایندگان کشورمان در مرحله پلی‌آف و مقدماتی لیگ قهرمانان در ایران برگزار نشود و میزبانی را از کشورمان گرفتند. در جلسه‌ای با مسوولان باشگاهها به این جمع‌بندی رسیدیم که برای نخستین مرتبه بعد از بازی‌های المپیک ۱۹۸۴ در لس‌آنجلس، جواب کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) را بدهیم و بگوییم که با این شرایط مسابقه نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: در قبال این اقدام، سه نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا  فرستادیم و اعتراض کردیم. حتی با رسانه‌ها صحبت کردیم در شرایط خاصی که برای فوتبال ایران پیش آمده، باید پای منافع کشور بایستیم.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش یادآور شد: موضوع اعتراض تنها درباره باشگاه‌ها نبود، بلکه تیم ملی هم بود. وقتی فوتبال ایران را هدف قرار دهند، برای باقی رشته‌ها را نیز برنامه دارند و عرصه ورزشی برای ایران تنگ می‌شود. مگر میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را از ما نگرفتند؟ این رویدادها سلسله وار انجام شد. بدنبال فرستادن پیامی واحد از ایران به مسوولان فوتبال آسیا و جهان بودیم که این پیام شامل مقاومت و شرکت نکردن در این مسابقات بود.

وی اظهار داشت: نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست ما رسید مبنی بر اینکه هیچ بازی در ایران برگزار نخواهد شد اما ۲ پیشنهاد داریم که اگر موافق هستید آنها را مطرح کنیم. نخست آنکه برای حضور در پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا، خارج از خانه بروید یا اینکه دیدارهای نخست مرحله مقدماتی خارج از خانه باشد و بعد ما به ایران می‌آییم و امنیت را بررسی می‌کنیم و پس از آن تصمیم می‌گیریم. در همان زمان قطر را هم به عنوان میزبان اعلام کردند اما هیچ اشاره‌ای نداشتند که میزبانی از ایران گرفته شود. جمع بندی کردیم، جواب دادیم و نپذیرفتیم و شعار مقاومت را ادامه دادیم.

علی‌نژاد عنوان کرد: چرا نپذیرفتیم؟ چون یک مرتبه برای عربستان این کار را کرده بودند و میزبانی را از این کشور گرفتند. ما اکنون هم امنیت داریم با ۲ ماه بعد چه فرقی دارد؟ اگر شرایط آنان را قبول می‌کردیم و چیزی نگرفته بودیم،  این به معنای خسارت است. اعلام کردیم به دنبال مذاکره هستیم و گفتند شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اوضاع خوبی ندارد و اعلام کردیم که مدیران عامل باشگاه‌ها با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کنند.  تغییر میزبانی از قطر به دوبی را هم دادند. به حدی هول بودند که یادشان نبود بحرینی‌ها به قطر نمی‌روند.

وی گفت: درباره هزینه‌ها،  فقط پول اقامت را می‌دهیم و ۱۰۰ هزار دلار هزینه ورزشگاه و داوری را ای اف سی پرداخت می‌کند. در مذاکرات آنها به وجود ناامنی در ایران تاکید داشتند اما ما وارد مذاکره شدیم. به خبرگزاری رویترز گفتم که دولت ایران امنیت را تضمین می‌کند. فضای پروازها فضای امن و امیر قطر به ایران سفر کرده است و شاهد این امنیت بود.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: مردم ایران گرفتن میزبانی را خلاف عزت خودش می‌دانند و به همین دلیل ما نمی‌پذیریم.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز و پس از پایان جلسه هیأت دولت با حضور در منزل محمد مایلی‌کهن، با این پیشکسوت و سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های خاطره‌انگیز ٩۶ دیدار کرد.

مرور خاطرات گذشته ورزش و فوتبال ایران بخشی از دیدار امروز بود. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خدمات مایلی‌کهن در ورزش ایران اظهار کرد: از دو منظر دیدار با آقای مایلی‌کهن را برای خودم واجب می‌دانستم. یک اینکه شما در وزارت ورزش و جوانان همکار و پیشکسوت ما هستید و از طرف دیگر در دوران بازیگری و مربیگری زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اید و پیشکسوت ورزش ایران هستید و برای شما آرزوی سلامتی دارم.

کد خبر 6084795

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • رئال با چند ستاره اضافه در ال‌کلاسیکو (عکس)
  • وزیر ورزش به دیدار مایلی کهن رفت (+عکس)
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • دعوت AFC از امیر قلعه نویی و مجید جلالی
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون