Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:10:36 GMT

نجات جان کوهنوارد مفقود شده در کوه های جم

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۴۰۳

نجات جان کوهنوارد مفقود شده در کوه های جم

حاجیانی بیان کرد: عملیات نجات کوهنورد در کوه‌های جم توسط امدادگران با موفقیت انجام شد.

«غلامرضا حاجیانی» روز شنبه (5 بهمن) در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در بوشهر با اشاره به مفقود شدن یک کوهنورد در کوه های شهرستان جم  اظهار داشت: طی تماسی از سوی فرد مفقود شده با مرکز فوریت‌های هلال احمر گزارش خبر مفقود شدن و گم کردن مسیر برگشت به پایین را به مرکز فوریت های هلال احمر را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این خصوص افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شد و عملیات گشت زنی و جستجوی نقطه به نقطه آغاز شد.

 

وی با تاکید به تلاش های صورت گرفته توسط امدادگران جهت نجات جان کوهنورد مفقود شده تصریح کرد: امدادگران پس از سه ساعت جست‌وجو و پیاده روی در مسیرهای صعب العبور کوه‌های مشهور به (پدری) کوهنورد مفقود شده را پیدا کردند.

 

حاجیانی با اشاره به به اینکه عملیات جست وجو و نجات این کوهنوار 4 ساعت به طول انجامید افزود:  پس از بررسی علائم حیاتی و اقدامات اولیه با رعایت اقدامات ایمنی و اصولی به پایین کوه هدایت کردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر خواستار شد :افرادی که قصد رفتن به کوه و ورزش کوه ‌پیمایی دارند بدون راهنما اقدام به این کار نکنند و قبل از تاریک شدن هوا به کوه پیمایی خاتمه بدهند و زمان را مد نظر داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار احتمالی نباشیم.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات خطبه نماز جمعه امداد و نجات استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر خلفی اظهار داشت: این افراد در ۸۲۷ دوره آموزشی با کمک‌های اولیه، آموزش عمومی امداد و نجات، دوره تخصصی، دوره بازآموزی، دوره ضمن خدمت و آموزش همگانی آشنا شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۳۲۸ دوره شامل: کمک‌های اولیه و آموزش همگانی ویژه برای ۱۳ هزار و ۸۵ نفر، ۱۷۳ دوره مخاطرات ویژه برای ۴ هزار و ۱۰۶ نفر و ۱۴۸ دوره مهارت‌های پایه داوطلبی ویژه برای ۳ هزار و ۷۰۰ نفر برگزار شد.

خلفی بیان کرد: همچنین سال گذشته، ۲۰ دوره مهارت‌های ویژه شرایط اضطرار در شرکت‌ها و مؤسسات ویژه متقاضیان برگزار شد که طی آن، ۳۷۰ نفر با اقدامات ضروری در شرایط اضطرار از جمله تزریقات، در دوره‌های ۵۰ ساعته آموزشی آشنا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: ۱۶ دوره تخصصی آموزش عمومی امداد، آموزش عمومی نجات، آموزش تخصصی پیش بیمارستانی، ۲ دوره تخصصی اصول پیمایش و یک دوره پیش بیمارستانی، یک دوره تربیت مربی امداد و کمک‌های اولیه (کد سه) و یک دوره تربیت مربی پایه، دوره بازآموزی مربیگری کد سه و مربیگری پایه، از دوره‌های تخصصی برگزار شده توسط هلال احمر استان البرز در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان، کارمندان، کارگران، معلمان، نیروهای بسیجی و سربازان تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

خلفی گفت: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر دارای هفت شعبه در سطح استان البرز است که با توجه به رشد و فعالیت خانه‌های هلال در محلات، سطح دسترسی اقشار مختلف مردم در مناطق دور از مرکز استان و شهرستان‌ها مهیا شده است.

کد خبر 6085141

دیگر خبرها

  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان