Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور در مجلسی (خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر، از نزدیک در جریان روند مرمت این بنای تاریخی قرار گرفت.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این بازدید که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر حضور داشت، بر تسریع در روند تعمیر و مرمت این بنای تاریخی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه (آرامگاه) شیخ حسن آل عصفور که به مجلسی مشهور است، در کوی شنبدی واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر قرار دارد.

این خانه دو طبقه‌ داشته و محل سکونت و انجام امور قضایی و اداری این عالم بوده است.

آرامگاه او نیز در همین مکان واقع است.

شیخ حسن آل عصفور از فقهای بنام و از اسلام شناسان بزرگ بوشهر در قرن سیزدهم هجری قمری بود که بعد از شهادت پدرش در بحرین به بوشهر مهاجرت کرد و در محله شنبدی به فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی مشغول شد.

او، سال ۱۱۶۹ هـ. ق به دنیا آمد و سال ۱۲۶۱ قمری چشم از جهان فروبست و در خانه اش به خاک سپرده شد که دارای آرامگاه مشهوری است.

 رساله عملیه در طهارت و نماز، مناسک حج، رساله‌ای در احکام و  شرح منظومه پدرش در اصول پنج گانه از جمله تالیفات این عالم به شمار می‌رود.

همچنین شیخ حسن آل عصفور یکی از واقفان بزرگ بوشهر است که موقوفاتش بیش از هزار رقبه دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت تاریخی بوشهر مرمت و بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همایش کرمان آیدکس فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مزایا و امکانات کرمان برای سرمایه‌گذاری را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدمهدی طبیب زاده امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، اظهار کرد: در این همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، مزایا و امکانات کرمان برای سرمایه گذاری معرفی می‌شود.

وی با اشاره به حضور مقامات کشوری، شرکت‌ها و نهادهای سرمایه گذاری و سرمایه داران در این رویداد، افزود: در این همایش به موضوعات فضای کسب و کار، فرصت‌ها و تهدیدها و مزایای سرمایه گذاری در کرمان در پنل‌های تخصصی پرداخته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم حاصل این همایش انتخاب طرح‌های توجیهی به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و روند شتابانی برای سرمایه گذاری در کرمان شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست ویژه با فعالان اقتصادی رفسنجان، گفت: با توجه به اینکه رفسنجان از شهرستان‌های سرمایه‌پذیر و با پتانسیل فراوان است و سابقه دیرینه در مشارکت مردم در سرمایه گذاری دارد، جایگاه ویژه‌ای در همایش در اختیار خواهد داشت.

کد خبر 747056

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • مرمت‌کار ۵۰ ساله گنبد سلطانیه فوت شد