Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@13:57:37 GMT

«هفته آگاهی اسلامی» در کانادا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۶۱۷

«هفته آگاهی اسلامی» در کانادا برگزار می‌شود

مسلمانان در «مونترال» کانادا برای انتقال پیام صلح و دوستی به غیرمسلمانان، هفته آگاهی اسلامی را در آستانه سالروز حمله تروریستی به مسجد کبک برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «گلوبال نیوز»، هفته آگاهی اسلامی با تمرکز بر حادثه حمله تروریستی به مسجد کبک که سه سال پیش اتفاق افتاد، در «مونترال» کانادا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسلمانان در مونترال کانادا برای زنده نگه داشتن یاد قربانی های این حادثه و همچنین آگاه کردن اذهان عمومی از چالش هایی که پیش روی مسلمانان در سراسر جهان و در کانادا وجود دارد، هفته آگاهی اسلامی را از امروز ،25 ژانویه (شنبه 6 بهمن)  آغاز می کنند.

 

«ایهاب لطیف»، هماهنگ کننده کمیته سازماندهی هفته آگاهی اسلامی در این باره گفت: ما در سال جاری، هفته آگاهی اسلامی را برای ایجاد پل ارتباطی میان مسلمانان و گروه های غیر اسلامی، برگزار می کنیم.

 

وی افزود: تنها با تلاش بی وقفه و ارتباط با غیرمسلمانان می توانیم آنها را با ارزش های خود آشنا کنیم تا نفرت از ما را متوقف کنند.

 

هفته آگاهی اسلامی شامل برنامه هایی مانند کنفرانس، میزگردها و نمایش فیلم است.

 

بسیاری از مساجد از جمله مسجد «المدینه» در خیابان «استنلی» مونترال، میزبان این مراسم خواهند بود و درهای خود را به روی غیرمسلمانان باز می کنند.

 

«بلال عبدالقادر»، متولی مسجد المدینه در این باره گفت: هدف از برگزاری هفته آگاهی اسلامی،انتقال این پیام است که مسلمانان مانند دیگر کانادایی ها و کبکی ها، عاشق ساختن جامعه و مشارکت در آن هستند.

 

گفتنی است، مسجد کبک در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت که در آن تعداد زیادی از نمازگزاران جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما اندیمشک نماز جمعه هفته آگاهی اسلامی مسجد کبک مساجد جهان مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد

آیت الله سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر اتحاد در مقابل محور شرارت های منطقه ای و فرامنطقه، اظهار داشت: یکی از اموری که امروز باید همه مسلمانان به آن توجه کنند و بر آن تاکید داشته باشند ، وحدت میان امت اسلام است.

وی افزود: امروزه مسلمانان یک امت واحده ای را تشکیل داده اند، جمعیتی حدود دو میلیارد در جهان هستی همراه با بالاترین منابع و مخازن مادی در اختیار آنان قرار گرفته است که  از سویی می توان گفت آینده این جهان باید توسط مسلمانان رقم بخورد ، ولی منافع مادی دشمنان اسلام ایجاب می کند که این امت واحد را به جدایی کشانده و فاصله میان آنان ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: در نتیجه با ایجاد اختلافات، نقشه های خود را پیش برده و امت اسلامی را به استضعاف کشانده و از منابع مادی آنان استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: باید مذاهب اسلامی بر محور اسلام ، قرآن کریم و پیامبراسلام واهل بیت(ع) باشند و با توجه به محور های وحدت آفرین که مورد اتفاق طرفین می باشد، مسیر را ترسیم نمایند و با اتحادو وحدت ، اختلافات را از بین برده و زندگی مسالمت آمیزی را داشته باشند و تحت لوای اسلام حرکت نمایند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اذعان داشت: طبیعتا وجه اشترکات میان مذاهب اسلامی قابل ملاحظه بوده وبراین اساس باید امور مسلمین تنظیم و مدیریت شود؛ باید این نقاط مهم و اساسی را پاس داشته و از سو استفاده دشمنان اسلام جلوگیری نمود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جهان اسلام به افراط و تفریط هایی مبتلا شده است و این زمینه ای است برای خود مسلمانان که اختلاف افکنی صورت گیرد و چهره اسلام راستین را زشت کند.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که با جنایات وحشیانه صهیونیست ها و همراهی استکبار جهانی در مسئله غزه روبرو هستیم، هشدار و ارشاد های لازم داده شده است، لذا باید جهان اسلام یکپارچه به مانند ایران اسلامی در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت