Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهران امینی فرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیلاب اخیر ۱۸۰ مرکز بهداشت و درمانی، ۳۳ پایگاه اورژانس و سه دستگاه آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دچار آسیب شدند.

وی ادامه داد: بیشترین خسارات وارده سیلاب به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مربوط به شهرستانهای چابهار و کنارک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: همزمان با سیلاب اخیر ۹۳۰ روستای تحت پوشش این دانشگاه درگیر سیلاب شدند که این امر سبب بروز خسارات قابل توجه به زیر ساخت‌های حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان شد.

وی گفت: قبل از بروز سیلاب ۳۰۰ مادر باردار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به مکان‌های امن منتقل شدند تا در صورت نیاز اقدامات بهداشتی و درمانی لازم برای آنان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

امینی فرد انتقال هزار و ۵۰۰ بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی را از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در جریان سیلاب اخیر عنوان کرد.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سیل بهداشت و سلامت ایرانشهر پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیل بهداشت و سلامت ایرانشهر سیستان و بلوچستان سیل بهداشت و سلامت ایرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین پایگاه اورژانس بانوان استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور در زاهدان افتتاح شد.

دکتر حبیب غزنوی در گفت وگو با ایسنا- افزود: ۷ تکنسین شامل ۵ خانم و ۲ راننده تکنسین آقا در این اورژانس فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: این پایگاه نقش مهم و موثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.

دکتر رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در مراسم افتتاحیه نخستین پایگاه اورژانس بانوان و مرکز ارتباطات اورژانس زاهدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: خدمات حوزه سلامت سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

وی افزود: راه اندازی اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی استان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین