Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@05:37:43 GMT

جدیدترین موضع گیری خصمانه بن سلمان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۶۷۴

جدیدترین موضع گیری خصمانه بن سلمان علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان و برادر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مدعی شد: ایران بزرگترین خطر برای خاورمیانه است و باید به آنها فشار وارد شود تا از یک جنگ منطقه ای گسترده جلوگیری شود.

وی ادعا کرد: ایران و نائبان آن از یکسو و گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده از سوی دیگر بزرگترین خطر برای منطقه و امنیت جهانی هستند و هر دو روی یک سکه هستند و احترامی به حاکمیت کشورها و قانون بین المللی نمی گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسر پادشاه عربستان مدعی شد: ایران خواهان صدور انقلاب و ایدئولوژی توسعه طلبانه است و ایران نمی خواهد که کشورهای دیگر در منطقه شریکانش باشند بلکه خواهان آن است که بخشی از طرحهای توسعه طلبانه آن باشند. ما چشم انداز ۲۰۳۰ را داریم که ما را به سوی جلو پیش می برد و آنها چشم انداز ۱۹۷۹ را دارند که تلاش می کند که منطقه و عربستان را به سمت عقب ببرد.

خالد بن سلمان ادعا کرد: ۱۶۰ موشک بالستیک ایران در حال حاضر به سوی عربستان نشانه گرفته شده است و باوجود آن است که عربستان یک تیر هم به سوی ایران شلیک نکرده است. اگر کاری انجام ندهیم مشابه کاری که سالیان گذشته انجام داده ایم این به نزاع بزرگ منجر خواهد شد زیرا پنج سال قبل موشکهای بالستیک به سوی عربستان نشانه گرفته نشده بودند و ۲۰ سال قبل شبه نظامی ایرانی در عراق وجود نداشت. اقدامات تنش آفرین ایران در منطقه به نزاع بزرگ منجر می شود.

وی مدعی شد: عربستان در راستای استقلال کشورهای منطقه و برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه حرکت می کند. ریاض مسئول برافروخته شدن جنگ در یمن نیست و به منظور حمایت از دولت مشروع بین المللی علیه حوثی ها مورد حمایت تهران و نیز مقابله با القاعده وارد جنگ شده است. حوثی ها باید انتخاب کنند که گروه سیاسی در یمن باشند یا شبه نظامی ایرانی و حزب الله دیگر.

برادر محمد بن سلمان در ژستی فریبکارانه ملت ایران را ملتی بزرگ و مستحق زندگی بهتر دانست و در اظهاراتی مداخله جویانه ادعا کرد: حکومت ایران باید همانند عربستان! در راستای برآورده کردن نیازهای شهروندان خود به جای رفتار خبیث در منطقه، حرکت کند.

کد خبر 4834777

منبع: مهر

کلیدواژه: خالد بن سلمان ایران عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا عراق ایران لیبی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ سوریه روسیه لبنان ترکیه فلسطین برجام قاسم سلیمانی مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

عملیات غرورآفرین وعده صادق که با موشک‌ها و پهپادهای ساخته دست سربازان غیور نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد نمایش اقتدار امتی بود که چشمان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان برای انتظار چنین روزی به آسمان خیره کرده بود و موجبات ایجاد شعف و امید در دل همه آزادیخواهان عالم شد.

این عملیات ترکیبی که نشان از برنامه ریزی دقیق و ترکیبی بود هیمنه پوشالی استکبار جهانی به سردمداری آمریکای تروریست و اسرائیل جنایتکار را در هم کوبید و آنچه فروریخت بازدارندگی دروغین و خودساخته رژیم صهیونیستی و هم پیمانان جنایتکار آن بود.

جمهوری اسلامی ایران با این عملیات بزرگ، بی نظیر، غرورآفرین و پیروزمندانه، معادلات منطقه و جهان را تغییر و نشان داد که کشورهای استکباری در برابر اراده ملت بزرگ ایران و محور مقاومت کاملاً شکست خورده عاجز خواهند بود.

تجمعات غرورآفرین در سراسر استان همدان همراه با شادی و شعف از پاسخ محکم و سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی نشان از وجود روحیه‌ای سرشار از مقاومت در قلوب ملت مؤمن و انقلابی استان همدان می‌باشد.

در پایان ما اهالی رسانه استان همدان ضمن تقدیر و حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، فرماندهان غیور ارتش و سپاه، تحقق وعده صادق را به فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به امت اسلام تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همه ظرفیت خود را در راستای جهاد تبیین و روشنگری و بصیرت افزایی به آحاد جامعه به کار خواهیم گرفت.

کد خبر 6080415

دیگر خبرها

  • جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید
  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل