Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@13:34:03 GMT

کیمیا علیزاده و اتهام "خیانت" و "وطن‌فروشی"

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۶۸۴

کیمیا علیزاده و اتهام 'خیانت' و 'وطن‌فروشی'

کیمیا علیزاده می خواهد به عنوان نماینده آلمان در المپیک توکیو شرکت کند فرارو- کیمیا علیزاده قهرمان پیشین تکواندو کشور، پس از چند هفته شایعه و حرف و حدیث پیرامون مهاجرتش از ایران، روز گذشته در یک کنفرانس خبری حاضر شد و سخنان مهم و بحث برانگیزی را مطرح کرد. او تاکید کرد که "به بازگشت به ایران فکر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
به گزارش فرارو، علیزاده در این کنفرانس خبری بدون حجاب حاضر شد و همسرش حامد معدنچی نیز او را همراهی کرد.
کیمیا علیزاده در کنفرانس خبری که در شهر لونن آلمان برگزار شد گفت: «مهمترین چیز مخصوصا الان که متاهل شده‌ام برایم زندگی در آرامش است و فکر می‌کنم بتوانم اینجا در کنار ورزش حرفه‌ای و مسابقه در المپیک و قهرمانی جهان به آن برسم.»
او تلاش می‌کند که با کسب شهروندی آلمان به عنوان نماینده این کشور در مسابقات المپیک توکیو حضور داشته باشد، اما ممکن است این اتفاق رخ ندهد چرا که زمان زیادی ندارد. علیزاده می‌گوید اگر به المپیک توکیو نرسد خود را برای المپیک سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند.
از چند هفته پیش شایعاتی مبنی بر مهاجرت کیمیا علیزاده از ایران و تغییر پرچم او منتشر شد، شایعاتی که در ابتدا رد و گفته شد که سفر علیزاده به اروپا سفری درمانی بوده است، اما انتشار تصویری بدون حجاب از او در حال تمرین به گمانه‌زنی‌ها پایان داد.
پس از آن نیز علیزاده در پستی اینستاگرامی مهاجرتش را تائید کرد. نوشته کیمیا علیزاده حاوی ادبیاتی تند و انتقادات شدید از فضای ایران بود.
او نوشت: «می‌گویند کیمیا پس از این چیزی نخواهد شد. خودم از این هم فراتر می‌روم و می‌گویم قبل از این هم چیزی نبوده‌ام: من کیمیا علیزاده، نه تاریخ سازم، نه قهرمانم، نه پرچمدار کاروان ایران من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند.» علیزاده همچنین از حجاب اجباری ورزشکاران زن انتقاد کرد.
روز یک‌شنبه هفته گذشته علیزاده، همسرش و مشاور او با نمایندگان فدراسیون تکواندو آلمان ملاقات کردند. این فدراسیون می‌گوید پیش از هر اقدام عملی باید وضعیت اقامت کیمیا علیزاده در آلمان مشخص شود.
علیزاده با ویزای شنگن ابتدا وارد هلند شده است. فدراسیون تکواندو آلمان می‌گوید برای تسهیل و تسریع روند صدور اجازه اقامت این ورزشکار توصیه‌نامه‌ای به مقامات مسئول فرستاده است.

فدراسیون تکواندو آلمان احتمال این که علیزاده بتواند ورزشکاران آلمانی را در المپیک توکیو همراهی کند بسیار کم ارزیابی می‌کند، زیرا در صورت عدم موافقت ایران پروسه تغییر ملیت این تکواندوکار می‌تواند زمان‌بر باشد.

درباره کیمیا

کیمیا علیزاده متولد ۱۹ تیر ماه سال ۷۷ در کرج است. او صاحب چندین رکورد مهم در ورزش ایران است. علیزاده در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ در کلاس وزن ۵۷ کیلوگرم زنان برنده مدال برنز شد. او نخستین و تنها زن ایرانی است که در تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک، برنده مدال شده‌است. او با هجده سال سن، جوان‌ترین مدال‌آور تاریخ ایران در ادوار المپیک است. پیش از او ناصر گیوه‌چی در المپیک هلسینکی ۱۹۵۲ کم‌سن‌ترین مدال‌آور ایران با ۱۹ سال سن بود.

علیزاده در تیرماه ۹۷ به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شد، اما به دلیل مصدومیت از حضور در بازی‌ها کناره‌گیری کرد. پس از این اتفاق، الهه احمدی تیرانداز به عنوان پرچمدار کاروان ایران، جایگزین کیمیا علیزاده شد.

در مهر ۱۳۹۸، شبکه جهانی بی‌بی‌سی، علیزاده را به‌عنوان یکی از «۱۰۰ زن الهام‌بخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹» انتخاب کرد.

کیمیا علیزاده در ۳۱ مرداد سال ۱۳۹۷ با حامد معدنچی، والیبالیست سابق ازدواج کرد.

کیمیا علیزاده در سال‌های اخیر در رسانه‌ها به عنوان یک ستاره و یا حتی یک الگوی ورزشی دیده شده است.

کیمیا علیزاده خائن است؟! پس از کنفرانس خبری روز گذشته کیمیا علیزاده کاربران زیادی درباره سخنان او اظهار نظر کردند. برخی به دفاع و حمایت از او پرداختند و عده‌ای دیگر او را نقد کردند. تندترین انتقاد این بود که کیمیا علیزاده "خائن" و " وطن‌فروش" است.
این انتقاد ابتدا از جانب علی علیزاده روزنامه نگار مدافع ایران در لندن مطرح شد. علیزاده با انتشار مصاحبه علیزاده در توئیتی نوشت: «ملی‌پوشان ورزشکار عادی نیستند. سرباز وطنند. پرچمی را حمل می‌کنند که برایش صد‌ها هزار خون دادند. پناهندگیشان انتخاب فردی نیست. وطن‌فروشی و خیانت آشکار به ایرانست. موج مصنوعی اخیر مهاجرت پرچم فروشان عامدانه برای ضربه به روحیه ایرانیان طراحی شده. مکمل تحریم. بخشی از جنگ هیبریدی ترامپ.»
این توئیت علی علیزاده با واکنش سیامک رحمانی روزنامه نگار روبه رو شد. او در پاسخ نوشت: «فقط تو حق داری انتخاب فردی کنی، بقیه خائن‌ان. چرا برنمی‌گردی به وطنی که برایش صد‌ها هزار خون داده شده؟»
با این حال دیدگاه علیزاده از سوی بسیاری دیگر نیز مورد توجه و تائید قرار گرفت.
کاربری نوشته است: «کیمیا علیزاده پس از بازگشت از المپیک، ۳۰۰ سکه بهار آزادی از وزارت ورزش، یک دستگاه آپارتمان از استانداری البرز و ۵۰ میلیون تومان پول نقد از شورای شهر کرج و یک دستگاه خودرو پرشیا از اسپانسر هدیه گرفته بود. اما پس از پناهندگی گفته من تو ایران سرکوب شدم. "وطن فروش"»
یا کاربری دیگر گفته است: «وقتی می‌خواید به وطن پشت کنید، زمانی برید که وطن به شما پشت کرده باشه. خدا وکیلی وطن به شما یک نفر وطن اصلا پشت نکرد خانوم کیمیا علیزاده یه جوری برید راه برگشتی باشه. احترامی باقی بمونه طوری برید که خاطره‌های خوشمون از بین نره. برید هرجا دوست دارید وموفق باشید و در آرامش؛ ولی درست»

عده‌ای دیگر می‌گویند علیزاده وطن فروش نیست، اما از دسته ایرانیانی است که همیشه ناراضی اند. علی نصری در این باره نوشته است: «کیمیاعلیزاده وطن‌فروش نیست. عضو قشری از ایرانیان است که "خارج" رفتن برایشان بالاترین پله ترقی است؛ حتی اگر مدالیست المپیک باشند. همواره طلبکارند؛ حتی اگر بالاترین میزان عزت و تجلیل را تقدیم‌شان کرده باشند. همیشه ناراضی‌ند؛ حتی اگر تمام مراحل پیشرفتشان را در ایران طی کرده باشند.»
حسین دهباشی فعال رسانه‌ای هم در این باره معتقد است: «بی‌وفایی؟ بله خانم علیزاده بی‌وفایی کرد. ورزشکار خوبی بود، اما خب، کودک بود. بزرگ می‌شود روزی. خداکند به آرزوهایش برسد و بعد‌ها وقتی که دید اگر همه‌ی طلا‌های المپیک را هم بیاویزد، باز جای یک‌وطن، باز جای اشک و لبخند هموطنان‌اش در تهِ وجودش خالی است، بتواند خودش را در آینه تحمّل کند.»
برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز می گویند مهاجرت موضوعی شخصی است و نباید خیلی به ماجرای علیزاده پرداخته شود. اما این دیدگاه منتقدانی دارد، منتقدان می‌گویند اتفاقا باید بررسی شود که زمینه‌های مهاجرت فردی همچون کیمیا علیزاده چیست.
عده‌ای هم بخشی از سخنان علیزاده که گفته بود به دنبال "آرامش" مهاجرت کرده را مورد توجه قرار دادند. برداشتن حجاب از سوی کیمیا علیزاده یکی دیگر مسائلی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

در این ببین هستند کسانی که نقش حامد معدنچی همسر کیمیا علیزاده را مهم تلقی می‌کنند. شایعاتی نیز درباره اینکه کیمیا علیزاده با فشار معدنچی مهاجرت کرده منتشر شده که قابل بررسی نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ورزش کیمیا علیزاده تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از قهرمانی در آسیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد
  • (ویدئو) رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • ببینید | رقص مازنی علیزاده با پرچم ایران پس از کسب طلای آسیا
  • ناصر علیزاده: به مردم قول یک نشان طلای المپیک را می دهم
  • حامیان پوشالی تعرض و خیانت چگونه برای مخاطبان در فضای رسانه‌ها، سناریوسازی می‌کنند؟
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره خطر نفوذی ها؛ چه کسانی از سفر سردار زاهدی باخبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰ و اس۴۰۰ اعتماد نکنید
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی در باره خطر نفوذی ها؛چه کسانی از سفر سردار زاهدی با خبر بودند؟ عامل خیانت را پیدا کنید / به سازنده اس۳۰۰واس۴۰۰اعتماد نکنید
  • شگفتی رسانه‌های عبری از خیانت اردن به جهان اسلام
  • اتهام زنی آمریکا به ایران در نشست شورای امنیت
  • اجتماع بزرگ مردم تبریز در حمایت از عملیات وعده صادق