Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@08:47:17 GMT

نوشیدنی‌هایی که ناباروری می‌آورند!

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۹۰۵

نوشیدنی‌هایی که ناباروری می‌آورند!

رویداد۲۴ چن تاشنگ استاد زنان و زایمان در دانشگاه ملی چنگ کونگ در چین با اعلام این مطلب به تحقیقی که در سال 2017 در مجله باروری و ناباروری منتشر شده اشاره کرد. در این مقاله آمده است که مردان و زنانی که در سن مناسب باروری قرار دارند در صورتی که طی یک سال هر روز نوشیدنی های شیرین بخورند 25 درصد از قدرت باروری تخمک یا اسپرم خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق، نوشیدنی های شیرین به نوشیدنی هایی گفته شده که در هر صد گرم آن، بیش از 10 گرم شکر وجود دارد.

چن می گوید: زنانی که قصد دارند از طریق لقاح مصنوعی باردار شوند و طی یک سال هر روز نوشیدنی های شیرین می خورند، با 40 درصد احتمال بیشتر سقط جنین یا تولد نوزاد مرده نسبت به دیگر افراد مواجه هستند.

وی افزود: این افراد باید هزینه و فرایند دشوار لقاح مصنوعی را بر نیاز به نوشیدن نوشیدنی شیرین اولویت دهند.

این دانشمند چینی در مورد رژیم غذایی گفت که بیسسفنول ای (bisphenol A) که ماده شیمیایی مورد استفاده در ساخت بطری های پلاستیکی است، اغلب نادیده گرفته شده که می تواند منجر به سقط جنین شود.

وی افزود: ثابت شده که مواد شیمیایی که در ساخت ظروف پلاستیکی به کار می روند (پلاستی سایزر) وقتی حرارت می بینند یا در مایکروویو قرار می گیرند می توانند وارد محتویات این ظروف شود و وقتی مقدار زیادی از این مواد خورده شود سرطان زا هستند و می تواند باعث بر هم خوردن تعادل غدد درون ریز یا نازایی شود.

چن در ادامه گفت: رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، تاثیر زیادی بر قدرت باروری افراد دارد.

این متخصص زنان و زایمان افزود: قاعدگی نامنظم مثل پریودهایی که بیش از 90 روز به طول بینجامد یا کمتر از 9 بار در سال اتفاق بیفتد یا پریودهایی که به طور غیرعادی کم هستند، نشانه هایی از کاهش قدرت باروری است.

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا در کمین باروری مردان

به گفته وی، زنان باید با پزشک مشورت کنند تا ببینند آیا نازایی آنها ناشی از عدم تعادل هورمونی، سندروم تخمدان پلی کیستیک یا مشکل در تخمدان آنها است.

چن تاکید کرد: زوج های جوان باید ابتدا پیش از رفتن نزد پزشک، حداقل شش ماه بارداری طبیعی را امتحان کنند.

این دانشمند چینی افزود: با وجود پیشرفت های علم پزشکی، اگر زنی مشکل تخمدان داشته باشد یا نتواند تخمک با کیفیت تولید کند، کاری برای او نمی توان کرد.

وی همچنین گفت: زنانی که دچار مشکل تخمدان هستند یا کسانی که بیش از 35 سال دارند باید نگهداری تخمک خود به روش فریز کردن را مد نظر داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000qaJ خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ناباروری زوجین اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر قاچاق به ارزش ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اطلاع از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت، به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان، ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار ملکی از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کد خبر 745520

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • لک لک‌های سفید دیگر برای تهرانی‌ها خوشبختی نمی‌آورند؟ چرا لک لک‌ها از تهران رفتند؟ (فیلم)