Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@18:05:04 GMT

(تصاویر) ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در ۱۰ روز

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۹۱۰

(تصاویر) ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در ۱۰ روز

 چین اعلام کرد برای درمان بیماران مبتلا به ویروس مرموز ذات الریه از خانواده کرونا، یک بیمارستان هزار تختخوابی را در عرض ۱۰ روز در شهر ووهان منشا اصلی این ویروس می سازد.

به گزارش فرارو،  شهر ووهان به دلیل افزایش شمار بیماران با کمبود تخت روبرو شده است و برای همین لازم است که چنین بیمارستانی به سرعت احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمارستان قرار است در مساحتی به متراژ ۲۵ هزار متر مربع ساخته شود طراحی بیمارستان که از سه روز پیش شروع شده است تا روز شنبه این هفته به پایان می رسد.

این بیمارستان مشابه بیمارستان شیایو تانگشان است که برای درمان بیماران مبتلا به سارس در پکن ساخته شد.

به دنبال شیوع گسترده بیماری مرگبار سارس در چین در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی که جان دهها نفر را گرفت، یک بیمارستان برای مداوای مبتلایان در شهر پکن در مدت ۶ روز و هفت شب ساخته شد.

این بیمارستان در منطقه چانگ پینگ در حومه شهر پکن و در مساحتی به میزان ۲۵ هزار متر مربع توسط ارتش چین ساخته شد بعد از ساخت این بیمارستان ۶۸۰ نفر از مبتلایان سارس به سرعت در آن بستری شدند که فقط ۸ نفر آنها جانشان را از دست دادند.

بیمارستان شهر ووهان در مرکز چین در منطقه چای دیان ساخته می شود و دولت محلی تاکید کرده است که ساخت این بیمارستان کاملا ضرورت دارد.

یک مقام چینی گفته است مراکز درمانی ووهان از رسیدگی به خیل مراجعین ناتوان شده اند به همین دلیل احداث این بیمارستان ضروری است.

تازه ترین آمارها نشان می دهد که ۱۲۷۹ نفر به این ویروس مرموز مبتلا شده اند و ۴۱ نفر نیز جانشان را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که ۲۹ استان و منطقه چین به این ویروس مبتلا شده اند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!

تین نیوز

استفاده از ادوات مختلف حمل و نقل یکی از ارکان اصلی الگوهای جدید شهرسازی یا همان TOD به حساب می آیند. کشور چین به لحاظ برخورداری از فناوری بالا در بسیاری از صنایع به ویژه حمل و نقل، از جمله پیشگامان و کشورهای توسعه یافته در زمینه تولید انواع وسایط نقلیه مدرن محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، چینی ها اگرچه در حال توسعه حمل و نقل ریلی بر پایه قطارهای سریع السیر برقی و اخیرا مغناتیسی هستند، اما از ابداع ادوات جدید نیز دست برنداشته اند.

قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها در حمل و نقل شهری!

قطار هوایی (Sky Train) جدیدترین راه حل چینی ها برای تسهیل تردد در شهرهای بزرگ به حساب می آید. دولت چین نخستین نوع از این قطار را در شهر گوآنگو واقع در استان ووهان راه اندازی کرده و آزمایش عملیاتی این قطار نیز در خرداد ماه ۱۴۰۲ با موفقیت انجام شده است.

اگرچه قرار بود این قطار در سال ۲۰۲۴ به بهره برداری برسد، اما به نظر می رسد وضعیت اقتصادی فعلی جهانی از جمله چین، منجر به تعویق برنامه زمانبندی عملیاتی سازی این قطار شده است.

اما در خصوص مشخصات فنی این قطار برقی جدید چینی ها باید گفت که در حال حاضر، حداکثر سرعت آن به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسیده و قطار آزمایشی ووهان قادر به حمل ۲۰۰ نفر مسافر است.

به گفته مهندسین شرکت CRRC به عنوان سازنده این قطار، استفاده از قطارهای هوایی کمک شایانی به بهبود حمل و نقل شهری به ویژه در نقاطی چون شهرهای شلوغ و پیمودن قاصله بین پایانه های فرودگاه های بزرگ خواهد کرد.

اما مزایای این قطار تنها در همین موارد خلاصه نخواهد شد. چینی ها معتقدند که ساخت خط ۳۰ کیلومتری قطار هوایی ووهان با ۱۶ ایستگاه،  تنها ۷ ماه زمان برده است. این در حالیست که ساخت همین میزان خط برای مترو در چین، حدود ۴ سال زمان نیاز خواهد داشت.

همچنین قطارهای هوایی دارای سیستم هوشمند خودران بوده و نیازی به راهبر ندارند. نصب پیشرفته ترین سنسورهای ایمنی برای پایش وضعیت سلامت قطار همچون سیستم PCM، ایمنی و پایداری حرکت آن را تضمین خواهد کرد. قطار هوایی ووهان نیز به عنوان نمونه کار شرکت CRRC، دارای بیش از ۱۰۰ سنسور هوشمند است که دائما وضعیت قطار را به مرکز گزارش می کنند.

حجم ویدیو: 7.29M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!