Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در آیین آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در بندرعباس، گفت: بیش از بیست سال است که این بیماری در کشور وجود ندارد اما تردد اتباع کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ایجاب می کند این طرح در چهار استان هم مرز و پرتردد به صورت خانه به خانه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمد مهدی گویا گفت : ریشه کنی بیماری تنها بدین معنی نیست که فردی مبتلا نشود بلکه این ویروس نباید در هیچ جا وجود داشته باشد.

گویا با اشاره به اینکه نمی‌توان به مسائل پیشگیری ساده نگاه کرد، افزود: پس از دریافت گواهینامه ریشه کنی منافع آن در مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت یک مقوله همگانی است و طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال نیز یک مسئله همگانی است که همه باید مشارکت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: ریشه کنی بیماری های واگیر از اهمیت خاصی در حوزه سلامت برخوردار است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: همجواری هرمزگان با استان های پرتردد اتباع کشورهای پاکستان و افغانستان آن را در صف استان های پرخطر قرار داده است.

فرشیدی با اشاره به سیل اخیر در جنوب هرمزگان اضافه کرد: اقدامات حوزه بهداشت و درمان در حادثه اخیر سیل بسیار حایز اهمیت بود زیرا در این سیل بخش بزرگی از راههای مواصلاتی در هرمزگان از بین رفته است.

وی افزود: بنا به اهمیت طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال این طرح با یک هفته تاخیر انجام شد تا راهها به حالت عادی بازگردند و بتوان همه روستاها را تحت پوشش طرح قرار داد.

قائم مقام وزیر در هرمزگان تاکید کرد: راه نقش به سزایی در پوشش برنامه های بهداشتی خواهد داشت به طوری که در این مدت دسترسی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی به علت سیل اخیر با مشکل روبرو شده است.

وی تصریح کرد: هر گونه کوتاهی در برنامه‌های سلامت محور موجب ایجاد خطرات در زمینه شیوع بیماری های واگیر خواهد شد به همین منظور طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در چهار استان کشور انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: این کار بعنوان یک کار بزرگ و ارزشمند است و حکایت از عزم جدی همکاران خوب دانشگاه و سایر دستگاههای همکار دارد.

سعید ناجی بیان کرد: اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال دفاع از حیثیت سلامت است که با تلاش و کوشش تیم های بهداشتی محقق شده است.

دکتر ناجی گفت:حوزه سلامت به دنبال سعادت بشری است؛ تصمیم جامعه بین‌المللی در ریشه کنی بیماریهای واگیر می باشد تا سعادت بشری را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با گستره وسیع قابل تجلیل است و جا دارد از همه تلاشگران این عرصه تقدیر نمود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه جودکی مطرح کرد: از سال ۲۰۰۱ تاکنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت، پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام باکیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز افزود: اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آنها بومی است، وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان اتباع در استان البرز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات سالیانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت به منظور حفظ دستاورد بزرگ ریشه کنی این بیماری و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال انجام می‌شود.

به گفته جودکی، امسال نیز این عملیات در دو مرحله ۲ تا اردیبهشت و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد انجام و ایمن سازی تکمیلی کودکان زیر ۵ سال اتباع غیر ایرانی به ویژه کودکانی که در کلونی‌ها و محل تجمع عمده مهاجران مستقر هستند و همه نقاطی که پوشش واکسیناسیون کمتر از حداقل انتظار را دارند، اجرا می‌شود.

کد خبر 6085415

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز