Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست صمیمانه استاندار و بانوان فعال استان ظهر شنبه در محل استانداری قزوین برگزار شد و بانوان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

زهرا یوسفی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه گفت: تعداد زنان بد سرپرست در استان بیشتر شده و باید مشکلات آنها پیگیری شود تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در صددیم اولین نمایشگاه فروش صنایع دستی را در قزوین راه اندازی کنیم که نیازمند واگذاری قطعه زمین مناسبی هستیم تا بازارچه هنرهای دستی زنان فعال شود تا با فروش محصولات آنها به توانمند سازی بانوان کمک شود.

فیض اللهی عضو شورای شهر آبیک به عنوان نماینده شهرستان‌ها اظهار داشت: مدیریت بانوان و آسیب‌های اجتماعی آنها باید مورد توجه قرار گیرد تا این ظرفیت مغفول نماند.

امامی عضو شورای آبگرم هم بیان کرد: نگاه به مدیریت بانوان درشهرستان ها مشهود نیست و جای خالی واگذاری مسئولان به این گروه خالی است و رویکرد فرمانداران به توان مدیریتی بانوان نیازمند اصلاح است.

وی اضافه کد: نشاط اجتماعی در شهرستان‌ها کم است و فضا و بستر مناسبی برای آن مهیا نیست و حتی برنامه‌های متولیان فرهنگی شاد نیست و امکانات لازم نیز مهیا نشده و تنها به ساخت یک بوستان بانوان در برخی شهره اکتفا کرده ایم که جوابگو نیست.

مهدیه قافله باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: در این دولت در استان ۱۲ مدیر زن داریم اما فرمانداران همراهی لازم را در شهرستان‌ها برای واگذاری امور مدیریتی به بانوان ندارند که امیدواریم این رویکرد اصلاح شود.

وی اضافه کرد: مطالبه زنان فقط یک معاونت در استانداری نیست زیرا زنان وقت بیشتری دارند، پاک دست ترند و توانایی لازم را برای مسئولیت پذیری دارند و می‌توان از آنها در مدیریت بیشتر بهره برد.

قافله باشی تصریح کرد: زیرساخت برای حوزه زنان هنوز بخوبی مهیا نیست و زنان شاغل مسئولیت سنگین‌تری دارند ولی فرصت استفاده از اماکن ورزشی را در همه ساعات ندارند که باید این مشکل حل شود و استاندار محترم نیز لازم است در مراسم ویژه بانوان حضور بیشتری داشته باشند.

محدیث کریمی به نمایندگی از کودکان خواستار افزایش آموزش‌های مهارتی برای کودکان شد تا اعتماد به نفس آنها بیشتر شود.

مطهره گروسی دیگر نماینده کودکان هم گفت: مشکلات کودکان خیابانی ما را نگران می‌کند و آنها که از سواد خواندن جامانده اند و هزینه لوازم تحصیلی ندارند و نیز گسترش اعتیاد برای کودکان و نوجوانان نگران کننده است.

مهناز اسماعیلی به نمایندگی از رسانه‌ها اظهار داشت: نبود امنیت شغلی، معیشت و رفاه مناسب برای بانوان فعال در رسانه‌ها، نداشتن مسکن و سختی کار از مشکلات این حوزه است.

اسماعیلی تصریح کرد: زنان وظیفه مادری، همسر داری و امور اجتماعی را بر عهده دارند اما در مدیریت رسانه‌ها کمتر حضور دارند.

وی بیان کرد: روزنامه‌های مکتوب در حال خروج از عرصه رقابت هستند در حالی که رسانه مکتوب ماندگار تر است تاریخ مکتوب استان در مطبوعات ثبت و ضبط شده اما نفس رسانه‌های مکتوب به شماره افتاده است که نیازمند کمک هستند و در این میان پاسخگو بودن مدیریان نیز از دغدغه‌ها رسانه هاست.

خانم گلپور به نمایندگی از وکلای بانو گفت: وکیل ستیزی و وکیل هراسی در جامعه تبلیغ می‌شود که بسیار آسیب زا ست و موجب بی اعتمادی مردم به این شغل شده است.

وی اضافه کرد: در تعیین دستمزد وکلا مشکلات جدی داریم و به دلیل نقص قانون هزینه‌ها متناسب با خدمات نیست که باید برای آن تدبیر شود.

مبینا کلهر نماینده دانش آموزی هم مشکلات نوجوانان را مطرح کرد و گفت: امنیت بسیار مهم است و برخی معابر و بوستان‌های شهر قزوین روشنایی لازم را ندارد و برای دختران نگران کننده است که خواستار رفع آن هستیم.

وی بیان کرد: در بوستان ویژه بانوان محدودیت قائل می‌شوند که منطقی نیست و استفاده از استخر برای دختران دانش آموز در نوبت عصر مهیا نیست و فضای مجازی هم نگران کننده است و در این میان ضرورت دارد برای روشنگری دانش آموزان با پیامدهای اعتیاد آموزش‌های بیشتری داده شود.

منفرد از کارآفرینان زن استان هم اظهار داشت: بانوان می‌توانند در اقتصاد هم حرف زیادی برای گفتن داشته باشند و در این شرایط ما قادریم صادرات خود را بالا ببریم تا برخی از چالش‌ها جبران شود.

خانم ژوبین نماینده صنایع بزرگ هم که در تولید آرد و نان فعالیت دارد گفت: وقتی مدیر یک واحد زن است نگاه حمایتی خوبی نمی‌شود.

میرحسینی از انجمن جامعه شناسی استان قزوین هم اظهار داشت: یادگیری اجتماعی نیازمند بسترسازی است و باید برای افزایش مهارت دانش آموزان در عرصه‌های مختلف جدیت بیشتری داشته باشیم.

فاطمه نظری مخترع شاخص قزوینی هم در خصوص تسریع در واگذاری زمین برای راه اندازی فاز اول سرزمین ربات‌ها در قزوین خواستار مساعدت استاندار و شهرداری قزوین شد.

کد خبر 4834825

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین جلسه قزوین مهدی یوسفی بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس دهه فجر گرگان ایلام قزوین شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در جریان بازدید از پروژه های عمرانی و زیربنایی شهرک صنعتی لیا اظهارکرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بیش از ۴۰ پروژه عمرانی و زیر بنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر نه هزار میلیارد در شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه گذاری می شود.

وی یادآور شد: این اعتبارات یاد شده برای اجرای پروژه های تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز ۴و۵ شهرک صنعتی کاسین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز ۵ شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راهسازی، جدول گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان ها و معابر در تعدادی از شهرکها و نواحی صنعتی استان و ... را شامل می شود.

رئیس هیئت مدیر شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با بیان اینکه با سرمایه گذاری‌های دولت برای آماده سازی اراضی در شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه گذاران بخش تولید وجود دارد افزود: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه گذار در این نقاط ایجاد شده است.

صفاری در پایان افزود: سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین حدود ۶هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898281

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی