Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۴ و ۱۵ تهران که در مسجد جامع حضرت رقیه(س) کیانشهر برگزار شد، اظهار داشت: از عموم مردم و به ویژه علما، مجامع علمی، حوزوی و دانشگاهی انتظار می‌رود که در نگاه خود به نظام جمهوری اسلامی و کارنامه چهار دهه انقلاب تا حد امکان نگاه واقع بینانه و جامع داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نه باید امید واهی به مردم بدهیم و نه ناامیدی بی‌ضابطه ایجاد کنیم، افزود: نگاه واقع بینانه آثار فراوانی دارد که شایسته انسان عالم بوده و با نگاه درست است که می‌توانیم قدم‌های درست و منطقی برداریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستاوردهای چهل ساله نظام تصریح کرد: با نگاه واقع بینانه به کارنامه چهل ساله نظام مشاهده می‌کنیم که در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، علمی و مدیریتی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در محدوده جغرافیای ایران و فرامنطقه‌ای در معادلات جهانی اتفاقاتی رخ داده که واقعا برجسته، فاخر، تحسین برانگیز و اعجاب آفرین است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه بیان کرد: بنا به دلایلی در شاخص‌های کلان اقتصادی شرایط مطلوبی نداریم و امروز در زمینه‌های تولید ناخالص داخلی، درآمد سرانه، رشد اقتصادی، تورم و ضریب جینی وضعیت کشورمان قابل قبول نیست اما در کنار همه کاستی‌ها و ضعف‌هایی که وجود دارد در طول این چهار دهه سرعت و شتاب رشد زیرساخت‌های اقتصادی ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی مترو در کشور، گفت: زمانی که کشورهای دیگر مترو داشتند ما از آن بی بهره بودیم اما جمهوری اسلامی با تمام مشکلات و منابع محدود ساخت مترو را آغاز کرد و امروز در ردیف پیشرفته‌ترین کشورهای دارای مترو قرار داریم که اگر منابع کافی در اختیار داشتیم ظرفیت حمل و نقل کنونی به دو برابر افزایش پیدا می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدار سیاسی نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: در کنار پیشرفت‌های علمی و فناوری که در دنیا داریم، وزن سیاسی امروز ایران با وزن سیاسی ۴۰ سال قبل، قابل مقایسه نیست چنانکه ایران در یک طرف میز قرار می‌گیرد و ۶ کشور قدرتمند در طرف دیگر میز روبروی ایران قرار می گیرند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه وزن دفاعی کشورمان نیز در وضع مطلوبی قرار دارد، افزود: اگر رییس جمهور آمریکا احتمال جدی می‌داد که درصورت ترور فرمانده طراز اول جمهوری اسلامی، مهم‌ترین پایگاه نظامی آن‌ها مورد هدف موشک‌های بالستیک نقطه زن قرار می‌گیرد، قطعا این کار را انجام نمی‌داد.

وی در ادامه بیان کرد: آمریکا پس از ترور شهید سردار سلیمانی، نامه رسمی دادند که اگر عکس العملی از جمهوری اسلامی دیده شود ۵۲ نقطه را هدف قرار می‌دهند اما پس از پرتاب موشک‌های ما به هم ریختند و هیچ اقدامی نتوانستند انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه در حوزه اقتصاد نیز باید برنامه‌ریزی و آینده‌نگری صورت بگیرد، گفت: کنترل رشد نقدینگی ایران، تک رقمی شدن تورم، قطع رابطه واقعی هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی و سایر مطالبات اقتصادی باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان با بیان اینکه مردم کشورمان قدرشناس هستند، گفت: همه باید تلاش کنیم انتخابات پیش رو به صورت پرشور و با مشارکت حداکثری برگزار شود و با انتخاب افراد اصلح که اهل دانش، دیانت، علم و سلامت هستند، نظام جمهوری اسلامی با شتاب بیشتری در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی کارنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 

حجت الاسلام محمد ایزدی امام جمعه موقت یزدان آباد و نماینده ولی فقیه درسپاه ناحیه رفسنجان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: تقوی در دنیا و آخرت باعث عزت و سعادت است. 

وی با اشاره به کاهش جمعیت افزود: تبعات کاهش جمعیت، اولینش سالمندی کشور ماست و اگر با همین وضع بگذرد، ۳۰ سال آینده ۳۲درصدجمعیت ما مسن است.

امام جمعه موقت یزدان آباد افزود: پیشرفت کشور در دست جوانان است و با سالمندی گرفتاری و بحران در همه عرصه‌ها از جمله مذهبی، پزشکی و... زیاد خواهد شد و کشور با چالش روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: متأسفانه در کلان شهرها به جای فرزندآوری، سگ پروری می‌کنند و از آن به عنوان فرزند نام می‌برند و حتی در این راه هزینه‌های کلانی صورت می گیرد که این کاردشمن است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی بیان داشت: راهکار افزایش جمعیت طبق آیات قرآن توکل برخداست که خداوند می فرماید: "روزی خلق با من است" و حضرت محمد (ص) نیز می فرمایند: "نان را خدامی دهد و شما وسیله هستید"و راهکار دیگر الگو برداری از بزرگان و ازدواج آسان و بهنگام است.

امام جمعه موقت یزدان آباد با اشاره به حمله سپاه به رژیم کودک کش تروریستی گفت: این عظمت را جهان ثبت کرد و متوجه شد، ایران اسلامی قدرت و رهبری دارد و ازحق مشروع خود دفاع می‌کند و واقعاً تنبیه شد و این هشداری بود تا مواظب باشند و دست از پا خطا نکنند.

وی افزود: پادگانی که کنسولگری ما را زد، زدیم و ما فقط هشداری دادیم؛ چرا که آنها قبلا با عملیات طوفان الاقصی مبتذل شده بودند و این حمله برایشان تنها یک هشدار بود.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: به برکت رهبری فرزانه، ارتش، سپاه مقتدر و نیرو‌های دفاعی معادلات دشمن را بهم زدیم و این یک وعده صادق بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روز زمین پاک اشاره کرد و گفت: درگذشته آبا و اجداد ما هم در اردیبهشت جشن اردیبهشتگان می‌گرفتند و معتقد بودند، زمین باید پاک نگهداشته شود.

حجت الاسلام ایزدی روز کارآفرینی را گرامی داشت و افزود: در دولت انقلابی کار و اشتغال زیادی انجام شده است و امیدواریم، بیکاری درجامعه که موحب نگرانی خانواده هاست، کاملاً برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود
  • شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • حجت الاسلام ادیانی با صدور پیامی روز ارتش را تبریک گفت
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟