Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جاده کوهستانی منتهی به مقبره امام‌زاده پیرعبدالله در شهرستان دورود که راه دسترسی به ۱۵ روستا است به‌دلیل نداشتن ایمنی‌های لازم و پنج پل حادثه‌ساز همواره قربانی می‌گیرد. تاریخ انتشار: 16:47 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۲۱۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مقبره امامزاده پیر عبدالله در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر دورود واقع شده و این امامزاده از دیرباز مورد ارادت خاص مردم این خطه قرار گرفته است و همواره مردم از راه‌های دور و نزدیک به زیارت این امامزاده بزرگوار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقبره این امامزاده به‌واسطه قرار گرفتن در منطقه رشته‌کوه‌های زاگرس و دامنه پریز کوه، وجود رودخانه‌های سزار و گهر رود و با وجود روستای گردشگری تی در جوار این امام‌زاده با جاذبه‌های تفریحی بسیاری و همچنین وجود بزرگترین مزرعه پرورش ماهی لرستان در این محل سالانه افراد زیادی جهت زیارت و گذراندن اوقات فراغت خود به این منطقه سفر می‌کنند.

جاده کوهستانی این مسیر با مسافت ۲۵ کیلومتر راه دسترسی به ۱۵ روستا است و مردم این منطقه همواره در این مسیر شاهد حوادث دلخراشی بوده‌اند که اخیراً نیز صبح روز ۲۶ دی ماه ۹۸ حوالی ساعت ۱۰ یک خودروی پراید که از دورود به‌سمت روستای عمارت با چهار سرنشین در حال تردد بود روبه‌روی روستای دره چنار کیلومتر ۲۳ محور دورود امام‌زاده عبدالله متأسفانه از روی یکی از پنج پل حادثه‌ساز این محور به زیر پل سقوط کرده که بر اثر این حادثه یک مرد و یک زن جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر نیز به‌شدت آسیب دیدند.

این پل حادثه‌خیز در مسیر عبور روستا‌های چم‌چیت، برآفتاب، جله، دره‌چنار، عمارت و تی است و این روستا‌ها به‌مرکزیت روستای عمارت زیر نظر بخش مرکزی شهرستان دورود است.

قدرت سالاروند دهیار روستای دره‌چنار در رابطه با وضعیت این جاده می‌گوید: تاکنون حدود ۳۰ نفر از این پل با خودرو سقوط کردند که نزدیک به ۱۸ نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با ابراز اینکه عامل به‌وجود آورنده این حوادث از جمله عرض کم این پل، ساختار قدیمی آن و همچنین نداشتن گاردریل و علائم رانندگی است عنوان می‌کند: با توجه به تکرار تصادفات در این جاده از مسئولان انتظار داریم که به مشکلات این منطقه رسیدگی کنند.

محمد سالاروند عضو شورای روستای عمارت نیز بیان می‌کند: علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی روستای عمارت، حومه و مطالبات بحق مردم منطقه عمارت طی سال‌های مختلف برای برطرف کردن مشکلات حداقلی ساختاری محور مذکور به‌ویژه مرمت، ترمیم و نصب گارد حفاظتی پنج پل ارتباطی در این محور هنوز اقدامی انجام نشده و سال‌هاست شاهد تلفات و تبعات ناشی از حوادث رانندگی مشابه در این محور هستیم و متأسفانه مشکلات ساختاری همچنان به‌قوت خود باقی است.

وی تصریح می‌کند: مشکلاتی همچون عدم تعریض مناسب جاده و حجم بالای ترافیک در فصل تابستان، عدم آنتن‌دهی موبایل در این محور و وجود پنج پل حادثه‌ساز در جاده‌ای که این منطقه را به شهرستان دورود وصل می‌کند بیشترین مشکل ماست.

بیشتر بخوانید: ۳۳۹۲ نقطه پرخطر در جاده‌های کشور شناسایی شد

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حادثه ساز حاثه بروجرد دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، خانه منصوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در غالب پرونده مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد به شماره .۸۰۰۸ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا متعلق به «منشور الملک» است که آن را به فخرالدوله نسبت می‌دهند.

عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد و بنایی که تا قبل از این محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود، به خانه مداحان تبدیل شد.

سوم شهریور سال ۱۴۰۲ با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، شهید گمنام والا مقامی پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و همزمان وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای در خور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، در اقدامی توسط شهرداری منطقه ۱۲ و بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای بر روی مقبره این شهید والا مقام ایجاد شد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسؤولین ایجاد کرد و در همان زمان «مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان» در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران دستور حذف این سازه و عدم ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای مخدوش شده خانه منصوب، دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

کد خبر 6087285 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها