Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شیوع بیماری کرونا در چین که تاکنون تعدادی زیادی از شهروندان این کشور را مبتلا کرده و جان برخی را نیز گرفته است، کشور‌های بسیاری، مسافران از این کشور را در مرز‌ها و ورودی‌های خود رصد و معاینه کرده تا ویروس این بیماری به کشورشان منتقل نشود.

منوچهر سلمانزاده -مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفتگو با ایسنا، درباره چگونگی پایش بیماری کرونا در مرز‌ها و مبادی جاده‌ای کشور گفت: گرچه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم، اما مبادی ورودی به کشور می‌تواند از هر مبدا و به هر مقصدی باشد؛ بنابراین در همه مرز‌های کشور نمایندگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قرنطینه انسانی وجود داشته و استقرار دارد که پرسنل این وزارت خانه قبل از وارد شدن مسافران و حتی رسیدن آن‌ها به بخش گذرنامه، بیماری‌های احتمالی آن‌ها را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتفاق مدت‌هاست که در مرز‌های کشور رخ می‌دهد و بسته به شیوع بیماری‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان از نظر میزان آماده باش و سطح کنترل، شدت و ضعف پیدا می‌کند.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع و ورود بیماری کرونا در کشور رصد بسیار دقیقی در این نمایندگی‌ها وجود دارد و قرنطینه‌های انسانی در مرز‌های جاده‌ای کشور فعال‌تر از گذشته شده‌اند. اما همه دستگاه‌های ذی‌ربط مانند گذرنامه و وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر باید در این زمینه با همدیگر همکاری کنند تا بتوانیم مانع شیوع این بیماری در کشور شویم.

سلمانزاده در پاسخ به سوالی درباره اینکه با وجود اینکه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم، آیا رانندگان و تجاری از این کشور یا با ملیت و تابعیت این کشور به ایران وارد می‌شوند و در صورت ورود مورد پایش قرار می‌گیرند؟ اظهار کرد: شناسایی هویت و ملیت رانندگان، تاجران و همه افرادی که برای ترانزیت به کشور وارد می‌شوند در حیطه اختیارات سازمان راهداری نیست و اداره گذرنامه این وظیفه را بر عهده داشته و چنین آماری در اختیار دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • نمره مثبت در پیشگیری از بیماری‌ها و منفی در ارتقای سلامت