Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی آبدار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مباحث اصلی حوزه مدیریت شهری به ویژه در محدوده‌های تاریخی تعریف گذرهای فرهنگی است، افزود: تبریز به‌ عنوان شهری با هویت تاریخی چند هزار ساله از معابر و گذرهای تاریخی مختلفی برخوردار است که می‌توان با تدوین برنامه‌ای کوتاه و میان‌مدت از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری فرهنگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در وهله اول ایجاد زیرساخت‌های لازم، مرمت کالبد و جداره‌های تاریخی در این مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: علاوه بر این کارها باید با بیان مفاهیم فرهنگی و هنری، معرفی صنایع‌ دستی، تولید محتوا، اطلاع‌رسانی و طرح موضوع به‌ منظور جلب مشارکت مردمی در راستای رونق و توسعه گردشگری فرهنگی در محدوده ­های تاریخی تلاش کرد.

آبدار، ادامه داد: هماهنگی و هم‌افزایی ارگان‌های مختلف درگیر در این طرح از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی، شورای اسلامی و شهرداری تبریز، جلب مشارکت مردمی و همکاری اصناف حاضر در مسیرهای تعیین‌ شده برای ایجاد گذرهای فرهنگی از عوامل موثر در موفقیت این طرح است.

گذرهای فرهنگ و هنر شامل خانه‌های تاریخی، موزه‌ها، گالری‌ها، فروشگاه‌های صنایع‌ دستی و سایر امکان فرهنگی است که در مسیر حرکت گردشگران واقع شده و در این گذرها می توان مجموعه‌ای از کسب‌ و کارهای فرهنگی و هنری از جمله هنر خیابانی، تئاتر و هنرهای آئینی راه انداخت تا در مدت‌ زمان ایستایی گردشگر از آنها برای جلب رضایت گردشگر و ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای شهروندان استفاده کرد.

برچسب‌ها تبریز اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز اشتغال زایی تبریز اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه گفت: بامداد امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همچنین بیان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 6082421

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • سودای جهانی شدن ابیانه چه زمانی محقق می‌شود؟
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟