Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@21:00:23 GMT

گمرک الکترونیک سال آینده راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۵۹۷

گمرک الکترونیک سال آینده راه‌اندازی می‌شود

وزیر اقتصاد دومین نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان گفت: گمرک الکترونیک و هوشمند در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، دژپسند در دومین نشست هم‌اندیشی کارآفرینان جوان با اشاره به اینکه به سمت تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار حرکت می‌کنیم، گفت: سرعتی که در مسیر این برنامه طی کردیم خوب است ولی مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم وزارتخانه در مسیر حمایت از بهبود محیط کسب‌وکار، اظهار داشت: تا اردیبهشت‌ماه سال آینده دوره ثبت شرکت‌ها در ایران ۳ روز خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: درباره استفاده از نظرات بخش خصوصی در صنعت ماینینگ دولت نشست‌هایی داشته و نظرخواهی کرده است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: ۵۲ درصد کل مجوزها مربوط به حوزه اصناف است و وزارت اقتصاد در تلاش است تا در زمینه مجوزها بهبود حاصل شود.

وزیر اقتصاد بیان داشت: وقتی بحث کارآفرینی مطرح می‌شود از ملزومات آن این است که سیاست‌گذار سخنان نخبگان و کارآفرینان را بشنود. امروز دومین جلسه با کارآفرینان برگزار شده است و سازمان مالیاتی و بورس به‌زودی نشست‌هایی را برگزار خواهد کرد.

دژپسند افزود: از کارهای دیگر انجام شده ارائه لایحه حمایت از سهامداران خرد به مجلس است و در سهولت کسب‌وکار تأثیرگذار خواهد بود و ۲۰ رتبه در این بخش بهبود حاصل می‌شود.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: از دیگر موارد در بهبود محیط کسب‌وکار ایجاد مجتمع‌های دعاوی خاص برای فعالان اقتصادی است و دادگاه ویژه‌ای در این بخش‌ها ایجاد شد.

دژپسند با اشاره به اسنکه گواهی اعتبار نقل‌وانتقال مالیاتی در دفاتر انجام‌پذیر شد و این گام بزرگی در سهولت کسب‌وکار است و گواهی ماده ۱۸۶ از ۱۵ روز به ۳ روز کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بهبود محیط کسب‌وکار برای وزارت اقتصاد اهمیت دارد و در یک سال ۴۴ جلسه برگزار شده است و برای هیئت مقررات زدایی نیز ۱۰ جلسه برگزار شده است.

وی افزود: در بحث مالیات در یک سال اخیر به دنبال تسریع در تصویب مالیات بر ارزش‌افزوده بودیم و امیدواریم به‌زودی نهایی شود. همچنین به دنبال تصویب اصلاح مالیات‌های مستقیم نیز بودیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در بحث مالیات در عین تأکید بر عدم فشار به مؤدیان خوش‌حساب، از طریق ساماندهی معافیت‌ها و شناسایی پایه‌های مالیاتی به دنبال افزایش درآمد دولت هستیم و در شرایط تلاش دشمن برای صفر شدن صادرات نفت ایران، درآمدهای مالیاتی باید افزایش یابد و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست‌گذاری‌ها تلاش این است که با گسترش پایه‌های مالیاتی و هوشمند سازی مالیاتی، به دنبال حداقل سازی روابط چهره به چهره در بخش مالیاتی هستیم.

دژپسند اظهار کرد: قرار است تا هفته دولت سال آینده گمرک الکترونیک و هوشمند به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط شدت بخشی به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تأکید کرد: ایران در زمان جنگ نیز نشان داد که تحریم‌ها تأثیرگذاری نداشته است و کارآفرینان در عبور از شرایط تحریمی به کشور کمک کنند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: کارآفرین فرهاد دژپسند گمرک الکترونیک وزیر اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه

نخستین جلسه بررسی پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در سال ۱۴۰۳ به ریاست عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور جمعی از معاونان وزیر، مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، مدیران اپراتور‌های ارتباطی برگزار شد.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات در این جلسه ابتدا با اشاره به پاسخ پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایت صهیونیست‌ها علیه کنسولگری کشورمان در دمشق گفت: اقدام مقتدرانه، بازدارنده، افتخارآفرین، دقیق و حساب شده نیروی‌های مسلح کشورمان در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی جای تبریک و دست مریزاد ویژه به نیرو‌های مسلح کشورمان بویژه نیروی هوافضای سپاه پاسداران دارد؛ اقدامی که دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وی افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی در ماه‌های گذشته جنایت‌هایی را در غزه رقم زده بود که در تاریخ بشریت بی سابقه بود که البته ماهیت این رژیم را بیش از پیش برای همه آزادگان جهان نمایان کرد و مردم جهان دیدند که چگونه نیرو‌های مسلح کشورمان پاسخی درخور و مقتدرانه به این رژیم دادند که باید ضمن شکرگذاری از این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

زارع پور در ادامه با اشاره به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: کاری که با یکدیگر و در کنار هم نزدیک به دو سال شروع کردیم کار بسیار بزرگی بود که می‌تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه‌ای تا چند دهه آینده حل کند.

وی افزود: تاکنون برای تحقق اهداف تعیین شده در این پروژه، مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌ایم که خوشبختانه با پیگیری و همراهی همه جانبه مسائل و مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است به طوری که اکنون می‌توانیم بگوییم که این پروژه به نقطه مطلوبی رسیده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن و نهایی کردن این پروژه در سال جاری باید با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلایی برای این پروژه است، تصریح کرد: عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت سر گذاشته شده است و مسیر پیش روی این پروژه اکنون هموار شده است که آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهمترین آن‌ها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵ روز برای اپراتور‌های مورد تأیید وزارت ارتباطات است.

زارع پور با اشاره به اینکه اکنون دغدغه جدی و مشکل غیرقابل حلی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمامی اپراتور‌ها و مدیران استانی تمام قد و تمام وقت پای کار بیایند تا پوشش فعلی در سال جاری حداقل به دوبرابر یعنی ۱۴ میلیون برسد و هم بتوانیم به اهداف تعیین شده برای دستکم ۳ میلیون اتصال فیبرنوری برسیم که این یعنی شش برابر شدن مشترکین فیبرنوری که این امر نیازمند بازنگری در طراحی و مدل اجرایی پروژه است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه برای افزایش آمار اتصال کاربران به فیبر نوری نیز باید پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پیدا کند، گفت: اپراتور‌ها نیز حتماً توجه داشته باشند که باید امکان ارائه سرویس اینترنت با سرعت تا هزار مگابیت برثانیه (یک گیگابیت برثانیه) را برای مشترکین فراهم کنند.

وی خطاب به اپراتور‌های حاضر در جلسه افزود: همانطور که در پروانه‌های صادره و توافقات آمده است اگر منطقه‌ای در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد حتماً اپراتور مربوطه باید در کمترین زمان ممکن و حداکثر ظرف یک ماه، سرویس فیبرنوری را برای متقاضی راه اندازی کند.

در ابتدای این جلسه امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از میزان پیشرفت این پروژه و مشکلات پیش رو ارائه کرد.

وی در بخشی از این گزارش افزود: تعداد شهر‌هایی که در آن پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها آغاز یا نهایی شده به ۴۳۰ شهر و میزان حفاری به بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر رسیده است و همچنین میزان پوشش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار در ابتدای سال گذشته به بیش از ۷ میلیون پوشش در ابتدای سال ۱۴۰۳ رسیده است.

در ادامه این جلسه، ابتدا مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های کشور و سپس مدیران اپراتور‌های مجری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها به بیان نقطه نظرات، دغدغه‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه اندازی فیبرنوری در یک ماه
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • سه دستگاه هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» در آینده نزدیک
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود