Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی گفت: فرهنگ استفاده از خمیرمایه برای تولید نان با کیفیت و سالم باید در کشور نهادینه شود.

به گزارش قدس آنلاین، احسان اژدری بیان کرد: خوشبختانه با بهبود فرهنگ سازی صورت گرفته به منظور استفاده از خمیرمایه به جای مواد مضری همچون جوش شیرین، تمایل به مصرف خمیرمایه در کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحث رقابت در تولید نان باعث شده است تا کیفیت نان مورد توجه جدی قرار بگیرد که همین امر نقش موثری در افزایش مصرف خمیرمایه در کشور داشته است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی از عزم این مجموعه برای تحقق اهداف رونق تولید سخن گفت و خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه به شعار رونق تولید در سال جاری، همواره در این مسیر قدم برداشته و تلاش کرده است پیشرو و پیشران و مجری سیاست های ابلاغی باشد.
وی با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای فرهنگ سازی مصرف خمیرمایه و عدم مصرف جوش شیرین گفت: خوشبختانه با مکاتبات متعدد صورت گرفته و همکاری اداره نظارت بر مواد غذایی و نیز مطالبه‌گری عمومی مردم، مصرف جوش شیرین در انواع نان رو به کاهش است.
وی در خصوص لزوم جایگزین کردن خمیرمایه به جای جوش شیرین خاطرنشان کرد: خمیرمایه به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌های گروه  B، داشتن نقش مؤثر در بهبود کیفیت نان و خاصیت پروبیوتیک و همچنین عطر، طعم، بافت و رنگ و بوی مناسبی که در نان ایجاد می‌کند، می‌بایستی جایگزین جوش شیرین شود.
اژدری تأکید کرد: ضمن اینکه جوش شیرین به عنوان ماده‌ای سرطان زا، باعث ناراحتی‌های گوارشی، ایجاد سرطان و همچنین ممانعت از جذب مواد مغذی نان می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چه نهادهایی برای فرهنگ سازی برای مصرف خمیرمایه دخیل هستند، گفت: متولیان در وزارت بهداشت و دفتر بهبود تغذیه این وزارت خانه در این امر دخیل هستند که همکاری بسیار خوبی در ارتقاء مصرف خمیر مایه داشته اند.
اژدری ادامه داد: همچنین رسانه ملی با تهیه برنامه های آموزشی و نیز دانشگاه ها و اتحادیه های نانوایان، نقش موثری دارند.
وی با اشاره به فعالیت موسسه کیفیت رضوی در حوزه نان بیان کرد: فرهنگ سازی که برای مصرف خمیرمایه توسط این مجموعه در حال انجام است، می تواند نقش موثری برای بهبود کیفیت نان و تولید نان طیب داشته باشد.
اژدری افزود: علاوه بر این همکاری نهادهایی نظیر اداره استاندارد که با تعیین شاخص ها و کنترل نانوایی ها نقش موثر و بازدارنده ای در مصرف جوش شیرین دارند و آموزش های لازم برای کودکان و نوجوانان در مدارس و تبیین فواید استفاده از نان سالم، در این خصوص تاثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی تاکید کرد: در نهایت تمام تلاش باید در مسیری صورت گیرد تا فرهنگ مطالبه گری مردم برای مصرف نان سالم و طیب با استفاده از خمیر مایه توسعه پیدا کند.
منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خمیرمایه شرکت نان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

بر این اساس ذبیح الله خدائیان در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تاکید بر اینکه زیر ساخت تمامی مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و... اقتصاد است، گفت: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این امر حاکی از  آن است که مهمترین مسئله کشور، اقتصادی و معیشت مردم است.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و تاکید کرد که مدیران باید با یک برنامه ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شما است، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

خدائیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار سایر مدیران است؛ قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار سال و حمایت از صنعت، از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

توصیه‌های رئیس سازمان بازرسی به مدیران ارشد صنعت نفت

وی در ادامه سخنان خود شش توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آنها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

انتقاد از خام فروشی در حوزه صنعت نفت دومین موضوعی بود که خدائیان به آن اشاره و توصیه کرد که راهکارهایی اتخاذ شود تا زنجیره محصولات پایین دستی با ارزش افزوده بالا افزایش یابد.

سومین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد شفافیت در حوزه نفت بود و خواستار شفافیت در زنجیره تولید؛ مصرف و فروش شد.

مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز و نفت چهارمین توصیه خدائیان به مدیران صنعت نفت بود و با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این صنعت قانون وجود دارد، افزود: در این راستا باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره سازی اتخاذ شود.

وی در چهارمین نکته به مدیران توصیه کرد که توسعه و گسترش میادین نفتی و سرمایه گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند.

پنجمین توصیه خدائیان توجه ویژه به بخش حقوقی در انعقاد قراردادها، دفاع از دعاوی و... بود.

ارتقاء سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای) به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت ششمین توصیه رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود که خواستار راه اندازی این سامانه شد.

خدائیان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است بخش پایین دستی نفت به خصوص پتروشیمی‌هاست که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

وی همچنین این قول مساعد را داد که سازمان بازرسی از سرمایه گذاری مشروع حمایت خواهد کرد.

در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان ماموریت داد که نشست‌های جداگانه‌ و مستمر را با بخش‌های مختلف صنعت، نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند که هم خواسته‌های آنها شنیده و از نقطه نظراتشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش روی این صنعت گام بردارد.

در این نشست ستار شیرعالی معاون اقتصادی سازمان بازرسی نیز موضوعاتی را مطرح کرد.

بنابراین گزارش، در ادامه برخی از مدیران مشکلات و درخواست‌های خود را با رئیس سازمان بازرسی در میان گذاشتند و از حمایت‌های سازمان بازرسی تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا چیزی به نام قند سالم وجود دارد؟
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • تحول آوینی منجر به نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت شد
  • ساخت آب‌شیرین‌کن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • ساخت سامانه آب‌شیرین‌کن خورشیدی دستاوردی دیگر در کشور
  • ساخت آب‌شیرین‌کُن خورشیدی مجهز به پمپ حرارتی در کشور
  • موفقیت متخصصان ایرانی در مسیر تولید خوارک دام، طیور و آبزیان