Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:59:48 GMT

امدادرسانی به210هزارنفردرسیل‌وبرف

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۶۸۵۸

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۲۱۰هزار نفر از هموطنان متأثر از حوادث جوی در ۱۸ روز گذشته خبر داد. ناطقان: مرتضی سلیمی با تشریح گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ دی ماه تا امروز شنبه ۵ بهمن ماه گفت: هموطنان همه استان‌ها متأثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده‌اند و در این مدت با فعالیت شبانه روزی ۳ هزار و ۸۹۲ امدادگر و نجاتگر به ۲۱۰ هزار نفر از هموطنان خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی افزود: هموطنان در یک هزار و ۲۰۰ شهر، روستا و جاده کوهستانی از خدمات امداد و نجات برخوردار شدند و با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادر‌های فردی، ۲۷ هزار و ۶۶۹ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند. به علاوه ۱۱۶ نفر از سوی نیرو‌های امدادی هلال احمر نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به رهاسازی ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک و تخلیه ۲۴۰ واحد مسکونی از سیلاب، گفت: متأسفانه ۵ نفر از هموطنان در مه ولات استان خراسان رضوی، بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل و ریزش آوار جان باختند. ۱۱ فروند بالگرد که شامل ۴ بالگرد هلال احمر و ۷ بالگرد نظامی است، با انجام ۲۸۲ سورتی پرواز معادل ۱۹۲ ساعت پرواز، ۶۵ تن اقلام امدادی را به مناطق متأثر از سیل منتقل کردند.

به گفته سلیمی، ۴۷ هزار و ۴۷۰ بسته غذایی، ۴ هزار و ۶۸۱ دستگاه چادر امدادی، ۲۴ هزار و ۷۶۰ تخته پتو مینگ، ۲۵ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۰ هزار و ۶۴۹ تخته موکت، ۶ هزار و ۳۱۰ کیلوگرم قند و شکر، ۲۱ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم برنج، ۲ هزار و ۶۰۷ شعله والوور، ۴ هزار و ۸۴۰ قوطی روغن، ۷۱ هزار و ۷۳۲ بطری آب معدنی، ۴ هزار و ۴۸۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۸۸ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد. منبع: میزان برچسب ها: امدادرسانی ، سیل ، برف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امدادرسانی سیل برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی در اصفهان طی ۱۰ روز

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان ۴ فروردین ۱۴۰۳، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به ۷ هزار و ۹۲۶ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۵ هزار و ۸۷۹ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۲ هزار و ۴۷ مورد حوادث ترافیکی بود.

وی با بیان اینکه تعداد تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین سال جاری ۵۰ هزار و ۵۷۸ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شد.

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح امداد سلامت نوروزی ۱۰۸ هزار و ۲۱۶ نفر به بخش اورژانس بیمارستان‌های سطح استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به انجام ۳۱ هزار و ۸۱۴ بازرسی نظارتی در استان اظهار داشت: در طرح امداد نوروزی ۷۱ بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان، ۳۰ بازدید نظارتی توسط معاونت درمان از مراکز درمانی، ۳۰ هزار ۶۹۳ بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و یک هزار و ۲۰ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام شده است.

زمانی یادآور شد: در طرح امداد نوروزی ۱۶۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۳۲ ایستگاه سلامت نوروزی شامل ۱۸ ایستگاه سلامت جاده‌ای و ۱۴ ایستگاه سلامت شهری به شهروندان و مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 6062553

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۴۰ گرفتار در آبگرفتگی جهرم
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی
  • امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر به ۱۷ هزار نفر
  • امدادرسانی ایام نوروز 1403 نیرو‌های هلال‌احمر به ۱۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۲ هزار و ۴۷ حادثه ترافیکی در اصفهان طی ۱۰ روز
  • هلال احمر استان مرکزی به ۶۵ حادثه دیده امدادرسانی کرد