Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: در کشتی آزاد کاوه و محمدی در تلاش هستند با تغییر اوزان، ترکیب تیم ملی را مهندسی کنند تا به سهمیه‌های باقی مانده المپیک برسیم. ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سومین قسمت از برنامه دایره طلایی عصر امروز (شنبه) با اجرای شهاب قاسمی از شبکه سه سیما به نمایش درآمد که بخش اول برنامه به موضوع برگزاری سومین دوره مسابقات جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در بجنورد و حواشی مربوط به آن اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا منصوریان کارشناس کشتی درخصوص سطح کیفی این رقابت‌ها و حرکات عجیب و ناپسند ورزشکار زیمباوه‌ای که مورد انتقاد اهالی کشتی قرار گرفت، گفت: در شرایط امروز جامعه ما باید خیلی حواس‌مان جمع باشد که همه کارها درست پیش برود. ما یک کشور امن، مستقل و بسیار مقتدری هم در منطقه هستیم، بنابراین در این شرایط نیاییم مسابقاتی را به آن شکل نامطلوب برگزار و سپس توجیه کنیم که تعداد زیادی تیم خارجی آوردیم. اتفاقاً در این شرایط باید کارمان را درست انجام دهیم و اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم، به لحاظ کیفی خوب باشد. مسابقات از نظر کمی خوب بود، اما وقتی قهرمانان ما روی سکو نمی‌روند، یعنی در این داستان حتما خبرهایی هست.

وی ادامه داد: ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی در کشور ما اصالت ویژه‌ای دارد. اساسا نوع نگاه مردم ما به این رشته توام با احترام و رعایت بسیاری از اصول اخلاقی بوده، علی‌رغم اینکه ما چنین ریشه محکمی را داریم، اما مدت زیادی است که ما شاهد آن ویژگی‌های منحصربه فرد ورزش پهلوانی‌مان نیستیم که دلایل مختلفی دارد که ما فرصت‌سوزی زیاد کرده‌ایم. خطاهای مدیریتی زیاد داشتیم. درمقاطعی این رشته را به انحصار کشاندیم، سوءاستفاده‌هایی صورت گرفته که اسناد آن نیز موجود است. هنوز که هنوز است، خیلی‌ها چیزی به اسم فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در ایران نداریم، اینجا به عنوان یک موسسه ثبت شده و در اولین قدم باید روشن شود. یکسری تبلیغات نادرست شده و امروز هم هیچ اراده جدی وجود ندارد که به صورت جدی به آن پرداخته شود. تعجب ندارد در چنین اوضاع و احوالی ما مسابقه جهانی برگزار کنیم و بعد یک آفریقایی که هیچ اصالتی در این ورزش ندارد، آن حرکات ناشایست را در سالن انجام می‌دهد و احساسات میلیون ها آدم را جریحه‌دار می‌کند.

در ادامه این برنامه حسن رنگرز که  میهمان حضوری برنامه بود، به عنوان سخنگوی فدراسیون کشتی فدراسیون کشتی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون و همچنین بدهی‌های سنگین موجود اظهار داشت: کشتی با حجم برنامه‌های فنی مواجه هست و تمام تلاش عزیزان ما متوجه این مهم است که منابع مالی لازم را تامین کنند. برنامه‌های فنی مثل برنامه‌های عمرانی نیست و نمی‌شود بخشی از برنامه را متوقف کرد و به همین دلیل تامین اعتبار قابل ملاحظه‌ای نیاز است. فرآیند مختلفی برای انتخاب ملی‌پوشان ترسیم شده و امیدوار هستیم آن چیزی که مردم توقع دارند با تامین منابع مالی لازم، با توجه به اینکه فدراسیون کشتی هم مقروض است و این مانعی برای اجرای حداکثری برنامه‌هاست، تامین شود.

وی در پاسخ به این سوال که کادرفنی تیم‌های پایه چه زمانی معرفی می‌شوند؟ گفت: تاکید ما در گام اول نونهالان بود که کادرفنی و سرپرستان معرفی شده و اردوها برگزار شدند. قهرمانان بزرگ جهان و المپیک را در اردوی بسترسازی داریم و اردوها در استان‌های صاحب کشتی برگزار می‌شود. رده سنی نوجوانان و جوانان هم با استفاده از خرد جمعی تا آخر بهمن معرفی می‌شوند، چون انتخابی تیم‌های ملی و قهرمان کشوری در دهه‌های میانی اسفند برگزار خواهد شد.

رنگرز ضمن تاکید بر میزبانی خوب شیرازی‌ها از جام تختی و استقبال مردم از این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: فقط 4 کشتی‌گیر از حضور در این رقابت‌ها مستثنی شدند و قریب 100 کشتی‌گیر داخلی و 5 تیم خارجی بار فنی این مسابقات را به سطح مطلوبی رساند. مصافی که مدعیان داخلی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی داشتند، نتایج غیرقابل پیش‌بینی را رقم زد. شرایط امروز شرایط خاصی است، اما حضور این خارجی‌ها نشان داد ما آمادگی میزبانی هر رویدادی را داریم. لغو جام جهانی و بعد هم میزبانی لیگ قهرمانان آسیا یک رفتار سیاسی است که اتفاق می‌افتد، اما عملاً نشان دادیم ما شاخص‌های برگزاری مسابقات را به بهترین شکل ممکن داریم.

وی درباره کشتی جنجالی رضا گرایی و امین کاویانی‌نژاد در شیراز گفت: متاسفانه اتفاقی که افتاد، زیبنده کشتی کشور نبود و از نظر فدراسیون کشتی نیز این حرکت ناپسند است. نماینده کمیته انضباطی که مستقر در سالن بود، همه کشتی‌ها را در گزارشی مبسوط در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد و قطعا برخورد انضباطی لازم اتفاق خواهد افتاد، اما اتفاقات خوبی هم حاصل شد. اسامی نفرات برتر را می‌دیدم، در خلال برگزاری مسابقات، جوانان زیر 23 سال ما نتایج خوبی گرفتند. کشتی فرنگی ما یک پوست اندازی جدی کرده و نسل نو و شایسته‌ای می‌تواند یک تیم بسیار خوب را در بازه زمانی 2020 تا 2024 شکل بدهد. البته اگر این تیم و کادرفنی حفظ شوند، حتما اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. کار برای المپیک 2020 سخت خواهد بود، چون برای موفقیت در المپیک باید برنامه 6 تا 8 ساله داشته باشیم و اگر این سرمایه‌ها حفظ شوند، قطعا در آینده اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

سخنگوی فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه ظاهراً امسال مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: یکی از اتفاقات عجیب این است که شنیده‌ها حکایت از این دارد که امسال جهانی اوزان غیرالمپیکی را نداریم و اگر این اتفاق رخ بدهد، چون طیف زیادی از کشتی‌گیران در اوزان غیرالمپیکی قریب یک 1.5 سال زمان باید برای عرض اندام در رقابت‌های رسمی و معتبر منتظر بمانند. امیدواریم اتحادیه جهانی دراین تصمیم تجدید نظر کند. در برخی اوزان می‌بینیم که کشتی‌گیر ما علی‌رغم کیلوی زیادی که از بدنش کم می‌کند، می‌خواهد شانس خود را در وزن المپیکی امتحان کند.

دارنده دو مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان درباره احتمال تغییر میزبان مسابقات گزینشی اول المپیک گفت: صبح امروز (شنبه) بحث‌هایی مطرح شد که کنفدراسیون کشتی آسیا در حال مطالعه برای گرفتن میزبانی از چین است تا میزبانی به کشوری داده شود که از بابت ویروس و بیماری نگرانی درآن وجود نداشته باشد. به هرصورت برگزاری مسابقات در فضای ایمن حداقل توقع و مطالبه همه هست.

رنگرز با اشاره به مسابقات گزینشی پیش‌روی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تاکید کرد: برای کسب سه سهمیه فرنگی و چهار سهمیه در کشتی آزاد، دهه اول فروردین در آسیایی چین و بعد از آن در اردیبهشت در رقابت دوم در صوفیه بلغارستان شرکت خواهیم کرد. کسب سهمیه‌های باقی مانده کار سختی است و در فرنگی فقط 8 کشتی گیر آسیایی توانسته‌اند کسب سهمیه کنند. در 67 کیلوگرم هیچ آسیایی موفق به سهمیه نشده و  در 87 کیلوگرم دو آسیایی سهمیه گرفته‌اند و به همین دلیل کسب سهمیه در 97 کیلوگرم با توجه به کیفیت کشتی‌گیر ما و فضایی که در اوزان سنگین وزن حاکم است، آسان‌تر به نظر می‌رسد و در این وزن مشکلی  برای سهمیه نداریم. در کشتی آزاد هم محسن کاوه و غلامرضا محمدی در تلاش هستند تا با تغییر اوزان، ترکیب تیم ملی را مهندسی کنند تا به سهمیه‌های باقی مانده برسیم. بعد از سهمیه تمرکز ما روی المپیک خواهد بود.

ضیافت شام قهرمان المپیک برای سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و کادرفنی در شیراز

 

انتهای پیام/

R1351/P/S3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشتی آزاد کشتی حسن رنگرز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی حسن رنگرز کشتی آزاد کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۲سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک

کشتی آزاد ایران دو سهمیه دیگر خود برای حضور در المپیک پاریس را امروز در بیشکک کسب کرد تا تنها در یک وزن چشم به گزینشی جهانی داشته باشد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی امروز دو سهمیه ارزنده کشتی کشورمان را مسابقات انتخابی قاره آسیا در قرقیزستان به چنگ آوردند و بلیت پاریس ۲۰۲۴ را برای خود و تیم ملی رزرو کردند. محمدنژاد اما با شکستی تلخ و سنگین این فرصت را از دست داد.

با مشخص شدن ۱۲ کشتی‌گیری که از آخرین گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، برخی نفرات مدعی‌ نظیر امان امان هندی باید در آخرین مسابقه به دنبال کسب مجور حضور در پاریس باشند.

مسابقات گزینشی آسیایی، آخرین مسابقه قاره‌ای بود که از امروز (31 فروردین) بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا، در رشته کشتی آزاد در بیشکک آغاز شد.

امان امان هندی قهرمان سال گذشته آسیا، حریف مغولی احمد جوان که او را از دور رقابت‌ها حذف کرد و کایپانوف قزاق که مغلوب یونس امامی شد، حالا باید در استانبول به دنبال سهمیه المپیک باشند که آخرین مسابقه گزینشی المپیک است.

کشورهای قرقیزستان، مغولستان، قزاقستان، ژاپن و ازبکستان در کنار ایران شش تیمی بودند که سهمیه های بیشکک را به نام خود سند زدند.

 

سرلک نماینده ایران برای آخرین انتخابی المپیک 

کاوه سرمربی تیم ملی در خصوص تکلیف سهمیه تنها وزن باقیمانده ایران برای المپیک افزود: ما پیش بینی احتمالات را داشتیم، علیرضا سرلک نایب قهرمان کشور را برای مسابقات گزینشی المپیک در ترکیه نگه داشتیم. هر چند که در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران اکنون مشکلات برای نتیجه‌گیری دارد اما جوانانی هستند که در آینده می‌توانند به خوبی بدرخشند.

کاوه افزود: در این وزن جوانان مانند احمد جوان، ابراهیم خواری و میلاد والی زاده هستند که می‌توانند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند.

سرمربی تیم ملی در خصوص باخت جوان گفت: اختلاف امتیازی جوان با حریف امتیاز نبود. او بعد از فن چهار امتیازی نتوانست کشتی خود را جمع و در نهایت باخت. جوان در مسابقات اسپانیا نیز با این مشکل روبرو بود. جوان می‌تواند با تغییر وزن نتایج بهتری کسب کند. کسانی در کشتی نتیجه خواهند گرفت که اشتباه کمتری داشته باشند.

 

۱۲ کشتی‌گیر انتخاب‌شده امروز آسیا برای المپیک 

نتایج رقم خورده در مسابقات گزینشی آسیایی و 12 کشتی‌گیری که در قرقیزستان موفق به کسب جواز حضور در المپیک شدند، به شرح زیر هستند:

نیمه‌نهایی 57 کیلوگرم

مونخ باتخویاگ (مغولستان) 3 – بکزات آلماز اولو (قرقیزستان) 3 (برنده)

امان امان (هند) صفر – غلامجان عبدالله‌یف (ازبکستان) 10

سهمیه المپیک: بکزات آلماز اولوی قرقیز و عبدالله‌یف ازبک

 

نیمه‌نهایی 65 کیلوگرم

کوتارو کیوکا (ژاپن) 11 -شائوهوآ یوآن (چین) صفر

ارنازار آکماتعلیف (قرقیزستان) 5 – کیوانگ کیم (کره شمالی) 3

سهمیه المپیک: کیوکای ژاپنی و آکماتعلیف قرقیز

 

نیمه‌نهایی 74 کیلوگرم

بکزاد عبدالرحمانوف (ازبکستان) 6 – اوروزبک تاکتومامبتوف (قرقیزستان) صفر

یونس امامی (ایران) 11 –نورکجا کایپانوف (قزاقستان) صفر

سهمیه المپیک: عبدالرحمانوف ازبک و امامی از ایران

 

نیمه‌نهایی 86 کیلوگرم

بات بایامباسورن (مغولستان) یک (برنده) -ژو شن لین (چین) یک

هایاتو ایشی‌گورو (ژاپن) 10 -گیوانک کیم (کره جنوبی) صفر

سهمیه المپیک: ایشی‌گورو از ژاپن و بایامباسورن مغولی

 

نیمه‌نهایی 97 کیلوگرم

علیشیر یرگالی (قزاقستان) 3 -آووسایمان هابیلا (چین) 2

امیرعلی آذرپیرا (ایران) 3 – گانخویاگ گانباتار (مغولستان) صفر

سهمیه المپیک: آذرپیرا از ایران و یرگالی قزاق

 

نیمه‌نهایی 125 کیلوگرم

دنگ ژی وی (چین) صفر – مونختور (مغولستان) 2

شامیل ماگومد شریپوف (بحرین) 3 -یوسف باتیرمورزائف (قزاقستان) 7

سهمیه المپیک: مونختور مغولی و باتیرمورزائف قزاق

در مسابقات گزینشی المپیک مسابقه فینال برگزار نمی‌شود و برندگان دو رقابت نیمه نهایی جواز حضور در المپیک را دریافت می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • حذف کامران قاسم‌پور از المپیک/ کسب ۲سهمیه کشتی آزاد در انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک
  • کسب ۲سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک
  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • ارزیابی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از کسب دو سهمیه و یک احتمال دیگر
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • شوک صبحگاهی به کشتی: سهمیه ۵۷ پرید!
  • جایگزین احسان لشگری در تیم ملی به‌زودی معرفی می‌شود
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید کسب سهمیه برایتان راحت‌تر است
  • اگر به دنبال مدال المپیک هستید، کسب سهمیه برایتان راحت تر است
  • احتمال تعویق اردوی کشتی آزاد درصورت تکمیل سهمیه‌ها در بیشکک