Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحرخیز بیان کرد: با برسی های صورت گرفته از مجموع شکایت‌های ارسالی به اداره کل بازرسی استان بوشهر بخش اعظم آن نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان بوده است است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، «امید سحرخیز» روز شنبه (5 بهمن) در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با تاکید بر اینکه بوشهر استانی سالم در سطح کشور است اظهار داشت: قاطبه کارکنان و مدیران استان این استان از سلامت لازم برخوردار هستند ولی باید بدانیم در مسئله فساد میزان کم آن هم نیز ناپسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه هیچ گونه اغماض و ملاحظه‌ای در راستای مبارزه با فساد نخواهیم داشت و با مراقبت و نظارت جدی از بروز فساد جلوگیری خواهیم کرد افزود: در نوع مواجهه و ارتباط با ارباب‌رجوع هر اقدام خلاف قانون که منجر به ایجاد نارضایتی و ناامیدی مردم شود به‌طور قطع خیانت است.

 

سحرخیز با اشاره به اینکه  در برسی های صورت گرفته از مجموع شکایت‌های ارسالی به اداره کل بازرسی استان بوشهر بخش اعظم آن نارضایتی مردم از نوع رفتار مسئولان بوده است است تصریح کرد: اگر در مرحله نخست پاسخگویی درست انجام می‌شد خیلی از این موارد به دستگاه نظارتی منتقل نمی‌شد.

 

وی با تاکید بر لزوم ایجاد  نهضتی برای ایجاد رضایتمندی و افزایش امید در بین ارباب‌رجوع از عملکرد دستگاه های اجرایی اظهار داشت: صرفه‌جویی در شرایط کنونی کشور که با کمبود منابع مالی روبه رو هستیم ضروری است و مدیرانی که برای چند روز خودرو نیاز دارند برای اجاره دنبال خودروهای لوکس خارجی اجاره‌ای نروند.

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه اگر سازمان بازرسی در خصوص تخلفات مدیران تشکیل پرونده ندهد نمی‌توانیم پاسخگوی مردم و وجدان خود باشیم اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور جایی برای این‌گونه حیف‌ومیل‌ها وجود ندارد و استاندار بوشهر و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی این استان سازوکار لازم را برای مقابله با این موارد پیش‌بینی کنند.

 

سحرخیز با اشاره به در پیش رو بدن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات علاوه بر لزوم  تلاش همگانی برای حضور  بانشاط و حداکثری مردم پای صندوق های رای، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تبلیغات در ساعت اداری به نفع یا برعلیه هر یک از نامزد ها تخلف و جرم محسوب می شود.

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مراقبت در خصوص استفاده اموال و امکانات دستگاه‌ها در موضوع انتخابات تصریح کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های ارزنده‌ای در اقتصاد کشور دارد و این یک فرصت است که تکلیف و مسئولیت را در اجرا و نظارت سنگین‌تر کرده است.

 

وی افزود: در برخی از موضوع‌ها اگر درک شرایط و ملاحظه‌کاری اجرایی نبود ممکن بود به پرونده‌سازی برسد که با نگاه پیشگیرانه عمده این مسائل حل‌شده است.

 

سحرخیز با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان بوشهر ادامه داد: وضعیت اقلیمی، ساحلی، صادرات ۹۵ درصد نفت کشور، تولید تقریبی عمده گاز کشور، دومین گمرک کشور، این‌ها ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان بوشهر است و برخی مشکلات هم وجود دارد که مدیران در حوزه اجرا باید نظارت دستگاه بازرسی را در کنار خود ببینند.

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر با بیان اینکه چنانچه مدیران اقدام‌ها را در مدار قانون پیش ببرند با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد اضافه کرد: در سازمان بازرسی استان بوشهر پرونده‌هایی که با آن مواجه هستیم عمده مشکلات به داستان همیشگی جهل به قانون می‌رسیم اگر به عنوان یک مشکل به آن نگاه کنیم راه درمان آن آموزش است.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی دستگاه‌ها حتی در سطح مدیران، اشراف قانونی لازم وجود ندارند این به‌طور حتم مسئله‌ساز خواهد شد ادامه داد: خیلی سخت است می‌بینیم در برخی پرونده‌ها فردی که تازه بازنشسته شده اما هنوز پاداش بازنشستگی خود را نگرفته باید گرفتار پاسخگویی به حوزه نظارتی، مباحث قانونی و مسئولیتی که پیش از این بر عهده داشته بشود که پس از بررسی مشخص می‌شود تا جهل به قانون است.

 

سحرخیز افزود: برخی از دستگاه‌ها پروژه عمرانی اجرا می‌کنند یا دفتر فنی فاقد نیروی کارشناسی دارند و یا زمانی که نظارت بر پروژه‌ها بر عهده آن‌ها گذاشته‌شده به علت ناآشنایی به قانون صورت وضعیت را دقیق کنترل نمی‌کنند و احتمال دارد با اضافه پرداخت به پیمانکار مواجه شوند.

 

مدیرکل بازرسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر این اضافه پرداخت غیرقانونی به پیمانکار از روی عمد و اراده باشد اختلاس است و اگر سهل‌انگاری و پرداخت‌های غیرقابل‌بازگشت اتفاق افتاد، مصداق اهمال و سهل‌انگاری منجر به تضییع اموال دولتی است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما رویداد ملی فهما نماز جمعه کمک به سیل زدگان رویداد ملی فهما نظارت و بازرسی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات با حضور در نخستین همایش دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، با اشاره به راه اندازی و فعالیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بر مبنای هوش مصنوعی، اظهار داشت: در این سامانه علاوه بر ارائه خدمات به مردم، مشکلاتی مانند تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف رفع شده است.

وی افزود: در امر پایش اراضی نیز، با استقرار در ۳۱ استان، به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات دست یافته ایم. همچنین، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی در شناسایی آنها موثر بوده است.

خوانساری با اشاره به تعدد دستگاه‌های ذیربط با صدور مجوزها، گفت: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه اماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوز‌های زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • تسهیل امور مردم در پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • دست برتر مردم در حجاب
  • بزرگ‌ترین معضل زیست‌محیطی قم فاضلاب است