Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: فردی که در سال 85 به دلیل اختلافات خانوادگی مرتکب قتل شده بود پای چوبه دار در کرمانشاه بخشیده شد.

به گزارش رکنا، رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه از رهایی یک محکوم به قصاص نفس در مرکز استان خبر داد؛ این بیستمین پرونده قتل در سال ۹۸ است که با کمک ستاد تالیف قلوب به صلح و سازش ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه روز شنبه به نقل از جبار تجری اعلام کرد: در سال ۱۳۸۵ در پی اختلاف خانوادگی یک قتل رخ می دهد که در آن قاتل، همسر سابق خود را به قتل می رساند.

وی ادامه داد: پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه در سال ۱۳۹۰ برای اقدامات سازش به شورای حل اختلاف (ستاد تالیف قلوب) ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری افزود: در این چند سال، تلاش‌های فراوانی با مراجعه به خانواده مقتول و تقاضای گذشت صورت گرفت اما با موافقت اولیای دم مواجه نشد و آنان بر قصاص نفس محکوم علیه تأکید داشتند؛ با این حال در نهایت با پادرمیانی و تلاش های بی شائبه اعضای شورای حل اختلاف استان این کار میسر و اولیای دم با حضور در دفترخانه، رضایت خود را اعلام کردند.

به گفته او، قاتل هم پس از جلب رضایت و آزادی از زندان با ابراز ندامت و پشیمانی به آغوش گرم خانواده بازگشت.

تجری با تقدیر از اعضای شوراهای حل اختلاف استان، گفت: ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه طی ۹ ماه سپری شده از سال جاری ، از خزان ۲۰ باغ زندگی جلوگیری کرده است؛ یعنی ممانعت از فروپاشی حداقل ۲۰ خانواده با تصور و تجسم عواقب بسیار خطرناکی که فروپاشی و بی سرپرستی، یک خانواده را تهدید می کند.

او ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و ارایه آموزش های صحیح در خصوص راهکارهای کنترل خشم و مسائل حقوقی به شهروندان، شاهد کاهش نزاع و پیامدهای آن در جامعه باشیم.

به گزارش ایرنا، «ستاد تألیف قلوب» استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۳ و به ابتکار دادگستری استان با هدف رسیدگی به پرونده‌های مهم از جمله قتل تشکیل شده است.

تاکنون بیش از ۳۳۰ فقره پرونده قتل به ستاد تألیف قلوب ارجاع و ۱۱۶ فقره آن به صلح و سازش منجر شده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی قتل آزادی زندان اخبار حوادث قتل قاتل کرمانشاه چوبه دار اختلافات خانوادگی حوادث کرمانشاه اخبار کرمانشاه عکس فیلم زن اخبار تهران حوادث تهران تهران دختر خانواده عجیب دختر جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل امام حسنی ها اجتماع قلوب بوده است

حجت الاسلام محمد زمان قربانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره اجرای محفل بزرگ امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: اجتماع با شکوه و مبارکی که در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) رخ داد بسیار متبرک و اجتماع قلوب بوده است.

وی افزود: یکی از ماحصل‌های این رویداد مهم موضوع همبستگی مردم در امور فرهنگی و دینی بشمار می‌رود که علی رغم تلاش‌های شبانه روزی دشمنان و رسانه‌های معاند، در سطح خیلی خوب و با حضور جمع کثیری از مردم با بصیر برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: این اتفاق مهم در دنیا نشان که اتحاد مردم دیندار جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است.

وی افزود: حضور نمایندگان جبهه مقاومت و دعا برای موفقیت فلسطین پیامی به استکبار ستیزان منطقه بوده است که پشتیبانی ملت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام قربانی تاکید کرد: این رویداد قرآنی نقشه دشمنان را در هم پیچیده و حضور جوانان در این اتفاق حقانیت را به تصویر کشید.

کد خبر 6064194

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی ها اجتماع قلوب بوده است
  • لحظه نجات خانواده ۴نفره از سیل در نطنز +فیلم
  • پرونده قتل در دزفول منجر به صلح و سازش شد
  • سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»
  • سازش پرونده قتل در دزفول
  • صلح و سازش یک پرونده قتل در دزفول
  • سازش در پرونده قتل پس از ۵ سال در دزفول
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • قاتل خاموش جان ۴ عضو یک خانواده را گرفت
  • قاتل خاموش جان ۴عضو یک خانواده را گرفت