Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@02:51:21 GMT

حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۷۳۸۹

حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند

لزوم احداث فضای ورزشی در مدارس، حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه، محدودیت برای ثبت طلاق، برنامه آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی فرهنگیان و فعال‌ شدن قرنطینه‌ انسانی بیماری کرونا در مرزهای کشور را در بسته خبری جامعه ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرزاد حمیدی معاون تربیت ‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه توسعه فضاهای ورزشی همپای توسعه فضاهای آموزشی ضرورت دارد، اظهار کرد: فضای ورزشی باید در داخل مدرسه احداث شود، به دلیل اینکه فضاهای ورزشی خارج از مدرسه مورد استفاده دانش آموزان قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لازم نیست دبیر تربیت‌ بدنی را برای دسترسی به فضای ورزشی از مدرسه خارج کنیم، افزود: ما برای مدارس دخترانه نیازمند فضاهای حدود ۲۰۰ مترمربع هستیم و لازم نیست برای دسترسی به فضای ورزشی از مدرسه خارج شویم و زمینه دوری فعالیت‌های ورزشی از محیط مدرسه را فراهم کنیم.

حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۹۶ دانش‌آموخته تربیت ‌بدنی در آموزش‌ وپرورش داریم اما دو هزار و ۵۱۷ نفر از آنها درس تربیت ‌بدنی را تدریس می‌کنند و بقیه افراد در حوزه‌های دیگر فعالیت دارند.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت بر وجود مراقبین سلامت در مدارس تأکید کرد و گفت: باید بستری فراهم شود تا همه دانش‌آموزان تحت پوشش مراقب‌های سلامت قرار بگیرند.

حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند

مرتضی ضامنی در این زمینه، اظهارکرد: هیئت وزیران طی مصوبه‌ای به مجموعه وزارت کشور تکلیف کرده تا تاکسی‌های غیرفعال به خصوص در کلانشهرها را شناسایی کند و پیرو این مصوبه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، سامانه جامع ناوگان تاکسیرانی را راه‌اندازی کرد تا فرایند صدور پروانه‌ در شهرهای مختلف به صورت برخط در این سامانه گزارش شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت و اهداف تعریف شده در این طرح، افزود: در طرح ارائه سهمیه سوخت به ناوگان فعال در حوزه حمل ونقل عمومی شهری، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان فعال در این حوزه، طرح حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد پروانه، به کارگروه مربوطه داده شد و این پیشنهاد به تصویب کارگروه رسید.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، تصریح کرد: پیرو این مصوبه، تاکسی‌های فاقد پروانه تا ۳۰ بهمن فرصت دارند تا نسبت به دریافت و یا تمدید پروانه خود اقدام نمایند، در غیر اینصورت در گام نخست از اول اسفند ماه سهمیه سوخت عمومی این گروه از ناوگان حذف خواهد شد.

ضامنی در پایان خاطرنشان کرد: پروانه تاکسیرانی معتبر با استناد به قوانین و ضوابط حاکم بر تاکسیرانی شرط اصلی برای فعالیت و تردد تاکسی در سطح شهرها و همچنین دریافت هرگونه خدمات اداری از سوی سازمان‌های تاکسیرانی به شمار می‌آید و تاکسیرانان باید در خصوص تاریخ انقضاء پروانه تاکسیرانی خود دقت و اهتمام ورزند. ‌

فعال‌تر شدن قرنطینه‌ انسانی در مرزهای کشور برای پیشگیری از "کرونا"

منوچهر سلمانزاده مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: در همه مرزهای جاده‌ای کشور قرنطینه‌های انسانی داریم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آنجا مستقر بوده و وجود بیماری در همه افرادی که از مرزها تردد می‌کند را رصد و معاینه می‌کند که البته برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا این قرنطینه‌ها جدی‌تر شده است.

وی در خصوص چگونگی پایش بیماری کرونا در مرزها و مبادی جاده‌ای کشور، افزود: گرچه ارتباط مستقیم جاده‌ای با چین نداریم اما مبادی ورودی به کشور می‌تواند از هر مبدا و به هر مقصدی باشد بنابراین در همه مرزهای کشور نمایندگی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قرنطینه انسانی استقرار دارد که پرسنل این وزارتخانه قبل از وارد شدن مسافران و حتی رسیدن آنها به بخش گذرنامه، بیماری‌های احتمالی ‌آن‌ها را رصد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق مدت‌هاست که در مرزهای کشور رخ می‌دهد، تصریح کرد: این اقدامات بسته به شیوع بیماری‌های گوناگون در نقاط مختلف جهان از نظر میزان آماده باش و سطح کنترل، شدت و ضعف پیدا می‌کند.

مدیر کل ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع و ورود بیماری کرونا در کشور رصد بسیار دقیقی در این نمایندگی‌ها وجود دارد و قرنطینه‌های انسانی در مرزهای جاده‌ای کشور فعال‌تر از گذشته شده‌اند اما همه دستگاه‌های ذیربط مانند گذرنامه و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر باید در این زمینه با همدیگر همکاری کنند تا بتوانیم مانع شیوع این بیماری در کشور شویم.

سلمانزاده در خصوص پایش رانندگان و تجار کشور چین که وارد ایران می‌شوند، اظهار کرد: شناسایی هویت و ملیت رانندگان، تاجران و همه افرادی که برای ترانزیت به کشور وارد می‌شوند در حیطه اختیارات سازمان راهداری نیست و اداره گذرنامه این وظیفه را بر عهده داشته و چنین آماری در اختیار دارد.

مجلس مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است

احمد عابدینی در پاسخ به اینکه امسال دانش‌آموزان ۱۵۰ روز به مدرسه می‌روند و بیش از ۲۵۰ ساعت کاهش ساعات آموزش در سال داریم، اظهار کرد: طرح ما درباره تقویم آموزشی آماده است اما اختلاف بر سر این است که کدام مرجع موضوع را بررسی و تصویب کند؛ به ما گفته‌اند مجلس به شدت مخالف تغییر زمان شروع سال تحصیلی است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم توجه به مدیریت زمان، گفت: متاسفانه هر سازمان و فردی به مسائل آموزش و پرورش به صورت غیرکارشناسی و غیرعلمی ورود می‌کند متأسفانه با مداخلات مجلس شورای اسلامی مواجه هستیم که موانع جدی در راه تحول ایجاد کرده است و گاهی با یک طرح یک هفته‌ای، یک موضوع را تحمیل می‌کنند که حذف تنوع مدارس نمونه‌ای از آن بود.

عابدینی خاطرنشان کرد: مدارس را به خاطر هر اتفاقی تعطیل می‌کنیم اما تلاش نمی‌شود مقررات را با نظام آموزشی هماهنگ کنیم، در چند مرحله ۴۰هزار، ۶۰هزار و ۸۰هزار نفر از نیروهای نهضتی که یک روز هم آموزش ندیده بودند وارد آموزش و پرورش شدند و سرنوشت بچه‌ها را ۳۰سال به آنها سپردیم.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص تقویم آموزشی گفت: تغییر تقویم آموزشی سابقه ۹۰ ساله دارد در این ۹۰سال حدود ۱۳ بار تقویم آموزشی تغییر کرده است و یک دوره زمانی ۱۵ شهریور تا ۱۵مهر بوده است و دردوره‌ای دیگر در دهه ۴۰ شمسی با توجه به تغییرات اقلیمی به استان‌ها سپرده شد.

وی با بیان اینکه از سال ۵۴ بازگشایی مدارس از اول مهرماه بوده است، اظهار کرد: سال ۷۴ زمزمه تغییر تقویم به صورت استانی شروع شد، اما مجلس مخالفت کرد و مصوبه‌ای مبنی بر عدم اجازه آموزش وپرورش گذراند شورای عالی آموزش‌وپرورش نمی‌تواند مصوبه مجلس را تغییر بدهد، دولت دی ماه سال ۹۵ نیز لایحه‌ای را مصوب کرد ولی با این حال پیشنهاد تعطیلات زمستانی،  تغییر شروع و پایان سال تحصیلی به تنهایی در دست آموزش وپرورش نیست.

وی با تأکید بر اینکه زمان تغییر تقویم آموزشی فرا رسیده است، گفت: از سال ۹۵ طرح و سناریوهای مختلف آن در شورای عالی آموزش وپرورش آماده شده است یک نکته این است که نمی‌توان یک نسخه برای کل کشور پیچید و باید موضوع را به استان‌ها سپرد، استانداردهای آموزشی و توانمندسازی معلمان هم باید صورت گیرد.

رفع محرومیت در دستور کار کمیته امداد است

علیرضا عسگریان با اشاره به بودجه سال آینده کمیته امداد، اظهار کرد: برای اولین بار در سال آینده بودجه کمیته امداد مبتنی بر نیاز تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس میزان محرومیت و ضریبی که به هر استان داده می‌شود بودجه در نظر گرفته می‌شود، افزود: بعد از اینکه نیازهای هر استان مشخص شد بر اساس آن نیاز نسبت به تخصیص اعتبار اقدام می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر تعداد دانشجویان یک استان ۵۰۰ نفر باشد متناسب با آن سرانه برای تحصیل هر دانشجو اختصاص می‌دهند این در حالی است که در گذشته بودجه کلی برای هر استانی در نظر گرفته می‌شد که ممکن بود برای یک استان زیاد و برای استان دیگر کم باشد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه استان‌ها براساس تعداد نیازمندان اشتغال، مسکن، ازدواج، جهیزیه، تحصیل تعیین و به ریال محاسبه و تخصیص داده می‌شود همچنین تدوین بودجه مبتنی بر نیاز هم در ایجاد عدالت و رفع محرومیت مؤثر است.

آمادگی برای اسکان فرهنگیان در نوروز ۹۹ تا سقف ۱۳میلیون نفر روز

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کمیت و کیفیت خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز ۹۹، اظهار کرد: امسال برای نوروز ۹۹ قریب به ۴۹۵ پایگاه پذیرش فرهنگیان را در سراسر کشور آماده کردیم به اضافه ۲۵هزار مدرسه در قالب ۱۰۰ هزار کلاس درس همچنین ۲۸هزار نفر از عوامل اجرایی را در قالب ادارات تعاون و رفاه سراسر کشور با شعار "کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان" برای فرهنگیان عملیاتی خواهیم کرد.

وی در خصوص آماده سازی این مراکز رفاهی افزود: ۳۶۵ مرکز رفاهی، ۵۰ پردیس دانشگاهی و۳۰۰ اردوگاه را نیز مجهز و با تراز و جایگاه عالی برای فرهنگیان آماده کرده‌ایم که دارای ۱۶ هزار و ۸۰۰ تختخواب برای اسکان فرهنگیان است.

کریمی‌فر با تاکید بر اینکه شعار دیگر ما حذف کمیت‌گرایی و تقویت کیفیت است، تصریح کرد: ۲۲۷ تالار با ۶۶ هزار صندلی و ۱۳۸هزار رستوران با ۵ هزار صندلی را آماده خدمت‌رسانی به فرهنگیان کرده‌ایم تا در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان کشور در نوروز به آنها خدمات ارائه دهند از همین رو مدارس گروه "الف"، ممتاز و "ب" را تقویت کردیم و مدارس گروه "ج" که کمترین امتیازات و شاخص‌های رفاهی را دارند، یک درجه ارتقا دادیم یا حذف کردیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش در خصوص ارتقا کمیت و کیفیت خدمات مراکز رفاهی در استان‌هایی که متقاضی بیشتری دارد، اظهار کرد: استان‌هایی که گردشگر بیشتری دارند، مانند خراسان رضوی، فارس، اصفهان را از نظر اسکان و امکانات به روز خواهیم کرد.

وی در خصوص آمار قابل پذیرش فرهنگیان، گفت: در نوروز ۹۸ حدود ۱۱ میلیون نفر روز در این مراکز پذیرش شدند، که در سال ۹۹ این آمادگی وجود دارد تا ۱۳ میلیون نفر روز را اسکان دهد.

وی در خصوص دیگر خدمات به فرهنگیان، گفت: بهترین حمایتی که ما می‌توانیم برای اسکان نوروز و تابستان فرهنگیان داشته باشیم تعیین تعرفه‌های پایین یا تقریباً رایگان است برای مثال در مراکز اقامتی در حد هتل ۵ ستاره هر تخت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به فرهنگیان داده می‌شود در حالی که قیمت همان تخت در هتل ۵ ستاره شبی ۸۰۰ هزار تومان است.

محدودیت ثبت طلاق انجام می‌شود

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اقداماتی مانند ایجاد محدودیت در ثبت طلاق را به تنهایی برای کاهش میزان طلاق در کشور کافی ندانست.

مجید رضازاده، در واکنش به محدودیت ثبت طلاق در دفاتر رسمی که از سوی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق مطرح شد، اظهار کرد: به این موضوع می‌توان از دو جنبه نگاه کرد، نخست اینکه هرچه قدر مساله‌ای مانند طلاق سهل و در دسترس نباشد بهتر است به این ترتیب می‌توان این نگاه را در مورد هر کدام از آسیب‌های ناخوشایند دنبال کرد.

وی افزود: برای مثال در مورد مصرف موادمخدر نیز گفته می‌شود هرچه قدر موادمخدر در دسترس نباشد مصرف مواد نیز کمتر می‌شود، به این ترتیب دور از دسترس بودن، روی کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی موثر است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از اولویت‌های مهم داشتن زندگی خانوادگی سالم و بدون طلاق است، تصریح کرد: هرچه قدر دسترسی به طلاق کمتر شود بهتر است، بنابراین در این نگاه اگر محدودیتی ایجاد شود کمک کننده خواهد بود، اما باید همزمان و به شکل موازی کارهای دیگری نیز انجام دهیم.

رضازاده با بیان اینکه عوارض ایجاد محدودیت در ثبت طلاق به تنهایی از فوایدش بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات موازی و ضروری مانند ارائه مشاوره‌های تخصصی و آموزش‌های اساسی زندگی خانوادگی به زوجین مهم هستند و کمک کردن به افراد در انتخاب فرد مناسب و آموزش‌هایی نظیر اقتصاد خانواده، فرزند پروری از موضوعات مورد نیاز زوجین است.

وی با بیان اینکه در چنین خانواده‌ای فرزندان نیز در آینده ازدواج‌های موفقی خواهند داشت، اظهار کرد: این آموزش‌ها باید همزمان با طرح‌هایی مانند دسترسی سخت به طلاق دنبال شود در خصوص کسی که تصمیم خود را گرفته، تمام پل‌های پشت سرش را خراب کرده و دیگر راهی برای برگشت ندارد، اگر فقط روی محدودیت طلاق تمرکز کنیم و او را به زور در این زندگی نگه داریم عوارضی مانند تمایل به خودکشی، خشونت، فرزندآزاری بر فرد عارض می‌شود.

کد خبر 407450

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بسته خبری اجتماعی جامعه ايراني تاکسی کارت سوخت فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ ها شارژ شد

به گزارش پارس نیوز ، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

​سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

​هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع » اقتصاد انلاین

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • کسب جایگاه سوم آموزش وپرورش لرستان در اعزام فرهنگیان به راهیان نور درسال ۱۴۰۲