Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود خانزاده عصر روز شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان رشت در فرمانداری اظهار داشت: همه افراد  متقاضی دریافت پروانه کسب نانوایی  باید آموزش های فنی و حرفه ای در این رشته را فرا گیرند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر مجوز نانوایی در استان گیلان ارائه نمی شود و یا کم مجوز می دهیم، افزود: در مواردی کم و در صورت نیاز، با سئوال از اداره آرد و غله مبنی بر اینکه با ارائه مجوز برای فعالیت نانوایی جدید، آرد تامین است ، مجوز می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار نانوایی در این استان خاطر نشان کرد: این آمار در مقایسه با بسیاری از استان های دیگر، زیاد است، در گیلان به ازای هر ۶۰۰ نفر یک نانوایی فعال است اما در خیلی از استان های کشور به ازای هر یک هزار نفر یک نانوایی فعالیت دارد.

وی درباره سهمیه آرد نانوایی ها اظهار داشت: مردم به این مهم دقت کنند که گونی های آرد نانوایی های دارای آرد یارانه ای سفید است، نانوایی های آزاد پخت با قیمت نان یک هزار و ۲۰۰ تومان رنگ گونی آرد آنان زرد و نانوایی های کلوچه پز رنگ کیسه آرد آنان آبی است.

رئیس اداره بهداشت شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در پخت نان بیان کرد: آرد نان باید کامل و سبوس دار باشد، خمیر نان باید به خوبی ورآورده شود، زمان پخت نان حداقل ۲ تا پنج دقیقه "با توجه به نوع نان" باشد ضمن اینکه رعایت بهداشت فردی و محیطی از مواردی است که باید در نانوایی ها مورد توجه قرار گیرد.

جلال برشان بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها را دو عامل قابل توجه در مرگ و میرها عنوان و خاطر نشان کرد: به ازای هر وعده نان سبوس دار، خطر ابتلا به سکته قلبی هفت درصد کاهش می یابد و تهیه نان با خمیر خوب، آنتی اکسیدانی تولید می کند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و کمبود آهن را برطرف می کند.

وی اظهار داشت: آرد ناقص، مهارت ناقص، قیمت، رقابت ، بهداشت و عدم اصول دریافت، انتقال و نگهداری ناقض پنج چالش اصلی در نانوایی است.

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان رشت عصر روز شنبه به ریاست میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 استان گیلان خطر ابتلا به سرطان سازمان صنعت معدن و تجارت فنی و حرفه ای مرگ قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، گفت: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

اطلاعات و آدرس نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/۱۱۸/Nutrition/public%۲۰education/۳۴.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • مسلمی نائینی: ارائه آموزش‌های تخصصی، مهارتی و دانش‌بنیان توسط جهاددانشگاهی
  • تبدیل بیش از ۴۰۱ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد
  • حذف بیش از ۱۵ هزار پروانه کسب کاغذی در استان آذریجان‌غربی