Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:59:29 GMT

افزایش تعداد شرکت‌های ورشکسته شیل اویل آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۷۵۹۶

به گزارش راشاتودی، از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۲۰۰ شرکت نفت شیل (شیل اویل) آمریکا تقاضای ورشکستگی به ثبت رسانده‌اند و این فهرست امسال هم افزایش یافته است.

طبق گزارش جدید شرکت هاینس اند بونز، از سال ۲۰۱۵ تا نوامبر سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۰۸ شرکت فعال در زمینه نفت شیل درخواست حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از پایان ۳ ماهه آخر سال گذشته که آخرین آپدیت شرکت هاینس اند بونز ثبت شد، ۹ شرکت دیگر هم ورشکست شدند.

در واقع تعداد ورشکستگی‌ها در سال ۲۰۱۹ با افزایشی ۵۰ درصدی روبرو شده و به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۶ تا کنون رسیده است.

بادی کلارک، یکی از شرکای هاینس اند بونز، می‌گوید: با توجه به این که قیمت گاز طبیعی امسال به کمتر ۲ دلار برای هر واحد حرارتی انگلیسی رسید و قیمت‌های نفت خام دوبار سقوط کرد، من معتقدم که در نیمه اول ۲۰۲۰ تعداد ورشکستگی‌ها افزایش خواهد یافت.

مشکل اصلی بخش نفت شیل آمریکا موجی از وام‌هایی است که موعد بازپرداخت آنها در چند سال پیش رو می‌باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال شرکت‌های نفت شیل شمال آمریکا روی هم رفته باید ظرف ۴ سال پیش رو ۲۰۰ میلیارد دلار از وام‌های خود را پس دهند که ۴۰ میلیارد دلار آن در سال جاری خواهد بود.

مشکل اصلی بخش نفت شیل آمریکا موجی از وام‌هایی است که موعد بازپرداخت آنها در چند سال پیش رو می‌باشد. طبق گزارش وال استریت ژورنال شرکت‌های نفت شیل شمال آمریکا روی هم رفته باید ظرف ۴ سال پیش رو ۲۰۰ میلیارد دلار از وام‌های خود را پس دهند که ۴۰ میلیارد دلار آن در سال جاری خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۸ درصدی به ۲۳۹۰ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی ۵ هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر ۲۳۷۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد.

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا ۱۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۲ کاهش به ۲۸ دلار و ۷۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی ۹۳۶ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898137

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳