Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی روز شنبه در دیدار رییس دانشگاه «جمهوریت» سیواس با وی، با اشاره به ارتباطات و علایق ۲ کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، افزود: ترکیه از جمله کشور‌های دوست و برادر ایران است و روابط ۲ کشور در حوزه‌های مختلف همواره رو به گسترش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوبر ضرورت توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و ترکیه تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، بدون در نظر گرفتن مناسبات علمی، امکان پذیر نیست و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هرچند تحریم‌های اقتصادی، موضوع تبادل دانشجو با کشور‌های همسایه را نیز تحت تاثیر قرار داده است؛ اما باید با عزم جدی نسبت به بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های مشترک دانشگاهی اقدام کرد.

پورمحمدی، با اشاره به فعالیت تعدادی از شرکت‌های ترکیه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز ادامه داد: روسای جمهوری ایران و ترکیه نسبت به توسعه هرچه بیشتر تعاملات دوجانبه باور عمیق دارند و انتظار می‌رود با افزایش رفت و آمد هیات‌های تجاری و بازرگانی، ارتباطات درخشان‌تری بین ۲ کشور برقرار شود.

او با بیان اینکه تبریز و آذربایجان از گذشته‌های دور به عنوان قطب صنعت و معدن ایران محسوب می‌شود، یادآوری کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند و این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشور‌های دیگر باشد.

عالم ییلدیزرییس دانشگاه جمهوریت سیواس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز، گفت: این دانشگاه هیچ محدودیتی برای گسترش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و بخصوص آذربایجان شرقی وجود ندارد.

او افزود: دانشگاه جمهوریت سیواس، نهمین دانشگاه قدیمی ترکیه است که ۵۳ هزار دانشجو، ۱۸ دانشکده، ۴ مرکز پژوهشی، ۲ هزار استاد و ۳ هزار کارمند دارد.

او با اشاره به توانمندی‌های علمی و دانشگاهی آذربایجان شرقی، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی با این استان در زمینه‌هایی مانند ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تبادل دانشجو شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است

روزنامه صهیونیستی  هاآرتص با تایید اینکه رژیم اشغالگر در انزوای بین المللی  به سر می‌برد، اعلام کرد که اگر این رژیم سیاست کاملا متفاوتی را در پیش نگیرد، این انزوا از بین نخواهد رفت.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در مقاله‌ای به قلم یوزی برام، وزیر کشور سابق و نماینده کنست توضیح داد: آنچه همکاری اسرائیل با آمریکا و برخی متحدانش را ممکن کرد، این واقعیت است که ایران بخشی از محوری است که کشور‌هایی مانند روسیه، چین و کره شمالی را در بر می‌گیرد. اما این همکاری فقط در زمان بحران جهانی انجام می‌شود و همیشه در دسترس نیست .

هاآرتص  معتقد است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خود را فریب دهد که می‌تواند همیشه بر این همکاری تکیه کند؛ در حالی که تل‌آویو شاهد فرسایش سریع در خیال خود به عنوان یک کشور مشروع در بسیاری از نقاط جهان است. این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که بایکوت برخی از اعراب که قبلاً خصومت خود را با اسرائیل ابراز و بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی را مجبور به قطع روابط با این رژیم کرد، نتوانست افکار عمومی جهانی را علیه رژیم صهیونیستی تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما امروز، انزوای اسرائیل متفاوت است، زیرا نتیجه مقاومت و خصومت شهروندان بسیاری از کشور‌های جهان است. انزوای امروز اسرائیل نیز به دلیل تحریم واقعی است، از نظر بایکوت کنندگان، هر محصول یا تولید فرهنگی، چه اسرائیلی و چه مرتبط با آن، به وضوح سرکوب و بایکوت می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی نیاز دارد که بداند انزوا از بین نخواهد رفت و نمی‌توان با ناتو و آمریکا همکاری کرد، مگر اینکه سیاست کاملاً متفاوتی اتخاذ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است