Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: موزه ایالتی بادن آلمان برگزاری نمایشگاه آثار ایرانی را به علت موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا لغو کرد.
به گزارش خرداد، پایگاه خبری «ناخریشتن» آلمان موزه ایالتی بادن وورتمبرگ در شهر کارلسروهه اعلام کرد نمایشگاه آثار باستانی ایران که قرار بود در پاییز آینده برگزار شود، به خاطر موانع موجود در خصوص تامین بیمه این آثار لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اکارت کنه» مدیر این موزه علت این تصمیم را تحریم های آمریکا عنوان کرد که اجازه نمی دهد شرکت های بیمه تامین امنیت آثار باستانی را به عهده بگیرند.وی این اتفاق را بسیار تاسف‌بار خواند چرا که درست در چنین شرایطی موزه‌ها می‌توانستند پیام‌آور کشور خود باشند.این نمایشگاه قرار بود حاوی قطعاتی بسیار ارزشمندی از آثار باستانی ایران باشد که قدمت آنها به قرن چهارم تا ششم پیش از میلاد می‌رسید.همزمان با این نمایشگاه نیز قرار بود ۱۵۰ قطعه از آثار هنری ایالت بادن وورتمبرگ در تهران به نمایش درآید.به نوشته دویچه وله اگر این کار انجام می‌شد، اولین مبادله مستقیم آثار تاریخی میان آلمان و ایران محسوب می شد. چنین مبادله ای تا کنون میان موزه‌های بسیار اندکی در اروپا با ایران انجام شده است. از جمله این موزه‌ها لوور در پاریس و ویکتوریا آلبرت در لندن هستند. برچسب ها: آثارباستانی ، آلمان

منبع: خرداد

کلیدواژه: آثارباستانی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس