Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده همدان: چینی‌ها دارند می‌آیند؛ فکری بکنید! +عکس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده همدان کرونا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «واکاوی و آسیب‌شناسی لایحه حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری؛ حقوق مادی، حقوق معنوی، تکثیر و ترجمه آثار، نرم‌افزار‌های رایانه‌ای، قرارداد‌های نشر، اقدامات گمرکی و بخش‌های مرتبط» اظهار می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) به‌منظور تدوین یک قانون جامع برای حمایت از حقوق هنرمندان و سایر فعالان حوزه علم، فرهنگ و هنر تدوین شده است تا با در نظر گرفتن حمایت‌های قانونی لازم از خالقان آثار علمی، فرهنگی، ادبی و هنری، موجب توسعه و رشد دانش، فناوری و فرهنگ و هنر در ابعاد مختلف شود. قوانین فعلی حوزه مالکیت ادبی و هنری، سال‌های متمادی است که به‌روزرسانی و اصلاح نشده و با تحولات موجود همخوانی ندارند. 

* ضرورت اصلاح قوانین

با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد

در این گزارش آمده است که مهم‌ترین قانون در زمینه حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزار‌ها مربوط به سال ۱۳۷۹ است و در زمینه سکو (پلتفرم)‌ها و شبکه‌های اجتماعی قانون خاصی وضع نشده است و در زمینه سایر آثار علمی و هنری نیز به تکمیل و اصلاح قوانین کاملاً ملموس نیاز است. با توجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی از تدوین لایحه حمایت از مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، بازنگری و اصلاح آن در دولت و مجلس مدنظر بوده است و به‌خصوص در زمینه پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین لایحه نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. 

* کاستی‌ها و ایراد‌های متعدد لایه مالکیت فکری

این گزارش بیان می‌کند که طی بررسی‌ها و واکاوی در لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) مشخص شد که این لایحه در زمینه‌های مختلف کاستی‌ها و ایراد‌های متعددی دارد و در این گزارش ضمن اشاره به برخی از این ایراد‌ها از جمله پیش‌بینی تشریفات پیچیده و غیرضروری برای تجویز ترجمه آثار، خلأ و نقص در تدوین مقررات ناظر به فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های رایانه‌ای از ایراد‌های مهم این لایحه به‌شمار می‌روند. ضمن اینکه در برخی از مواد این لایحه بیش از حد به جزئیات پرداخته شده و بعضی مواد ذکر شده، شأن آیین‌نامه‌ای و قراردادی دارند. 

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاد می‌کند که لایحه حمایت از مالکیت فکری (ادبی و هنری) با اصلاح ایراد‌های مندرج در این گزارش و با تکمیل بخش‌های ناظر به فناوری‌های نوین، فعالیت‌های علمی، دانشگاهی، پژوهشی و نقش شبکه‌های اجتماعی مجدداً در دولت و مجلس پیگیری شود. 

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش های برتر کرمان راهی مرحله کشوری شدند
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • فیلم| دولت چه فکری برای کمک به مستاجران کرده است؟
  • فیلم/ دولت چه فکری برای کمک به مستاجران کرده است؟
  • این پهپاد ایرانی دل چینی ها را برد! + فیلم
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • پیام نماینده ولی‌فقیه و استاندار همدان در پی واکنش قهرمانانه موشکی و پهپادی سپاه
  • صدور پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان