Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@19:47:43 GMT

اتفاقات جنجالی در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۷۷۴۱

به گزارش ایلنا، مسابقات کشتی فرنگی جام تختی با حضور 5 کشور خارجی و به علاوه حضور تعداد زیادی از مدعیان دوبنده تیم ملی و همچنین اتفاق‌های جنجالی که در این دوره از مسابقات رخ داد، باعث شد تا این جام شرایط متفاوتی را نسبت به مسابقات کشتی آزاد داشته باشد. 

مسابقاتی که در اوزان دهگانه چند رقابت جذاب و تماشایی را داشت و باعث شد تماشاگران از دیدن مسابقات لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مهم‌ترین و جذاب‌ترین مسابقه انتخابی بود که در سال‌های اخیر برگزار شده بود و شاید مهم‌ترین نکته هم در این رقابت‌ها این بود که نتیجه برگزاری انتخابی همانی بود که محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی برای مسابقات جهانی قزاقستان انتخاب کرده بود اما آن موقع مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. 

 البته شاید یک نکته مهم‌تر دیگر هم وجود داشته باشد و آن هم ایجاد تغییر نسل در کشتی فرنگی است؛ کنار رفتن یکسری از کشتی‌گیران که در سال‌های اخیر بارها در ترکیب تیم ملی حضور داشتند اما حالا باید جای خود را به نفرات جوان و با انگیزه بدهند. 

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصر‌پور و پویا دادمرز به فینال رسیدند. ناصر‌پور انتخاب بنا برای مسابقات جهانی قزاقستان بود و اینجا هم نشان داد که انتخابش درست بوده اگر چه در جهانی قزاقستان خوب نبود اما آینده متعلق به او و پویا دادمرز است. در این وزن رضا خدری مدعی بود که حتی به جمع چهار نفر هم نرسید. 

در وزن 60 کیلوگرم که علیرضا نجاتی پدیده این وزن در آن حضور نداشت، مهدی محسن‌نژاد که از جوانان آینده‌دار است به همراه ایمان محمدی به فینال رسیدند. 

مدعی این وزن در این چند سال مهرداد مردانی بود؛ کسی که اعتقاد داشت محمد بنا حق او را ضایع کرده است اما در این مسابقات مقابل یک کشتی‌گیر گمنام شکست خورد و حتی به فینال هم نرسید. 

در وزن 63 کیلوگرم دو جوان پدیده مسابقات نام گرفتند. میثم دلخانی یکی از انتخاب‌های پر سر و صدای محمد بنا برای مسابقات جهانی قزاقستان بود که انتخابش سر و صدای زیادی به پا کرد اما در نهایت همین کشتی‌گیر با قدرت در جام تختی به فینال رسید. 

رضا عباسی هم یک جوان دیگر بود که او هم با راهیابی به فینال نشان داد در این وزن هم جوانان جدیدی رو شدند. 

محمد نوربخش همان کشتی‌گیری که پدرش مربی تیم ملی بود و اعتقاد داشت محمد بنا حقش را با انتخاب دلخانی ضایع کرده با شکست مقابل دلخانی از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 67 کیلوگرم محمد الیاسی و حسین اسدی به تیم ملی رسیدند. الیاسی در عین جوانی سال 2017 مسابقات جهانی فرانسه را هم تجربه کرده است. در این وزن حامد تاب که در جهانی قزاقستان هم به میدان رفت کشتی نگرفت اما درخشش الیاسی و اسدی کار را برای او سخت کرد. بخصوص الیاسی که توانست با غلبه بر رضایی نشان دهد نفر اول این وزن است.

در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد و محمدرضا گرایی فینال این وزن را در همان دور دوم برگزار کردند. کاویانی‌نژاد با غلبه بر علی ارسلان به دور دوم رسید اما گرایی حریفش روی تشک حاضر نشد.

کاویانی‌نژاد در یک رقابت سخت و عجیب برنده این مسابقه شد تا نشان دهد که انتخاب او هم از سوی بنا برای جهانی کار درستی بوده است.

اگرچه خیلی‌ها معتقد هستند که وقتی کاویانی‌نژاد 7 بر 5 جلو بود، با پیچ کمر گرایی ضربه فنی شد با این حال او برنده این مسابقه جنجالی نام گرفت، هر چند که هر دو نفر به لحاظ بدنی از فرم ایده‌آل دور هستند.

کاویانی‌نژاد دیدار فینال را هم مقابل اشکان سعادتی‌فر برگزار کرد اما او همان موقع که دستش مقابل گرایی بالا رفت، قهرمان این وزن نام گرفت.

در وزن 77 کیلوگرم که وزن المپیکی است و نفر اول این وزن یعنی محمدعلی گرایی در این مسابقات حضور نداشت تا نوبت به درخشش پژمان پشتام رسید. حریف او در دیدار فینال هم یک کشتی‌گیر تازه‌وارد به نام حمیدرضا جعفری بود.

در وزن 82 کیلوگرم هم سعید عبدولی به دلیل کسب مدال برنز در جهانی قزاقستان حضور نداشت اما در این مسابقات مهدی ابراهیمی بعد از مدت‌ها خوش درخشید و با رسیدن به فینال یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

 ابراهیمی در نیمه نهایی کیوان رضایی را در یک کشتی دیدنی 13 بر 12 شکست داد. پیام بویری هم از دیگر نفراتی بود که در این مسابقات حذف شد و به جای او جمال اسماعیلی به فینال رسید.

در وزن 87 کیلوگرم اما یک مسابقه دیدنی برگزار شد.

رامین طاهری در مسابقه‌ای جذاب با غلبه بر حسین نوری به همه ثابت کرد علاوه بر اینکه تصمیم بنا در انتخابش برای جهانی قزاقستان اشتباه نبوده بلکه از این پس هم می‌تواند روی توانایی این کشتی‌گیر حساب باز کند.

طاهری در ادامه هم مهدی فلاح را شکست داد تا از پس همه مدعیان این وزن بر آمده باشد. بهروز هدایت هم با غلبه بر یوسف قادریان به فینال رسید. قادریان هم از جمله نامداران این وزن بود که به فینال نرسید.

در وزن 97 کیلوگرم هم اتفاقی افتاد که تقریباً همه منتظرش بودند. محمدهادی ساروی کشتی‌گیر تنومند مازندرانی از پس مهدی علیاری برآمد. ساروی هم با این پیروزی روی انتخاب محمد بنا صحه گذاشت.

دیگر فینالیست این وزن مهدی بالی بود که در امیدها هم یک بار به فینال رسیده و حریف همین ساروی شده بود.

در وزن 130 کیلوگرم در غیاب امیر قاسمی منجزی علی‌اکبر یوسفی به فینال رسید؛ قهرمان امیدهای جهان که حالا به نظر نفر اول دسته سنگین‌وزن می‌آید؛ جوان شایسته مازندرانی که پله‌های ترقی را خیلی زود طی می‌کند. او با غلبه بر قوره جیلی به فینال رسید.

اگر امین میرزازاده هم به فینال می‌رسید یک رقابت سخت بین دو جوان شایسته در فوق‌سنگین به وجود می‌آمد اما امین با ضربه فنی مقابل پارسا نظری شکست خورد تا این انتخابی مهم در فوق سنگین فعلاً به تعویق بیفتد.

گزارش: محسن وظیفه

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سعید عبدولی کشتی فرنگی ایران محمد علی گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رقبای کشتی گیران ایرانی‌ برای المپیکی شدن

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد در قاره آسيا فردا (جمعه) و در کشتی فرنگی روز یکشنبه در كشور قرقيزستان آغاز می شود و با توجه به عدم كسب سهميه در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد و ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، چشم کشتی د‌وستان ایرانی هم‌ به این رویداد دوخته شده است.  
هر کشتی گیری بتواند به فینال این مسابقات راه پیدا کند، سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهد کرد. 
مراسم قرعه کشی اوزان 6 گانه بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

نتایج قرعه نمایندگان ايران به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

*در وزن 57 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان در دور اول در مقابل آیال بلولیوبسکی از تاجیکستان پیکار خواهد کرد و در صورت پیروزی، در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل برنده مبارزه مونخ باتخویاگ از مغلوستان و بیلال از پاکستان کشتی خواهد گرفت.

*در وزن 74 کیلوگرم که 14 نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در مقابل برنده دیدار سولدخو اولونبایار از مغلوستان و بیونگ مین گنگ از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

*در وزن 97 کیلوگرم، که 10 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در مقابل برنده کشتی آرش یوشیدا از ژاپن و دیپاک از هند مبارزه خواهد کرد.

کشتی فرنگی:

*در وزن 77 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف، در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان ویکاس از هند و لی یو از چین می رود.


*در وزن 87 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان آسان ژانیشوف از قرقیزستان و یالاس عبدو رازاکوف از ترکمنستان کشتی می گیرد.

مسابقات کشتی آزاد از ساعت 8 صبح فردا (جمعه) و مسابقات کشتی فرنگی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • تکرار قهرمانی و ثبت یک رکورد تاریخی؛ فرنگی‌کارها امیدمان را بیشتر کردند
  • مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه
  • معرفی رقبای کشتی گیران ایرانی‌ برای المپیکی شدن
  • کسب سهمیه کشتی آزاد و فرنگی/ ۵ نماینده ایران رقبای خود را شناختند
  • جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان
  • فرنگی‌کاران ایران بر بام آسیا
  • آغاز اردوی المپیکی شاگردان رنگرز بعد از جام تختی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین
  • فرنگی‌کار کرمانشاهی بعد از پایان محرومیت ۴ساله: جبران می‌کنم